Vimla - status

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av svenix, 8 apr 2018.

  1. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    höna av en fjäder... det syns vilken annan operatör man relayar ifrån det är basic telekommunikation så självklart syns det... om man då är utomlands ochs lår på sitt abbonemang så måste man slå på utalndssatamal om man itne gjort det innan då blir det ännu mer tydligt.. kunden i fråga är en idiot som inte läst vfan han håller på med...
     
  2. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Det handlar om vad kundtjänstmedarbetaren gjorde. Inte vad kunden gjorde eller visste. Läs om de senaste inläggen och försök igen.

    Förresten är detta fel forum om du vill vara kaxig. Här försöker de allra flesta vara trevliga och hjälpa varandra. Jag kan rekommendera dig flashback.org om du vill bråka och vara kaxig.
     
    Last edited: 10 aug 2018
  3. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har läst och ser inte vad felet skulle vara i ett svar att han aktiverat tjänsten utomlands och att det därför kan ta ett par dagar innan det fungerar. flashback-kortet är så sjukt uttjatat lägg ner
     
  4. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Men du är helt off topic. Det handlar fortfarande om kundtjänstens agerande. Du är dessutom otrevlig.
     
  5. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Vill egentligen inte gå in i den här diskussionen, men vill ändå påtala att just den medarbetare som svarar här nog HAR med driften att göra.
    Möjligen lite olämpligt att "outa" kunden ifråga, men skriver man ett så osande inlägg får man kanske inte bli alltför upprörd om man faktiskt får ett relevant svar. Men möjligen skulle tråden istället tagits bort och kunden kontaktats via pm, men då hade det väl blivit liv om det...
    Tyvärr är det ju så att kundtjänst, oavsett företag, ofta måste bita sig i tunga/sitta på händerna och det gjordes väl inte riktigt i detta fall.
    Men personligen tycker jag inte att det är något att göra stor affär av, men det är jag det som lever efter bemöt andra som du själv vill bli bemött, och räkna med att få igen vad du ger (good or bad).
     
    neddie, induktion, emerge och 4 andra gillar detta.
  6. Viktor_Vimla

    Viktor_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    9 okt 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    @N6290@N6290

    Personen i fråga hade mailat/chattat med vår support och gett oss informationen att han befann sig utomlands och det var den informationen som användes i inlägget.

    /Viktor
     
    N6290, bernard, emerge och 3 andra gillar detta.
  7. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 361
    Mottagna gillanden:
    1 720

    MINA ENHETER

    Kul att du dök upp här! Tack för svar.
    Då är väl frågan uttömmande utredd.

    Men får vi ställa frågan, har du teknisk behörighet att gå in i någon databas och se var en kund befinner sig, om kunden roamar eller liknande? Eller saknar du den behörigheten?
    Av intresse för åtminstone mig om du skulle vilja svara på det ;-)
     
  8. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Idag snavade jag över denna Vimla-annons på nätet:
    vimla2.JPG
    Texten ter sig ganska löjlig mot bakgrund av hur oerhört lite Vimla faktiskt har fixat under de gångna åren. Extra-SIM t.ex. som varit på gång i tre år(!) utan att bli verklighet ännu...

    Chefer och marknadsförare på Vimla måste leva oerhört lååångt borta från verkligheten när de hittar på sina slogans...
     
  9. Viktor_Vimla

    Viktor_Vimla Kid Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    9 okt 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Alla kan inte gilla all reklam! Det köper jag, även om jag tycker den är ganska underhållande! :)

    Du nämner Extra-SIM som ett exempel, vi har sagt att vi ska kolla på det, vi gjorde ett test för att se hur vi skulle hantera det och jag har sen dess helt stoppat de projektet på obestämd tid, vilket vi har varit ganska tydliga med i både det här forumet och på vårt egna.

    Extra-SIM kommer inte ske inom någon snar framtid. Om det dyker upp i vår roadmap igen så kommer vi meddela det.

    /Viktor
     
    emerge gillar detta.
  10. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Det har jag förstått. Det komiska är ju hur det du just säger står i motsats till reklamens påstående: "Vi gör det omöjliga möjligt..." ;)
     
  11. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Finns lite info från vimla i deras forum angående den nya plattformen.

    Vimlas NYA Simkort
     
    bernard gillar detta.
  12. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    induktion, Viktor_Vimla, svenix och 1 annan gillar detta.
  13. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Dock är det ett begränsat test. Inte säkert att man kommer med i testet och testet omfattar endast: "Till en början kommer vi bara att erbjuda faktura via mail".

