Diskussion: Är Apple Store verkligen en kyrkogård

Diskussion i 'AirPods' startad av ruva, 10 jul 2018.

Taggar:
  1. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER


    Håller med dig att idag är det ingen big deal att en telefon inte har en 3,5 mm hörlursuttag. Själv använder jag apples Earpods (de med tråd) till min galaxy S9 som har uttaget men inget krav att min mobil ska ha, endast en bonus :)
     
    Last edited: 16 jul 2018
  2. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Äh det blir sån tramsig grej tycker jag.. ALLA telefoner som inte har ett 3.5 uttag kan du använda din gamla grejer med med en enkel adapter och det finns enkelt grenuttag för att kunna ladda samtidigt. kostar mer eller mindre gratis. Det är ett icke-existerande "problem" egentligen.

    Samtidigt så skulle jag ju inte gråta om alla telefoner fortfarande hade uttaget men att det skulle vara ett absolut krav när det ändå är så lätt löst? aldrig i hvete.
     
  3. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    För mig personligen så bryr jag mig inte om 3.5mm, jag har kört med trådlösa lurar i flera år nu och det är fruktansvärt gött att slippa ha en sladd som bara är i vägen. Det enda störande med trådlöst är att det ofta är en fördröjning så ljud och bild är i osynk när man tittar på videos.
     
    Timpppa, ingfre, Psicosis och 2 andra gillar detta.
  4. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Av erfarenhet så hamnar Apple Airpods inte osynk när de är kopplade till en iPhone/iPad/Mac iallafall :)
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    Har du haft problemet på senaste tiden? Det hände mig ibland med mina QC35 men det har försvunnit sedan ~ett halvår.
     
  6. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 550
    Mottagna gillanden:
    8 787
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Det är osynk med både Jaybird X3 och AKG Y50BT. Men det är så sällan jag kollar på video genom telefonen med hörlurar så det är ingen big deal för mig. Värsta osynk hade jag med Sony 1000xm2, men dom har jag inte kvar.
     
  7. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu pratade vi om Apples mål att inte ha några kontakter överhuvudtaget. Det är ditt de siktar.
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Sarkasm är helt värdelös när den inte har någon relevans.
     
  9. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    +1 på den. Var initialt jävligt skeptisk till avsaknaden av ett hörlursjack samt att köra trådlöst öht. Nu kan jag inte tänka mig något annat. Att slippa allt vad trasslande sladdar heter är helt underbart, inte fasen upplever jag att de lurar jag har ger dåligt ljud heller. Sämre rent *tekniskt*? Det är mycket möjligt. Jag får väl skatta mig lycklig att jag inte är en audiofil helt enkelt :P Osynkat upplever jag inte heller att det är, tror ärligt talat det hade retat mig mer än försämrat ljud.
     
    Dejan195 gillar detta.
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Trådlöst är fantastiskt men det är alltid bra med alternativ.
     
    ingfre och jnsson gillar detta.
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    mycket möjligt jag kommenterade bara jiddret med 3.5 mm-kontakten som det pratades om just då ;)
     
    Ara gillar detta.
  12. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Tills alternativen i sig blir förlegade ja. Nu är ju utvecklingen onekligen på väg åt det trådlösa hållet "across the board", som konsument kan man tyvärr inte gå emot strömmen hur länge som helst. Åtminstone inte om man gärna vill ha vad som än anses vara toppmodellen av mobil just där och då.. Tillverkarna kommer dessvärre fortsätta följa rådande trender eftersom de ständigt studerar vad konkurrenterna gör och hur dessa produkter presterar försäljningsmässigt "hemska" *inovationer* till trots. Bort med hörlursjacket, in med 18:9 och "notch" verkar vara det som gäller just nu.

    Har Apple stannat av inovationsmässigt? Absolut. Deras produkter kan dock knappast klassificeras som dåliga sett till hur de presterar, om vi nu inte ska prata rent subjektivt förstås :)
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag var inte särskilt glad när jag fick reda på att OnePlus 6 skulle ha notch, men nu när den går att dölja samtidigt som man använder utrymmet till ikoner så blev jag nöjd. Det fungerar bra.
     
  14. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Jag väntar på att man ska kunna ha trådlös laddning i ett helt rum, man bara går in så laddas telefonen ;) Vet att detta är nog längre fram i framtiden men när detta kommer så behövs inga portar längre för att ladda telefonen :)
     
    Finskpinne gillar detta.
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det förutsätter att du aldrig befinner dig utanför stadsmiljö. Exempelvis vid fjällvandring så fungerar det inte alls.
     
  16. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Nej det är sant, men batterier håller inte så bra i kylan ändå.
    Inte så att det finns ett uttag på fjällvandringen, då ska man ut för att vandra inte pilla på mobilen. Men när man är klar för dagen och tillbaka i sin stuga så kan ju mobilen laddas trådlöst ;)

    Vill inte att laddningsporten ska försvinna men om den gör det skulle denna lösningen vara okej enligt mig eller större/bättre batterier som håller längre:)
    Men jaja vi har olika åsikter :)
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Så du tror att det kommer att finnas trådlös laddning i fjällstugan, okej. När jag fjällvandrar så är det varmt och inte kallt, det största bekymret brukar vara att kyla ned sig och fylla på med vätska.

    Vad gäller laddning på fjället så använder jag power bank. Jag använder mobilen för att registrera var jag är på fjället - hur jag ska vandra framöver - och var jag har vandrat, hur långt jag vandrat och vilken tid de tagit. Jag använder även den till att ta bilder.
     
    Last edited: 16 jul 2018
  18. Brokenarrow

    Brokenarrow Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2014
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Du kan använda mer än hörlurarna i 3.5 uttaget. T.ex PayPal Here: Credit Card Reader | Point of Sale and Mobile Credit Card Processing som används hel del i USA.

    Men det kan ju inte Apple tillåta, för det är svårt för dom att spärra vilka produkter man använder i analoga 3.5 uttaget.

    När jag hade bt, så var det inte så kul. Fick ladda varje dag om jag använde dessa i ungefär 3/4 timmar och behövde stor klumpig ladddare. Kom med en mobil.

    Har med dem nya lurarna minimalt med trassel och jag slipper ladda mer än en pryl. Inga adapters heller, kan lurarna hålla i ett år minst på en laddning kan jag tänka mig bt igen.
     
    inact_0036 gillar detta.
  19. Droid96

    Droid96 Guest

  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Vad då hålla kvar vid uttaget? Sen när blev 3,5 uttag ett hinder för blåtand? Jag har haft blåtand och 3,5 uttag sedan åtminstone 2006.. Inga problem.

    Det finne ingen som helst konflikt mellan blåtand och hörlursuttag. De samsas alldeles utmärkt.