Skrivare för hemmakontor

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Brödrost, 29 mar 2016.

  1. Brödrost

    Brödrost Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2012
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 3a
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Har en bläckstråle HP multifunktionsskrivare. Går offline och måste återanslutas till nätverket titt som tätt, och tappar då skrivarkön. Nu idag hade den bestämt sig för att byta IP-adress. Tuggar i sig papper ibland. Har aldrig fungerat bra. Det har förresten ingen skrivare gjort sedan min första Canon bläckstråle för kanske 20 år sedan.

    Vad ska man köpa för skrivare som man inte vill sänka i ån efter en vecka?
    Skriver ut både text och foton.

    På flashback tipsades det om OKI multifunktionslaser. Någon erfarenhet av dem?
    Finns det någon anledning att inte köpa en laserskrivare istället för bläckstråle?
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 686
    Mottagna gillanden:
    2 041

    MINA ENHETER

    Kör du trådlöst till skrivaren? Isåfall, har du provat har dra kabel istället om det går?

    Laser brukade tidigare inte vara så bra på foto-utskrifter men nya modeller kanske blivit bättre. Laser brukar också vara dyrare i inköp men ofta stabilare och pålitligare. Kan bli billigare i längden men då måste man skriva ut rätt mycket.
     
  3. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Varken bläckstråleskrivare avsedda för kontor- eller hemmakontorsbruk eller laserskrivare brukar vara särskilt bra på fotoutskrifter.

    Köpte nyligen en Canon Pixma MG7751. Har inte hunnit använda den så mycket än, men hittills har WiFi-uppkopplingen fungerat bra och fotoutskrifterna blir klart bättre än min gamla skrivare (Canon Pixma MP600). Dock är den inte särskilt snabb och hur ekonomin blir med de sex bläckpatronerna återstår att se. Har läst på flera ställen att den är ganska törstig på bläck, vilket jag inte tycker att min förra skrivare var.
     
  4. nexus^6

    nexus^6 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2016
    Inlägg:
    2 297
    Mottagna gillanden:
    9 656
    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsumg Galaxy S7
    Har en HP Laserjet 6P som fungerar klockrent.

    Den har några år på nacken och har skrivit ut det mesta utan problem via en Parallel IEEE 1284-to-usb adapter. Testade fö med att ansluta den till usb OTG på min Samsung Galaxy S7 via PrintShare appen och kunde printa ut direkt.
     
  5. SFolk

    SFolk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Vi har en HP LaserJet Pro MFP M277fdw (här finns den i ett test på multifunktionsskrivare för mer info) laserskrivare som vi använder i vårt föreningshus, tänker att den används på ungefär samma sätt som i ett hemmakontor (d.v.s. inte så ofta men när den används behöver man både bra text och bild). Fungerar helt bra, har haft lite problem med wifi kopplingen till Mac datorer men fungerar bra med Windows, med Mac kan man bra använda wifi direct istället.

    Den är enkel att använda, tycker jag iallafall, och vi har inte haft några större problem. Både text och bild blir bra som utskrifter. Vi skriver ganska ofta ut full färgade annonser, inbjudningar och annonsblad och det går helt bra. Inte världens bästa kvalitet men absolut inget man stör sig på heller. Har inte testar med foton så kan inte kommentera det...

    Vi har förut haft en bläckstråleskrivare och kan verkligen rekommendera en laserskrivare framför bläck, så mycket lättare med laser. Är så trött på fasttorkade bläckpatroner...

    Kan också rekommendera att investera i en multifunktionsskrivare. Super smidigt att ha allt till hands, men har man inget större behov är det kanske lite onödigt.
     
    Last edited: 2 aug 2018
    bernard gillar detta.
  6. Sweden2

    Sweden2 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2012
    Inlägg:
    2 863
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei P20 Pro/Galaxy S20+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta 2:
    ASUS ME173X
    Övrigt:
    Chromecast, CC Audio x3, Huawei Watch
    Epson EcoTank kan jag varmt rekommendera! Nästan så att pappret är dyrare än bläcket [emoji28]

    [​IMG]
     
    Last edited: 3 aug 2018
  7. inact_0038

    inact_0038 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2013
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Vad än du gör, så rekommenderar jag stark laserskrivare!!!

    Köpte mitt 2015 för 3000 kr!

    Brother DCP-9020CDW