Xiaomi Mi Max 3

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av zaq, 17 mar 2018.

  1. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Absolut, så är det säkert. Dock finns en varning på xda för de som säljer sina som "global". Den finns inte ännu, men eu verkar ju funka hur bra som helst.
    Min, med chinese rom, ligger och väntar på posten nu. Blir till att lägga in eu direkt (om jag kan låsa upp direkt). Låste upp en Max 2 i mars så kanske slipper jag vänta 10 dagar;)
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    jag har beställt två olika skal till Max 3 men jag tror inte jag kommer vilja använda dem. Tycker den är precis på gränsen till för stor som den är utan skal. I och med att den inte är tokdyr så har jag inga problem med ev. repor på chassit så enda anledningen till skal för min del är att göra den mer greppvänlig. Men det kommer ju som sagt till priset av att den blir ännu mer otymplig och stor. Ett skin typ d-brand vore nog egentligen det bästa. Undrar om man kan göra en hemmagjord variant? Några tankar kring detta? Skulle även kunna tänka mig någon form av genomskinlig plastfilm som man klistrar fast på baksidan i syfte att göra den mer greppvänlig.
     
  3. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Såg något för något år sedan på Youtube när dom gjorde skin till mobiler . Såg ut som när dom folierar bilar . Värmde och drog ett skin över och gick sedan runt med en skalpell och skar ut alla uttag och knappar .

    Men precis som du säger så får det vara ett otroligt tunt skydd för att man skall orka med med.

    Tänker att bara ett skal med grepp skulle göra det jobbigt i fickorna . Just nu funkar det helt ok just för att den är så hal . Jag kör nog naket och utan skärmskydd och hoppas på det bästa . Är den som ni max 2 är det både billigt och enkelt att byta både skärm och andra delar
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, kanske får köra naket jag med. Än så länge har det fungerat hyggligt bra. Dock är det val bara en tidsfråga innan den glider ur handen och krossas mot ett stengolv. Det senare hända mig med Meizu M3 Max. Var nära att börja gråta när det hände. :cry::)
     
  5. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Ja, det är precis det jag är orolig för, jag bryr mig egentligen inte om repor heller, alla mina telefoner går på skroten efter 2 år ändå.
    Men är det någonting jag kan garantera så är det, att om telefonen tappas med ett hörn exponerat så träffar golvet det hörnet.
    Hade ett sånt där Nilkin skal på en annan telefon i silvrig hårdplast, hörnen är skyddade men 3 cm på kortsidorna är det inte.
    *kaplick* lät det när den trillade i golvet, självklart ramlande den på en tröskellist av aluminium, så att ena hörnet nådde upp att spräcka skärmen från nedre kortsidan upp till mitten av högerkanten..
    Därför måste jag ha gummi runt hela telefonen. Den får vara hur stor den vill. Inga telefoner går ner i fickorna på de byxorna man kan köpa i det här modet iallafall, byxbenen sitter som om de vore krympslang på benen.
    Enda möjligheten att få plast med mer än 2 kredtikort och en tändare är att gå till en second-hand och köpa gamla Fubu-brallor (Hade sådana i grundskolan för ~22 år sen)
    På dem gick det lätt ner en VHS+ en liten cola i fickorna när man hade varit på videoteket på fredagen.
    Då var det coolaste man hade en minicall som inte tog upp mer plats än en minicall, men idag när telefonerna är stora dasslock, ja då ska naturligtvis byxorna vara så små som möjligt, helst ska de inte ens täcka anklarna utan sluta halvvägs upp på smalbenet även på vintern.
    *End of message*
     
    Stemag64 och RobSjo gillar detta.
  6. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Oj, vi måste ha extremt olika stil! Jag har inte ett enda par byxor eller shorts där min Max 2 eller 3 inte får plats.
     
  7. Minimaexmalis

    Minimaexmalis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2018
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49
    Var handlar du dina kläder? Lär mig..
    I arbetsbyxorna går vad som helst ner nästan, men inte i Jeans, Shorts mm
     
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  9. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Just nu har jag på mig ett par stretchiga jeansshorts köpta på Jack & Jones tex, typ sådana som varenda kotte har haft på sig den här sommaren [emoji14]

    Men visst, jag köper aldrig snortajta jeans pga inte skönt och passar inte min kroppstyp.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Samma här. Normaltighta jeans klarar att svälja en Max 3 även om det inte är vackert eller ergonomiskt. Jag brukar köra på slim fit men inte skinny fit. Har svårt att tro att majoriteten av svenskarna kör skinny fit, så pass lågt är inte genomsnittets BMI. :)
     
  11. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

  13. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Någon med EU rom som har problem med nova efter omstart ?

    På Kina rom stängs alla appar ner och varje gång man skall starta en app så behöver man ge nova rättigheter att starta appen.

    Så startar man inte mailen mm kommer inget fram innan man först startat den och givit nova rättigheter .

    Detta trots att jag ställt in nova och givit nova alla rättigheter under inställningar .
     
  14. scann3r

    scann3r Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Som lovad har Honorbuy skickat min telefon idag och returen från Mi Global store kom tre dagar efter avbeställningen.

    Är det någon som har hittat ett tunn hårt skal typ "äggskal" till Maxen?
     
  15. conrad.gerstadt

    conrad.gerstadt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2015
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Redmi Note 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Mi Max 3
    Platta:
    Mi Pad 4
    Jag kör med Lawnchair och har samma problem, riktigt störande. Någon som vet vart man ställer in att appar skall få öppna andra appar?
     
  16. RobSjo

    RobSjo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jan 2017
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    35
  17. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 658
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Väldigt bra kvalitét på MOFi-grejer, köper nästan bara deras skal och skärmskydd till mina telefoner.
     
    RobSjo gillar detta.
  18. Lasse58

    Lasse58 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    1 428
    Mottagna gillanden:
    703
    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq Halebop
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra 12/512GB
    Fick telen idag, riktigt nice lur. Tyvärr måste jag vänta 360 timmar på att låsa upp den, ligger chinese rom på den. Men men, det är väl bara att installera allt man vill ha och synka med Mi-kontot, blir ju lättare att lägga in det sen.;)
    Btw, är det nån som vet om man kan ändra hem- och bakåtknapparnas placering. Om så, var hittar jag det?
     
    RobSjo gillar detta.
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Driodman, chraist, RobSjo och 2 andra gillar detta.
  20. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 769
    Mottagna gillanden:
    1 622
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Fick min Mi max 3 4/64gb svart från TradingShenzhen När jag tittar så står det
    MIUI Global stable 9.6.
    Har inte hunnit testa den då jag jobbar kväll/natt så jag har bara startat upö den. Fasiken va häftig! :)
     
    Lasse58, Albin N7 och RobSjo gillar detta.