Vad tycker ni om G7 Thinq?

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av zoodiac, 3 maj 2018.

  1. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    hur är telefonen jämnfört med nokia 7 plus ?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Sämre batteritid (3000mAh vs 3800mAh) , men bättre på samtliga andra punkter skulle jag säga. (Sedan är ju storlek/design så klart individuella preferenser).
     
  3. -=oopeteroo=-

    -=oopeteroo=- Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 maj 2010
    Inlägg:
    602
    Mottagna gillanden:
    122

    MINA ENHETER

    vet du vilken av dem har en bättre skärm ?
     
  4. imabusingroids...androids

    imabusingroids...androids Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2015
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    16
    LG är ju ökänt för att ha lurar med askass batteritid. Skulle inte ens punga ut 3500 för den.
     
    katho gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    G7:an har definitivt bättre skärm än Nokia 7 Plus.
     
  6. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Spännande ändå att se att det funkar såpass bra som marknadsföring bara här. Antar att målet är att få ut den i så många händer som möjligt i hopp att det ska hjälpa framtida försäljning?
    Antingen det, eller så har netonnet köpt på tok för många...

    Vi får våra imorgon kväll :)
     
    AhHi och bernard gillar detta.
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 703
    Mottagna gillanden:
    44 688
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Haha, ja, det är för all del möjligt att detta går på marknadsföringsbudgeten :) Det blir väl en rätt dyr affär, men varför inte.

    Frågan är dock om det inte varit bättre i sådana fall att inleda med ett rimligare pris.


    Blir i alla fall kul att höra vad alla tycker om telefonen som annars aldrig hade köpt den.
     
    Bakken gillar detta.
  8. AhHi

    AhHi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    LG G7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    LG G7
    Tänkte på det också igår kväll, måste vara ett marknadsföringstrick tillsammans med NetonNet.

    Då det fortfarande inte är slutsålt, haft ett öga på lagerstatusen och det verkas fyllas på rätt då snabbt då ett lager får slut på mobilen.
     
  9. fluppen

    fluppen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2011
    Inlägg:
    2 598
    Mottagna gillanden:
    424

    MINA ENHETER

    Har den dual sim ? Hittar olika bud på det närmman goooglar..
     
  10. Droid96

    Droid96 Guest

    Äger den inte längre men här kommer mina intryck från 5 timmar med LG G7:

    Emot och för:

    - LGs mjukvara. Den har inget existensberättigande. Samsung känns som stock Android i jämförelse. Det är rörigt, ologiskt, fullt med bloat, fult. Apparnas fullskärmslägen buggar. A big no. Den enskilt största orsaken att jag sålde vidare luren.

    - Prestanda. Säkert relaterat till mjukvaran men trots att animationerna är inställda på .5x i developer settings så laggar det. Svårt att tro att det sitter en SD845 och 6GB RAM under huven.

    - Skärmen. LCD kan vara så mycket bättre. Titta bara på nyare Sony eller iPhone 6/6+. Det ser urvattnat och trött ut. Tydlig överskärpningseffekt över hela interfacet.

    - Ingen gesturenavigering.

    + PRISET (3500kr i Netonnets 2-för-1-deal). Jag hade personligen hellre tagit en Pixel gen1 XL som troligtvis är både snabbare, har bättre skärm och saknar det ologiska/fula gränsnittet som LG lagt in över Android. Men ser man till alla funktioner som man får på G7, om man har överseende med mjukvaran, är den prisvärd.

    + Ljudet. Den inbyggda hörlursföstärkaren och QuadDAC'en lär inte göra någon besviken över 3.5"-porten. Fett ljud. Imponerande.

    + Vidvinkelkameran. Även om bildkvaliteten är långt från andra flaggskepp som S9/Note 9, iPhone X eller P20 Pro så är just vidvinkeln så grymt bra. Mycket mer användbar än teleobjektiv!

    + Trådlös laddning och snabbladdning via USB-C

    + Always on display. Även om typsnitten är fula och hela skärmen måste lysa (ingen AMOLED-panel) så är det ändå en önskvärd funktion. Klart sämre än Samsungs motsvarighet.

    + Byggkvalitet/ergonomi. Glaskonstruktion med WOW-känsla. Skön i handen. Den blåa är riktigt läcker!

    Sammanfattningsvis. Kan du leva med LGs skin över Android så är det mycket telefon för pengarna (med Netonnets 2-för-1-deal som innebär att den kostar 3500kr). Annars är det bättre att köpa en Pixel XL (gen 1) som visserligen saknar trådlös laddning, always on display, vidvinkelkamera och QUAD DAC - men som har en mer slimmad mjukvara med bättre prestanda.
     
    Kent, mb-dape och bernard gillar detta.
  11. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Jag säger snarare tvärtom, har ägt flesta flaggskepp och rullar på en iPhone X just nu.

