Problem: Bullets Wireless, ljudet hackar

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Carpe_Me, 16 jun 2018.

  1. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Har problem med att ljudet hackar på mina Wireless när jag kör med Spotify, det fungerar dock perfekt när jag pratar i telefonen eller använder ett trådbundet headset istället.
    Hackandet dyker upp minst två gånger i minuten och i början så trodde jag att det var störningar från annat som orsakade det men efter att det har fungerat perfekt vid samtal så vet jag inte längre.

    Edit! Btw, hur justerar man ljudet för blåtand, känns som lurarna har fastnat på full diskant och ingen bas
     
    Last edited: 16 jun 2018
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 708
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    När du för ett samtal används en annan BT-profil/annan codec som kräver mindre bandbredd, vilket gör den mindre känslig för störningar/utökar räckvidden.

    När du strömmar musik används AptX som ställer högre krav på bandbredden, vilket gör det mer känsligt för störningar / påverkar räckvidden.

    I tillbehörstråden var många rätt nöjda med sitt headset, så räckvidden borde vara hygglig (tänker att fler klagat annars): OnePlus 6 - Tillbehörstråden

    När börjar det hacka? Kan du testa med ett annat BT-headset som också har stöd för AptX och se om det hackar?
     
    zztop007 gillar detta.
  3. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Vet inte om relaterat, men jag upplever hacket när jag kör bluetooth i bilen (Volvo V60, 2017) Omstart av telefonen verkar hjälpa.

    Nu när jag skriver detta så 'pluggade' jag in mina gamla Jaybird BlueBuds X, och allt flyter fint, Spotify streamat material. Provade både streamat med Very High, samt downloaded Extreme kvalitet. Ingen skillnad och lyckades just denna gången inte att reproducera hacket.

    Mig veterligen kan du inte använda equalizern när du kör otrådat.
     
  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 161
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    grabben har inga problem med sina
     
  5. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Har startat om mobilen flera gånger och testat med lite olika kombinationer under utvecklar alternativ. För tillfället verkar den fungera hemma hos mig iaf. Ska testa koppla den mot surfplattan och se om det är samma problem senare!
     
  6. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Ända gången det har hackat med Spotify är när mobilen går från WIFI till mobilt nätverk (t.ex. på väg till och från jobbet) annars har det aldrig hackat för mig. Har du ändrat nån inställning i utvecklar alternativ?
     
    Egil gillar detta.
  7. Carpe_Me

    Carpe_Me Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Gick tillbaka till standard under utvecklar alternativ då det inte blev någon skillnad.

    Misstänkte det med i början med men provade med trådbundet direkt vid ett par tillfällen då det hackade och det upphörde direkt men kom tillbaka när jag gick tillbaka till blåtand. Så kan utesluta uppkopplingen tyvärr
     
  8. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har upptäckt att blåtand fungerar inte som det ska, jag har provat urbanista Philip sb5900. Sen vanligt headset det bara hackar. Kör trådat inga problem Är det inte dax för en uppdatering ?
     
    bernard gillar detta.
  9. Lennis

    Lennis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    IPhone xr
    Jag har med liknande problem i lastbilen, Volvo FH 2018. Ljudet hackar till lite då och då. Har testat att stänga av HD ljud utan någon som helst skillnad. Har två Blåtands mottagare hemma och där fungerar det klockrent. Jag hade liknande problem med min OP3T som jag hade förut, dock med en annan lastbil men även andra enheter.

    Jag funderar om Oneplus är inne och kladdar i saker de inte riktigt kan. Minns att det fanns en BT fix som man kunde installera via Twrp på OP3T och efter det fungerade det klockrent i lastbilen. Körde även Lineage os på den ett tag och då var det aldrig några problem med hackande ljud.
     
  10. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Bara synd att måste behöva roota för att bt ska fungera ordentligt Finns inte heller någon guide på svenska för att roota Skulle misstänka kameran skulle bli bra mycket bättre eller?
     
  11. Egil

    Egil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    638
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 ultra
    Platta:
    Samsung S7+
    Platta 2:
    Ipad pro, Sony Z4
    Övrigt:
    Google nest hub max + Google nest hub + Chromecast etc.
    Har haft samma problem med blåtand i alla lurar, men OP 5 var värre.
    Ibland hjälper det att gå över i flygplansmode och starta om lurarna samtidigt så att de får hitta varandra på nytt.
    Har ett annat problem med Spotify och det är att både i bilen och widgeten i luren så uppdateras inte låt och albumart alteftersom man spelar låtarna. Men det verkar vara appen som strular.