Problem efter uppdatering

Diskussion i 'Mate 9-serien' startad av Trollpaw, 29 aug 2018.

  1. Trollpaw

    Trollpaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej

    Efter min Mate 9 Pro har uppdaterats till Oreo så har jag lite problem.
    Många rutor som kommer upp där jag ska acceptera eller avbryta något, som t.ex stänga av att bilstereon är media audio(vilket är något jag ofta får göra, mer om det längre ner), så syns det ingen text. har även varit med om att rutor med text som jag ska ändra på, t.ex ändra namn på en bluetoothenhet så är texten man skriver osynlig. mao, teten har samma färg som bakgrunden.
    det kan vara en smula störande om det är en flervalsruta som kommer upp. man får köra trial and error för att hitta rätt.

    har även problem med att spela upp musik i bilen efter uppdateringen. Ansluter via bluetooth, kör spotify. Händer ofta att jag får stänga av och sätta på media audio för bilen då den antingen tappar anslutning och börjar spela på mobilen istället, eller så stannar bara musiken. Händer också att media volym går ner till noll. det är rätt ovanligt, men det händer. Det händer ofta att den inte vill spela upp låtar, kan få byta låt flera gånger innan den börjar spela igen. misstänker att det har med täckning att göra, då det oftast händer på landsbygden, det har dock inte varit problem innan på dom vägarna jag åker. det är dock ett mindre problem då det går att göra offlinelista. dock har spotify en begränsning på 3333 låtar totalt på en enhet, och det innebär att jag inte kan ha mina vanligaste listor jag kör fullt nedladdade.

    Har för tillfället LON-L29 8.0.0.372
    någon som har nån idé ?

    /Stoffe
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Med tanke på att det handlar om många problem kan det vara en idé att se om en fabriksåtertällning löser det.

    Det kan vara bra att göra det mellan stora OS-uppdateringar, som tex den mellan Nougat och Oreo.
     
    Trollpaw och 1newbie gillar detta.
  3. 1newbie

    1newbie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2015
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    107
    Glöm inte säkerhetskopiera mobilen i HiSuite på datorn eller motsvarande före fabriksåterställningen.
    Har inte haft några av dina problem och använt Oreo ända sedan Betastadiet.
     
    Trollpaw gillar detta.
  4. Trollpaw

    Trollpaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    tackar. ska göra en återställning.
    Tack för svaren
    /stoffe
     
  5. Trollpaw

    Trollpaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Uppdatering:
    det första problemet är ur världen iaf efter en återställning.
    bluetooth vet jag inte än, det är är svårare att testa. men jag lär märka det snart då jag iaf sitter nån timme i bilen varje dag.

    /stoffe
     
    1newbie gillar detta.
  6. Trollpaw

    Trollpaw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag har hittils inte varit med om något problem med blåtandskopplingen i bilen. Kan få lite loading avbrott i musiken, men det har snarare med täckning att göra, då vägen mellan jobbet och hem går genom landsbygden. i övrigt verkar en återställning efter uppdatering gjort underverk. Tack återigen, nu slipper jag bli förbannad på telefonen
     
    AppendixSE och 1newbie gillar detta.