Diskussion: Samsung Gear S3 Frontier + Gear S3 Classic

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av lanexat, 31 aug 2016.

  1. najkks

    najkks Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0
    Seriöst....

    Nu krånglar Spotify igen!

    Skulle köra igång appen i klockan, och så står den bara och laddar, har väntat 10 min nu.

    Ska man behöva lägga till sin playlist på nytt någon gång i veckan + reseta hela klockan, bara för att kunna köra Spotify via klockan?

    Måste ju vara någon annan som har samma problem, kan inte vara ensam om det.
     
  2. najkks

    najkks Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2015
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    0
    Kanske är jag som fått en överdjävla ostabil version av klockan?

    Nu funderar det inte ens att köra låtarna offline, trots att de ligger nedladdade

    Sista spelade låten går att köra, men det går inte att hoppa till nästa låt i listan, eller byta spellista till en annan - man är alltså låst till en och samma låt konstant!

    Och detta går ENDAST om man kör klockans högtalare, kan tex inte köra via blåtands-headset, trots att det är parat och hittat i klockan!

    Kopplar jag däremot upp mot wifi, då fungerar det att välja mellan alla låtar igen!
     
  3. Dampe

    Dampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2016
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    9
    Precis köpt ett par jaybirds men lyckas inte para ihop dom med klockan. Är inga problem att koppla lurarna till telefonen. Har ni några tips?
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vad händer? HIttar inte klockan lurarna alls? Eller går det inte att ansluta bara?
    Jag hade exakt samma problem efter att jag valt att sätta Spotify i "offline-läge". Efter att jag nollställt klockan och därefter aldrig använt "offline-läget" igen tycks det fungera. Offline-läget förstör lustigt nog hela offline-stödet, så aktivera inte den funktionen.

    Har ingen aning om vad "offline-läget" i Spotify-klienten fyller för funktion annat än att sabotera offlinefunktionaliteten :)
     
  5. Dampe

    Dampe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2016
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    9
    Nej precis klockan hittar inte lurarna alls. Har provat att starta om både klocka och hörlurar flera gånger och samma med bluetooth osv..
     
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Attans. Ja, vad jag förmodar att du kan göra är att inleda med att nollställa/fabriksåterställa hörlurarna och sedan testa parkoppla igen. Går inte det får du nog nollställa både klocka och hörlurar och testa igen.

    Fungerar inte det måste det handla om något kompatibilitetsproblem mellan klockan och de specifika lurarna.

    Vissa hörlurar har mjukvara som går att uppdatera genom en app för telefonen. Du kan ev. undersöka den möjligheten också. Det kan lösa ev. kompatibilitetsproblem. Alterantivt kan en framtida Gear-uppdatering fixa det.
     
  7. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Det var tydligen ett erbjudande på Gear S3 i samband med öppningen av den nya Samsung-butiken i centrala Stockholm idag (nämns i klippet från öppning på 99mac:s hemsida)

    Någon som vet vad erbjudandet var ? Är mest nyfiken :)
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag håller på att bli smått tokig på Spotify-appen och hur den hanterar offline-spellistor.

    Efter en återställning och vid en första synkronisering fungerar allt väl, men sedan krånglar det rejält.

    1. Om minnet blir fullt och jag tar bort sparade spellistor kan jag därefter inte synka något nytt; verkar inte ta bort de gamla filerna. En omstart brukar dock lösa detta.

    2. Efter att jag tappat nätverket, så Spotify gått in i offline-läge, och sedan återanslutit meddelar Spotify att alla mina offline-spellistor uppdaterats när jag går in i dem, och synkar om allt material. Detta sker om och om igen. De synkroniserade spellistorna verkar sedan inte fungera när klockan inte längre är ansluten till nätverket, eller i bästa fall fungerar 1/10 av låtarna och ofta verkar den bara fått ned halva låtar, så de avbryts mitt i.

    Klienten är totalt opålitlig om man vill använda den för offlineuppspelning. Efter fabriksåterställning fungerar det ett tag, men sedan blir det enligt ovan igen.

    Är det någon här som erfar att offlineuppspelningen fungerar felfritt med Spotify? Även efter att ni mixtrat med spellistorna/lagt till tagit bort offlinespellistor, eller råkat ut för meddelandet minnet är fullt?