    Så de som väntar på t.ex. e-faktura får fortsätta att vänta.
     
    induktion och bernard gillar detta.
  14. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Jaha! Så du tycker inte att det var en bra nyhet att det så sakta börjar testa en av de nya betalpartnerna för en mindre skara.
     
    Viktor_Vimla gillar detta.
  15. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Nu misstolkade du mig nog. Det är positivt att det äntligen händer något på "byte av betalpartner" fronten.
    Dock får man ju vara realist och se att det är väldigt lite som händer just nu och att vägen till att bytet av betalpartner med alla utlovade features som e-faktura m.m. troligen har långt kvar fortfarande.
     
    induktion gillar detta.
  16. hajduk89

    hajduk89 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2018
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P20 Lite (Blå)
    Nya sim-kortet är beta och nya betalpartnern är i beta läge just nu.
    Jag avvaktar innan jag testar dem 2, vill höra vad folk som testat dem har och säga.

    Än så länge har klarna funkat ok för mig, och jag ska fortsätta använda klarna.

    Vimla borde satsa på en sak i taget, nu har dem så många olika projekt i beta läge istället för och fixa betalpartnerna 100% och gå över till nästa projekt.

    Nästan alla vill ha fler betalalternativ och de borde Vimla satsa på och fixa, inte börja med nått nytt som Filter, det är inte många som bryr sig om det.
     
    svenix gillar detta.
  17. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Håller med dig! Vimla har tyvärr visat sig vara en "vapor ware" operatör som gärna sprider rykten om allehanda finesser och features men sällan orkar fullfölja något mer än till beta-stadiet i bästa fall. Dessutom har man alldeles för många utvecklingsprojekt på gång i förhållande till sina uppenbart för små utvecklingsresurser.

    Som kund får man intrycket att verksamheten har dålig eller ingen styrning och det verkar vara slumpmässigt om saker ordnas eller inte. Uppenbart saknar Vimla en plan eftersom man numera inte vågar kommunicera några tidplaner med sina kunder längre...
     
    induktion och hajduk89 gillar detta.
  18. inact_0049

    inact_0049 Guest

    Nja, man har säkerligen en plan men man vill inte göra om misstaget när man gav en helt orealistisk tidsplan för bytet av betalpartner. Men jag kan hålla med @hajduk89@hajduk89 om att Vimla inte borde lägga resurser på Vimla Filter som det inte är någon som efterfrågat. Ett annat exempel är var när Vimla bytte plattform i forumet, det är fortfarande väldigt mycket grundläggande funktioner som inte fungerar i forumet.
     
  19. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Men filter är ju ett av resultaten från att vimla förra året hade träffar med både kunder och icke kunder, så att säga att det inte är efterfrågat är ju inte sant.

    Det står ju till och med på sim.vimla.se att nya vimla är ett resultat av dessa träffar. Filter är ett av resultaten från dessa, sedan får vi se vad mer som dessa träffar resulterade i.
    Jag tycker det är bra av vimla och vara återhållsam med vad man lovar, man hade allt för hög svansföring tidigare, men nu har man insett verkligheten. Sedan att vimla inte kommunicerar utåt innebär ju inte att det sker en massa saker på kontoret och att vimla igen kanske kan överraska som man gjort tidigare
     
  20. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 275
    Mottagna gillanden:
    7 000
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Och vad är det som Vimla överraskat med tidigare?
    De överraskningar jag minns är alla utlovade tidplaner och projekt som inte blivit av på det sätt som var utlovat.
    Vi är nu snart ETT ÅR efter att bytet av betalpartner var lovat att vara färdigt och det enda vi har fått är ett betatest av faktura via ett nytt betaltjänstföretag. Allt det andra som efterfrågats som e-faktura, kortbetalning, bort med Klarna m.m. saknas fortfarande.

    Bytet av forum som ägde rum för flera år sedan är fortfarande inte slutfört på ett bra sätt. Istället övergav Vimla forumet under lång tid och har endast de senaste månaderna återkommit med sin närvaro där.

    Jag kan ta fler exempel men det blir bara tjatigt tyvärr.

    Slutligen vill jag meddela att jag är ingen hatare eller motståndare till Vimla. Jag tycker idén med Vimla är jättebra och innerst inne hoppas jag verkligen att Vimla någon dag ska kunna styra upp sin verksamhet och bli en väl fungerande community-driven operatör. Men samtidigt kan jag ju inte blunda för allt som fungerar dåligt med Vimla. Jag försöker att vara objektiv i mina bedömningar.
     
    induktion gillar detta.