Y6 2017 stänger ned app.....

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av brkn, 1 sept 2018.

  1. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hejsan.
    Fick en Huawei Y6 2017 och har ett litet bekymmer, installerade Signal private messenger appen ( Signal >> Home).
    Det konstiga är att den appen liksom stängs ner när mobilen inte är "aktiv", lägger jag ifrån mig mobilen och den går in i viloläge så kommer inte meddelanden fram, den som skickar till mig får bara en indikation på att dennes mess gått iväg men inte att den levererats.
    I Signal appen så visas 1ring när den skickat, 2 ringar när den levererat och de 2 ringarna blir gråa när mess är läst.
    När jag aktiverar Signal appen då trillar alla mess in, en del mess är då flera timmar gamla, för de har inte levererats - klart irriterande.

    Hade Signal appen installerad på en Samsung S7 och den fungerade klockrent, hade samma inställningar på den som på Y6 2017.

    Har gått igenom mobilen och konstaterar att - mobildata alltid på, roaming på, alla aviseringar ska visas.
    Har även jämfört inställningar i själva Signal appen med andras och har samma som deras, ändå fungerar det inte för mig, kan någon ge ett tips på vad jag glömt bort att kolla eller aktivera.

    Tack på förhand.
     
  2. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 sept 2018
  3. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det verkar som att du hade rätt lösning!
    Vad jag kan se så levereras messen nu!
    Tackar för hjälpen
     
    Frisell gillar detta.
  4. SilverBacc

    SilverBacc Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hade någon kunnat ge mig en tydlig förklaring till dessa 2 saker i Signal appen

    1. Aktivera skärmsäkerhet - Förhindra Signals förhandsvisning från att visas i app-bytaren.

    2. Vidarebefordra alltid samtal - Vidarebefordra alla samtal genom Signal-servern för att undvika att avslöja ditt IP-nummer till din kontakt. Detta kommer att reducera samtalskvaliteten.