Diskussion: Är Apple Store verkligen en kyrkogård

Diskussion i 'AirPods' startad av ruva, 10 jul 2018.

Taggar:
  1. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Så lösningen är fler adapters? Slutar ju med hög med adapters lika stor som mobilen.

    Apple är adapters högland och du behöver specifikt apple certiferade dyra kablar och tillbehör. Nej jag är för en standard där bara plugga in.

    Vet du hur många adapters jag behöver till min mobil?

    0 stycken, jag kan ladda mobilen och samtidigt lyssna på musik eller ljudbok (eller varför inte radio, är extra bra vid kris).
     
    Ara och jnsson gillar detta.
  2. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Bra, det kan jag också göra. :)
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Du förstod nog inte vad jag menade.

    Jag känner många som använder iPhone med sina favorithörlurar. Dongeln sitter på hela tiden. På vilket sätt menar du att Apple tjänar mer pengar på dessa kunder?

    Men vi behöver inte tjafsa om detta för i fallet 3,5mm-uttaget håller jag helt med dig. Det skulle ha varit kvar. Men jag håller inte med om att syftet enbart är att tjäna mer pengar. Apple är inte i en sådan ekonomisk kris att de behöver försämra produkterna för att tjäna mer pengar. Det är helt enkelt så att de flesta i deras kundgrupp inte bryr sig och genom att offra uttaget kunde platsen användas till annat.

    De som bryr sig mest är Apple-haters som inte ens är drabbade, lustigt nog.

    Ingen Apple-vänligt inställd person har tagit upp dongels som innovation här, vad jag sett.
     
  4. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Nuortikon, jo vi blir också drabbade i androidlägret. Tar apple bort hörlursuttaget följer de stora tech kompanierna efter, förutom Samsung. Lägger Apple in en notch så följer de efter detta också. Varför? Kan slå vad om att om Apple börjar med fysiskt tangentbord så kommer 90% av flaggskeppen apa efter.
     
    Brokenarrow gillar detta.
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Apple kommer aldrig släppa ett fysiskt tangentbord :) Du kan vara lugn.
     
  6. ruva

    ruva Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2010
    Inlägg:
    1 016
    Mottagna gillanden:
    265
    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla (Se) och DNA (Fi)
    Telefon:
    One Plus 6
    Telefon 2:
    Nexus 6P
    Telefon 3:
    iPhone SE
    Platta:
    Samsung Tab S2
    Nu tänker du fel :)

    Saknar fysiska tangentbord men har ingen aning hur det skulle kunna implanteras så det blev smidig utan att skärmen blev för liten.
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Hehe.

    Jag kan väl inte läsa dina tankar och veta vad du vill ha. Apple är tyvärr inte lösningen på dina problem. Men grymma hårdvarutangentbord finns redan (importera en Blackberry). :teeth:
     
    ruva gillar detta.
  8. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ärligt skiter jag i vad Apple gör, problemet att dom är som pesten (smittar av sig på andra tillverkare). Det är då jag bryr mig, Apple behöver tydligen mer pengar. Bara se på deras store, nej alla köp ska helst gå genom deras och inte hos tredjepart (alla apptillverkare måste ha ett betalningsalternativ som går genom apple).

    Att inte har certiferade kablar, gör så du inte kan ladda mobilen. Även adapters måste gå genom Apple. Även om kablar från tredjepart utan certifering fungerar bra.


    Det med dongeln alltid sitter i, är lite av min poäng. Du behöver ingen sladd som hänger och dinglar när du inte behöver den.
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Men, jag kan svara på din fråga.

    För att de flesta inte ser det som en försämring. Notchen retar mest de som inte har en notch. Jag har två vänner med OP6 som tidigare hånat min iPhone X för notchen. När jag påtalat detta får jag veta att ”Ja, men på OP6 kan man dölja notchen”. Nu två månader senare kör båda med notchen synlig.

    Samma med hörlursuttaget. För en vanlig konsument är det en axelryckning. Jaha, jag fick skaffa ett par grymma bluetoothlurar istället. Big deal. Nej. Ungefär som från övergången från analog tv till digitalt.

    De enda som bryr sig om sånt här och orkar hetsa upp sig över en notch är de riktiga supernördarna. Max 1% av Samsungs kunder.

    Androidtillverkarna kopierar inte Apple för att de vill svika sina kunder eller tjäna mer pengar på tillbehör. De kopierar för att de flesta gillar vad de får.
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Varför tror du att dina favorittillverkare (som du bryr dig om) kopierar Apple?

    För att de är dumma?
     
  11. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag personligen blir galen när saker behöver batteri. Ännu en sak att glöma att ladda (hade bt lurar en gång och den åt batteri, fick ladda den varje dag om jag använde den, max 2/3 timmars lyssning).
     
  12. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Japp mot mig som kund, därför jag inte köpt ny mobil, blir nerköp mot vad jag har i många fall (känns som nya mobiler får färre och färre bra funktioner).
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Men alla tillverkare, som Google tex (som både har notch och har dumpat hörlursutgången på Pixel 3) är dumma? Du tror inte att det finns en chans att du skulle tycka att dessa telefoner är kanonbra?
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Apple tar bort hörlursuttaget precis som en rad andra kontakter. Syftet? Att allt ska ske trådlöst i slutändan. Det är målet. Inga kontakter överhuvudtaget.
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag tror att det är ganska många som skulle se det som en dröm.
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Absolut, men bara så länge det inte innefattar försämringar.
     
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Där tror jag att du har fel.

    Jag tror inte att gemene man upplever de försämringar som vi supernördar gör. De tycker snarare att kablar är ett otyg som är skönt att slippa. Att bluetooth låter sämre än en 3.5mm-plugg är inget som de störs av så länge de slipper kabeltrassel när hörlurarna ska ur fickan/väskan.

    Tyvärr är vi inte representativa för standardkonsumenten. Jag kan garantera att stora tillverkare som Apple vet precis vad deras kunder vill ha. Det är inte slumpen som styr deras produktstrategier.
     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag är helt säker på att dongel är det ingen som gillar och ladda en massa extra enheter gillar folk inte heller.
     
  19. Droid96

    Droid96 Guest

    Ytterst få använder dongeln och bryr sig om den!

    Dongeln är att betrakta som en symbolisk gest för gamla kunder som inte vill använda det nya. Ett sätt att flirta med de som ogillar förändring men som fortfarande är värdefulla som kunder.

    De flesta använder de nya gratishörlurarna som kom i paketet som låter jättebra. Eller skaffar ett par bluetooth-hörlurar.

    Jag blir ibland lite förvånad när jag inser vilken bubbla vissa av er lever i. Tror ni på fullaste allvar att en vanlig mobilkonsument bryr sig om en notch eller att de inte kan använda hörlurar med 3.5mm-plugg?

    En på hundra konsumenter förstår ens "problemet", och en på tio tusen gör så stor grej av det att de inte kan köpa en ny telefon pga att det bara skulle bli en "stor nedgradering". Resten bryr sig inte. Det är verkligheten, inte att folk är hjärntvättade.
     
    kissidor gillar detta.
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nonsens, det finns gott om folk som vägrar köpa mobiler utan hörlursuttag. Många som har iPhone med hörlursuttag är helt ointresserade av nya iPhones på grund av avsaknaden av hörlursuttag.

    Trådlöst är bara bra om det inte innebär en försämring.