Fråga: Enkel app plånbok

Diskussion i 'Applikationer' startad av Knatte, 21 jul 2018.

  1. Knatte

    Knatte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Vill ha hjälp på en lämplig app. En bekat till mig är god man till en som har vissa funktionsnedsättningar. Dom har av vissa orsaker kommit fram till att han nu skall ha pengarna kontant i plånboken. Bägge två vill också ha koll på vad han köpt. Skulle vilja ha en enkel app där han om han köpt något skrivet in vad han köpt och hur mycket han betalat.

    En bra, men inte självklar, är att man kan registrera vad man köpt t ex kaffe. Sen kan man se vad han lagt sina pengar på.

    Sökt och hittat massor men inga som passar. Någon.som har tips på en sådan?

    Kanske skall berätta. Skall han köpa dyrare saker tar han med sig ett visakort. En bra, men inte självklar, sak är att han kan välja
     
  2. Knatte

    Knatte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Menar att det kan mycket väl vara en app som kan göra mer, men skall gå att göra så att man på ett enkel sätt använder dem sakerna han behöver.
     
  3. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Hm..hm... kanske helt fel, skriver utan att ha tänkt klart..:eek:

    Jag tog hem en gratis app, ett "kassaregister" kallas det väl.. alltså som man kan ha i en butik, dvs lite omvänt mot önskat, kommer dit sen...
    Dels kan man ha färdiga bilder med fasta priser, ex. tablettask 20 kr osv. Man klickar på bilden och anger antal, eller klickar flera gånger. Går att ha massor med artiklar inlagda, sorterade på kategorier om man så vill.

    Finns också möjlighet att knappa in en "okänd" vara med ett eget pris.
    Väldigt bra rapportfunktion som räknar ut dagskassa, veckokassa osv och även på olika kassörer.
    Det är alltså ovanstående rader jag tänker mig skulle vara tillämpbart i just "ert" fall.

    Reservation 1: Osäkert om jag hittar den men lägger in länk här i så fall. Tillägg: Finns massor med sådana appar, jag har bara en särskild i åtanke..
    Måste vara denna: https://play.google.com/store/apps/details?id=ipcamsoft.com.cashregisternew
    fast ser lite annorlunda ut nu. Stämmer mer med bilden på Appbrain
    Cash Register - Android app on AppBrain


    Reservation 2: Körde detta på en surfplatta, osäkert hur det funkar på mobil.
    Reservation 3: Man behöver vara medveten om att appen är tänkt att användas till annat ändamål.
     
    Last edited: 22 jul 2018
  4. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Mikael8.0 gillar detta.
  5. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 381
    Mottagna gillanden:
    1 734

    MINA ENHETER

    Google Keep duger väl?

    Skapa en anteckning på huvudmannens telefon, dela den sedan med den gode mannens Google-konto. Alla uppdateringar av anteckningen kommer visas för bägge. Enkelt att skriva in vara och belopp. Man kan rent av välja "list-funktionen" så att varje objekt får en egen rad med ökad tydlighet. Och man kan "kryssa för" när det är kontrollerat och godkänt så att det inte syns i listan längre än nödvändigt (det hamnar då under en egen flik för alla objekt man kryssat för, fortfarande åtkomligt om man vill gå tillbaka i historiken).
     
  6. Mikael8.0

    Mikael8.0 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2013
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9
    Info:
    PIE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 2019
    Info:
    4.4
    Övrigt:
    Piggelin & Zeunerts julmust
    Fast i Keep sker ingen summering per tidsperiod.
     
  7. Knatte

    Knatte Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2018
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    1
    Tack så väldigt mycket för tips!

    Denna passar bra för den innehåller det han vill ha och är enkel! Är bara upp till 300 kr i plånbonen. Han och andra kan se vad han köpt och hur mycket pengar han lagt in. Köper han något som är I "kategori" "Food" kan han i "Note opional" skrivare noggrannare beskrivning vad han köpt. Han har en kafe han brukar gå till. Därför har vi skape en egen "kategori" till den. Ändrar givetvis orden till svenska.

    Måste berätta. Han går på daglig verksamhet så han säger att denna skall han minsann visa för alla! Han börjar på måndag och då har han använt den lite och kan den utan problem.
     
    Zooklubba gillar detta.
  8. Zooklubba

    Zooklubba Android Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    6 394
    Mottagna gillanden:
    2 134

    MINA ENHETER

    Riktigt kul att höra. Var lite fundersam om den appen ang svenska. Men låter riktigt bra för alla inblandade.