    Det är minst sagt irriterande när man gjort en finfin spellista till joggingturen och ca 500 meter in upptäcker att man bara fått med sig 2,5 låtar av 250 låtar. Så pass irriterande att man överväger att leta reda på en stor sten någonstans för att närmare utvärdera klockans hållfasthet.


    Edit; Bästa strategin för att få det att lira är att för varje gång man skall synka något nytt gå in på inställningar i Spotify-appen och välja att ta bort allt. Skapar minst frustration så.
     
    Last edited: 12 maj 2018
    R3b0rn gillar detta.
  9. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Ny uppdatering idag. Batteri optimering.
     
  10. difference

    difference Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2009
    Inlägg:
    2 930
    Mottagna gillanden:
    599
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab A 10.1
    Nja. Förbättrad Batteriladdningsalgoritm står det i uppdateringen.
     
  11. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Min Gear S3 laddar inte som den ska sedan några veckor. Sitter på laddning över natten men är ändå inte fulladdad på morgonen. Någon mer som har det problemet?

    Får se om uppdateringen löser det.
     
  12. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Ja, de flesta har det problemet just nu pga värmen. Klockans batteri får för hög temp, så därför kan man inte ladda vidare till 100%.
    De släppte en uppdatering häromdagen som åtgärdar vissa algoritmer i laddningen, så att batteriet hålls lite svalare, men med dessa dagars höga sommartemperaturer så kanske det inte räcker.
    Prova ladda klockan på ett svalt ställe.
     
    zulle gillar detta.
  13. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Intressant, misstänkte det. Ska testa.
     
  14. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 172
    Mottagna gillanden:
    635
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Klockan verkar klara ganska exakt 3 dygn med senaste uppdateringen installerad. Har klockan på Autoljus, ljusstyrka 8, Auto-HR påslaget, NFC, Wifi och location för träning påslaget. Inga appar utom stopklocka och timer installerat. Jeweler Summer Sport watchface.

    Screenshot_20180726-152304_Gear S Plugin.jpg

    20180726_152636.jpg
     
  15. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag får inte igång det. Har försökt många gånger, avinstallerat och installerat om gång på gång. Godkänt alla behörigheter som behövts. Kommer aldrig längre än till följande skärm på klockan. I telefonen finns inget mer att göra. Appen säger Ansluten via Bluetooth, men klockan går alltså inte vidare. [​IMG]
     
  16. bridgemix

    bridgemix Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2012
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag vill ha klockan som ”nattklocka” i laddaren och laddade hem “I am alive” appen till klockan. Laddade även hem ”Bedside Night Table Color Charging Clock by Richard Williams”.
    Allt enligt tips från ett annat forum.

    Funkar bra bortsett från att var 30:e sec så lyser skärmen upp och berättar hur många procents laddningen den har och hur långt det är till full-laddad. Så kan man ju inte ha det... gör jag något fel? Klockan lyser snyggt konstant förutom när laddningsprogressen visas.
     
  17. joström

    joström Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2014
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    260
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 11 (2018)
    Jag anslöt klockan mot min Oneplus 6 idag, inga problem alls, det verkar lite skumt att du inte kommer längre. Vad står det i Gear appen då?
     
    bjoli gillar detta.
  18. bjoli

    bjoli Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    1 713
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Jag minns inte exakt men ska se om jag hinner göra ett nytt försök snart igen.
     
  19. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Galaxy Watch har ju presenterats med en del mjukvaru-nyheter i Tizen.

    Ser att det kommit en uppdatering till Gear S3 som jag installerar - står dock ingenting om vad som uppdaterats.

    Undrar om nyheterna (stress-hantering mm) kommer till S3 nu eller eventuellt i framtida uppdateringar ?

    Galaxy Watch är ju tyvärr lite av en besvikelse så min S3 får leva ett tag till :)

    Edit: efter uppdateringen har jag Tizen 3.0.0.2 Programvaruvers. R760XXU2CRH1 - hittar inga nyheter.
     
    Last edited: 11 aug 2018
  20. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    454
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad air 4th Gen
    Det är ju fortfarande v3.0.0.2. Bara programvaruversion som ökat lite så är nog inga nya funktioner. Bara buggfixar