    Skärmen på LG är mycket skarp och mycket fin att titta på tycker jag, man kan ju kalibrera den själv men sen kanske alla tycker olika.

    Enligt mig är det ett riktigt kap för priset, nu ska det unlockas bootloader och fixa stock android med projekt treble så man behöver absolut inte lida med lgs touch ;)
     
  12. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Upplever delade åsikter även bland Youtubers på G7an. Juan Bagnell (Some Gadget Guy) älskar ju telefonen till exempel och har den som sin "Daily Driver".
    Uppdatera gärna hur det fungerar med GSI-versionen! :)

    Lite otålig för att själv sätta vantarna på den ikväll.
     
    bernard gillar detta.
  13. alexelrey

    alexelrey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    961
    Mottagna gillanden:
    292
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Kollar man Unbox Therapy så går dom igenom telefonerna som går bland dom bästa för att se Youtube videos i högupplöst format, LG G7 är bland dom och inte iPhone X till exempel

    View: https://youtu.be/bIbfDxpzs7Y
     
  14. Ascended

    Ascended Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2 183
    Mottagna gillanden:
    2 119
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 5
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Helt klart! Om det är en sak jag verkligen saknar på min iPhone X efter timmarna med G7 så är det vidvinkelkameran. Teleobjektiv är väl också najs, men inte i närheten av lika användbart.

    Tyvärr är kvaliteten på bilderna från vidvinkelkameran medelmåttig. Mycket distorsion, kantskärpan är i det närmaste obefintlig och objektivet är inte bildstabiliserat vilket gör att bilder i dåligt ljus blir oskarpa.

    Hade gärna sett att nån gjorde en vidvinkelkamera med riktigt bra glas, variabel bländare och bildstabilisering. Det vore en höjdare.
     
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har haft en V30 men nu sitter jag med en G7 istället och är mycket mer nöjd med den. Ligger bättre i handen och den har snyggare design framförallt på framsidan och inte alls lika kurvade kanter på skärmen. Det enda som är sämre är väl batteritiden även om den inte är dålig för på V30 var den riktigt riktigt bra så mycket bleknar i jämförelse med den. Kameran har dock sämre kvalité på bilderna än V30 och inte ens V30 var bra. Skärmen har jag personligen inga direkta problem med den går att kalibrera så jag känner mig nöjd. Så för min del är det en väldigt bra panel som är fin att titta på även om färger inte är de mest korrekta kanske.

    Finns en del skillnader i mjukvaran mot V30. De har finputsat UI't en del så det ser bättre ut dels för att det behövs i och med notchen (volymkontrollerna är omgjorda och bättre) samt att klock-appen med annat har fått en ny mycket renare och finare design. Så det är inte alls lika horribelt som det var på V30 även om det fortfarande går att förbättra givetvis. Musik låter lika bra som i V30 men jag saknar fortfarande en vettig EQ. Även om det går att justera manuellt nu till skillnad mot V30 så är det en dålig EQ de har lagt till som inte funkar som det ska göra. Men fortfarande ingen oleofobisk behandling på glaset på baksidan. Illa.

    Skaffade en nu med dealen som Netonnet har och för den pengen så är det inte så mycket att fundera på.
     
    thehero, bernard, Bakken och 2 andra gillar detta.
  17. unreal_is_back

    unreal_is_back Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    någon som vet när android 9.0 kommer till g7?
     
  18. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    293
    Mottagna gillanden:
    144

    MINA ENHETER

    Någon som köpt denna och haft en S9 tidigare? Skulle gärna vilja ha en kommentar om batteriet.

    För mig är batteriet i S9 det som gör att jag söker en ny telefon, trots att telefonen (för mig) är klanderfri på de flesta andra områden. Faktum är att jag aldrig lämnar hemmet utan laddkabeln och det funkar inte att ha det såhär i längden. Jag vet att telefonerna har lika stora batterier (3000 mAh) och att G7an har något större skärm och att LG inte varit ledande på marknaden för batteritid direkt - men ändå. Hur upplever ni dessa två telefoner i jämförelse?
     
  19. spigen

    spigen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2018
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    469
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8 Pro, Huawei P60 Pro
    4GB RAM i den svenska varianten, rätta mig gärna om jag har fel men 6GB finns väl bara i Indien än så länge? I en variant som kallas G7 Plus?

    4 eller 6 så har jag trots det inte upplevt något lagg alls, tvärtom mycket bra upplevelse av flyt och snabbhet, jag tycker att det är mycket mer lagg i min P20Pro.

    Batteriet upplever jag lite som sisådär, fast använder AOD hela tiden så kanske kan bero på det. Annars är jag grymt nöjd med denna lur, enda som stör mig är att jag köpte den innan NetOnNets deal :teeth:
     
    RuffyMan, Bakken och AhHi gillar detta.
  20. Droid96

    Droid96 Guest

    Tack för korrigeringen om RAM. Hade visst läst fel :)