Fråga: Huawei smartwatch w2 bluetooth vs. 4G

Diskussion i 'Huawei' startad av Tanthanna, 17 aug 2018.

  1. Tanthanna

    Tanthanna Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2017
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    7
    Ok, kanske är jag bara trött eller så har mina Google-skills svikit mig.

    Saknar min Apple watch, är väl det enda jag saknar med Apple. Idag har jag en Huawei p10. Jag behöver en smart klocka som skickar vidare samtal (inte svara med klockan bara se vem som ringer), skickar notiser om mail och sms. På sms skulle jag vilja kunna svara med typ en emoji eller en förutbestämd fras. Går det?

    Hittar inte hur funktionerna ser ut i blåtandsversionen av klockan, antagligen för att de vill sälja den dyrare med 4G. Men är det någon som har svar på min fundering?
     
  2. Orlok

    Orlok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2012
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Lite osäker på vad du frågar egentligen men i princip alla smartklockor utan LTE fungerar som en förlängning av mobilen. Via bluetooth för mobilen över notiser och info om inkommande samtal till klockan så att du kan välja om du vill plocka upp mobilen ur fickan eller inte.

    I Android wear kan du svara på sms (whatsapp osv) med standardfraser, emoji, röstinspelade meddelanden eller tom skriva på ett litet tgb på skärmen.
    Skillnaden mellan en 4g-uppkopplad klocka å en utan är att den utan måste ha tillgång till mobilen, föra över ditt svar över blåtand och sedan låta mobilen skicka meddelandet.

    By the way så måste du inte ha en Huawei-klocka bara för att du har en Huawei-mobil, det går lika bra med andra Android Wear klockor Exempelvis Mobvoi Ticwatch eller tom Samsungs Tizen-klockor funkar lika bra de med.

    Hoppas det svarade på frågan.