Problem: Olika användare

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av sebastian, 15 jun 2018.

  1. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Jag tänkte använda mitt tele i jobbet och privat. Har skapat extra användare på telefonen. När jag växlar användare till jobbet så får jag helt "ny" telefon dvs får göra alla inställningar osv. Surf fungerar dvs jag kan läsa mail och googla. Jag kan ta emot samtal från sim 1 (vet ej om jag kan det från sim 2) dock så är inte de kontakter med i teleboken vilket är helt i sin ordning.
    Poblemet är att jag kan inte göra några utgående samtal. Jag vill ringa ut från sim 2 som är jobbets kort. Och använda den för jobb som användare. Sen vill jag kunna växla till mig som användare och använda sim 1 och mina privata kontakter.

    Hur gör man? Hur har ni andra gjort?
     
  2. droidsmurf

    droidsmurf Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    2 205
    Mottagna gillanden:
    1 163
    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor / Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Vårt jobb kör G suite så efter att ha loggat in med mitt privata gmailkonto loggar jag in med jobbets, då skapas en work profile som jobbets it kan administrera, dvs wipe osv utan att mitt privata drabbas om de skulle göra det. I sim 1 har jag privata simkortet och i sim 2, jobbets.

    Jag har inte skapat några ytterligare konton på telefonen, känns omständligt. För det är det jag tolkar det som att du gjort? Se bild

    [​IMG]
     
  3. sebastian

    sebastian Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    503
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    5x

    MINA ENHETER

    Telefon:
    5x
    Platta:
    Nexus 7
    ROM:
    Lenovo tab 2
    Precis jag har skapat en användare till på telefonen.

    Hos oss kör de iPhone som jag vägrar ta emot och office 365.
    Hmm.. Får klura lite till hur man skall kunna lösa det. Drömmen skulle vara att ha olika konto i samma telefon med dedikerade kort till varsitt konto.
     
  4. karstensson

    karstensson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hör gärna av dig när du löser det, är intresserad av samma sak, Volvo vill ha tillgång till mer information än jag vill dela med dem så kan inte tänka mig att köra allt i samma telefon om jag inte kan isolera jobb från privat :-)