Byta till iPhone från Desire

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av opi, 8 aug 2010.

  1. RedMarathon

    RedMarathon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [​IMG][/IMG]
    Jag är nöjd med Desirens bilder.
    Tyvärrr hittar jag inget program för att få den större så ser man att den är klar i bilden för att vara tagen med en mobil.
     
    Last edited: 24 aug 2010
  2. opi

    opi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det enda jag gillar med iPhone är nog temat :)
    skulle vara kul att hitta nåt tema/mod som liknar iPhone
     
  3. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Får jag bara fråga dig en sak: Är HTC Desire en kameramobil? Är det tänkt för att man ska ta lika grymma bilder som hos en digital kompaktkamera? Du skriver ju själv att du förväntar dig inte att den ska ha samma bildkvalité som en systemkamera men likt förbannat gnäller du över att den är dålig pga detta och jämför den med Samsung Omnia HD å "Nokialurar" som "har bättre". Telefoner som aldrig ens kommit i närheten av HTC Desire som helhet. Och än en gång hittar jag folk, även i denna tråd, som tagit fina bilder med en Desire. Så just den argumenten håller inte tyvärr. Du får hitta på något bättre! ;)

    Letar du efter en kameratelefon, köp en Sony Ericsson Satio. Den telefonen är gjord för att man ska fota och ända sedan dess har få tillverkare kommit ifatt den när det gäller just foto-biten. Kanske är Dell nu på G med sin nya lur Aero då de justerat kameraoptiken en smula till 8x digital zoom, men det återstår att se. Det är inte bara digital zoom som spelar roll utan också optisk zoom, bildhastighet etc. Och jag vet finns det än idag inte någon telefon som har en lika bra optisk zoom som exempelvis Panasonic Lumix DMC-TZ10 bara för att nämna en digital kompaktkamera.

    Sen att du haft trassel med dina högtalare och Anovo hör liksom inte i den här diskussionen. Jag har aldrig haft några problem med min Desire men så finns det också söndagsexemplar, som med allt annat. Bara för att du köper en ny Volvo V70 betyder det inte att det inte finns någon risk alls med bilen, som till exempel att den brinner upp av sig själv?
     
  4. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Exakt! Och att köpa en iPhone (4?) som nämns i trådens rubrik kommer inte att ge mer än marginellt bättre bilder. Varken Desire eller iPhone 4 (eller en tidigare modell) har särskilt mycket fokus på kameran.
     
  5. nkewk

    nkewk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ärligt talat, tycker ni att en iphone är värd pengarna?
    Säriöst det är en ipod touch fasst med kass kamera och telefon och sms funktion. Är det vart att lägga till ca 3000 kr för det?


    Svar: NEJ!


    ANDROID POWER WILL NEVER BACK DOWN!
     
  6. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har beställt en Iphone 4 eftersom jag tröttnat på min Desire. För mycket strul med dåligt ljud, bild och ofrivilliga omstarter.

    Det skall bli intressant att jämföra, i värsta fall får man väl satsa på Samsung igen.
     
  7. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    OK, det hade jag också gjort i din situation...
    Du måste ha dragit på dig ett sjuhelvetes måndagsexemplar om du hade fel på allt det där...

    Bilden är ju i normala fall inte dålig. Desire har inte bäst upplösning på marknaden, men utan tvekan ligger den i toppskiktet. Svärta och kontrast är ju däremot i praktiskt taget så bra det kan bli (om du har AMOLED-varianten).

    Ofrivilliga omstarter tillhör knappast det normala, givetvis.

    Och ljudet är ju inte precis dåligt via 3,5mm-utgången. Den externa högalaren är dock lite svag, fast ingen telefon har ju en särskilt bra sådan. Men jag erkänner att Desire ligger lite lågt på den fronten. Tanken är ju inte precis att man ska spela musik med den externa högtalaren (även om jag ibland tycker mig se omogna ~15-åringar sitter på bussen och kör någon skitlåt på externa högtalaren i fullt blås). :)
     
  8. NiklasO

    NiklasO Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    3 342
    Mottagna gillanden:
    1 644
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Min Desire har aldrig startat om av sig själv. Vad det varierar det där.
     
  9. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Förlåt, jag kanske uttryckte mig slarvigt, jag menar inte bilden på skärmen utan kamerabilden som har dålig skärpa och ännu sämre kontrast även på bilder tagna i solsken.
     
  10. knarrevik

    knarrevik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag lyssnar inte heller på musik i den externa högtalaren men det är jobbigt med dåligt ljud när man kör Navigon GPS. Ljudet är så vasst och skrikigt att man knappt hör vad hon säger. Har testat samma navigationsapp på min Huawei där det låter riktigt bra.
     
  11. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Ja, Desire, eller iPhone 4 för den delen, har ju inte superbra kameror. Tyvärr tror jag inte att du kommer att uppleva din iPhone som särskilt mycket bättre. Såvida du inte hade en defekt kamera på din Desire eller lort bakom kamerfönstret...

    Ah, jo, det är ju faktiskt ett tillfälle då man märker av det hela mer än vanligt. På just den punkten lär en iPhone 4 vara lite bättre än Desire.
     
  12. Spaderess

    Spaderess Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    317
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel 2 XL
    Platta:
    Ipad Mini 4
    Info:
    Nova Launcher
    Övrigt:
    Android TV, Chromecast
    Betala 2500:- för att byta ner dig? Låter inte vettigt.
     
  13. mikil

    mikil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    928
    Mottagna gillanden:
    83
    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Watch Active 2
    Byta ner och byta ner...iPhone 4 har grymmare skärm, bättre kamera, bättre spel och jag tycker den är mer stilren.
     
  14. Mr_Snarl

    Mr_Snarl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Så kul att läsa inläggen, och gissa åldern på de som skriver här :)

    Min Desire tar också suddiga kort, men det är helt mitt eget fel. Har repigt linsskydd.
    Tar jag av det så blir korten väldigt bra. Hade jag skött min telefon bättre, så hade den inte blivit repig.
    Så kommer säkert kommentaren om att "jävla sjukt kasst att det kan blir repigt. WTF!"

    Desire är det bästa köp jag gjort!!
     
  15. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Gissa min ålder. :)
     
  16. t68

    t68 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Det känns ibland som om diskussionen iPhone/Android får en viss prägel av personliga, känslomässiga inslag istället för att vara saklig och konstruktiv.
     
  17. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    "Ibland...", "viss prägel..." :) Det var nog en underdrift skulle jag säga.
     
  18. drhp

    drhp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har oxå funderat på byta. Är super nöjd men Desiren men tycket de är dåligt att den inte håller batteriet längre än 12 tim.
     
  19. Etienne

    Etienne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    703
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Jag fattar inte hur vissa lyckas få så kass batteritid. Min Desire håller lätt lite över 4 dagar (alltså cirka 100 timmar) om man inte ringer mer än några minuter om dagen samt inte surfar så mycket, och då är all sync igång, e-post, WLAN, 3G, you name it... Inga taskkillers eller annat tjaffs.
     
  20. Droid103

    Droid103 Guest

    Inte för att va elak men det var dåligt :P

    Alla har lunar för att det inte går att ta bort, en iphone kan du fortfarande sälja..