Batteritid

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av Dirk Diggler, 30 jun 2010.

  1. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Goddagens!

    Är sugen på att byta ifrån min Liquid till en X10 mini eller pro. Men batteritid är ganska viktigt för mig då jag använder den i jobbet. Därav frågan.

    Hur är batteritiden på era små telefoner?
     
  2. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

  3. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Jag köpte min pro på Katshing och köpte dessutom denna

    http://www.katshing.se/prod/prod.asp?aid=20395

    Använder min i tjänsten också och vill därför ha bra batteriprestanda hela dagen.

    Fick telefonen idag så jag kan än inte säga hur bra batteriet är.
     
  4. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  5. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Efter första dagens användning kan jag säga att jag är positivt överraskad av batteriet allafall. Startade telefonen vid 06:00 och har pratat som jag upplever det riktigt mycket under dagen,blåtands headset har varit kopplat mot telefonen hela dagen och även surfat en del,kanske 30 min totalt. Använder Gmail i mobilen men inte skrivit några mail, tagit emot kanske ett tiotal. Kl 15:00 idag hade jag 42% kvar på batteriet. Då är jag inne på andra laddningen av batteriet och jag tror det kommer bli ännu bättre efter några fler laddninga
     
  6. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Det blir ännu bättre om du kör APNdroid eller liknande för att slå av mobilsurf när du ändå inte använder det. Jag har en app som heter Data On Demand , den slår av mobilsurf när skärmen är släckt (men jag tror att MMS fortfarande laddas ner, inte säker dock). Sen slås det automatiskt på när man tänder skärmen igen. Mycket bra ochman slipper en ful widget att trycka på (som man alltid glömmer , så man får hoppa till home eller likn. för att slå på surf.. 8)

    Glömde säga det att jag laddade telefonen över natten till Midsommarafton , sen laddade jag igen söndag kväll. Helt ok för en Androidmobil imo. Jag snackade en del och surfade en del under den tiden också.
     
    Last edited: 1 jul 2010
  7. ludwign

    ludwign Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tankade ner den, men får den inte att fungera på min x10 pro...väljer jag off så kan jag fortfarande gå ut på 3g-nätet. desutom verkar den inbyggda appen där man stänger av och på 3g-data ha övertaget...
     
  8. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Om du väljer off betyder väl det bara att du har slagit av det appen ska göra , appens jobb är att stänga av 3G när skärmen är släckt som sagt.

    Det kan iofs också vara så att den inte funkar på X10mini Pro? Inte troligt dock. Den funkade finfint på min gamla Tattoo också.

    Edit: Kollade och du har rätt , det borde inte gå att surfa när du trycker på off , ingen aning varför det inte funkar på din , på min funkar det finfint.
     
    Last edited: 2 jul 2010
  9. diordnA

    diordnA Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har också testat data on demand nu och det går att surfa i off-läget på min Mini Pro också. Dock så satte jag programmet i auto och lämnade det så och det verkar faktiskt som att det läget funkar. Till exempel så fattas 3G-ikonen varje gång jag vecker den ur vila nu, ikonen tänds dock ett par sekunder efter att skärmen har vaknat och är man riktigt snabb på Facebook med nyväckt telefon så klagar appen på att datauppkoppling saknas.
     
  10. ludwign

    ludwign Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aaah gött, det stämmer nog det du skriver. Va samma för mig nu när jag prova. Off i data on demand måste betyda att appen är avstängd. Tack!
     
  11. Kasarona

    Kasarona Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Data on demand fungerar inte på x10 mini pro

    Hej! Hade samma problem som ovanstående, datatrafiken aktiverades några sekunder efter att skärmen släcks.

    Men så upptäckte jag att om man går in till:
    Trådlösa styrenheter -> Mobila nätverk -> Åtpunktsnamn -> Den som har internet (i mitt fall Tele2 Internet) -> Längst ner "APN-typ"
    så står det "default,supl".
    Radera ",supl" och ha kvar "default".

    Nu fungerar programmet som det ska.
     
  12. Oden47

    Oden47 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter några laddningar så klarar det lilla batteriet 3 dagar utan problem.
     
  13. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Hur använder du telefonen då?
    Skriv inte med att du använder den normalt för det är helt individuellt vad normalt är!!!
     
  14. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Inne på min 5:te dag och har ca 42% kvar. Totalt ca 15m samtal, ca 35m WiFi, skärmen på ca 1h, CPU:n aktiv ca 2h mm. enligt appen Android System.
     
    Last edited: 1 sept 2010
  15. WaspWorld

    WaspWorld Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    100% fullladdad vid 10 idag. 42% kvar nu runt kl 16 B-)
     
  16. twintin

    twintin Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 420
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Ja, den som spar han har och den som inte gör det, tja du ser ju själv. :)
     
  17. Fredrik_Spindel

    Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Undrar om operatör spelar roll vid batteritid? Jag har nu tillfälligt nummer med Telenor kontantkort efter strul vid nummerportering och nu klarar telefonen helt plötsligt av 2 dygn utan problem. Innan hade jag abonnemang med Telia och klarade då av ca 1 dygn.

    (Det kan ju vara vissa inställningar på sim-kortet som jag inte har hunnit pilla med ännu.)
     
  18. kafl002

    kafl002 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Usel batteritid på X10 Mini Pro

    Jag har Telia abonnemang och är glad:cry: om min Mini Pro klarar ca 15 timmar på en laddning. Jag har nu haft den i 2,5 vecka, för jag tänkte ge den en chans eftersom batterier kan bli bättre efter en tids användning, men icke.
    För att testa den vid olika tillfällen så har jag stängt av "allt" (vad skall man då med en smartphone till kan man ju undra...) och jag har då endast pratat i ca 30 min totalt. Ingen GPS, ingen mobildata, ingen Wifi, inget 3G, inget surf, display på 10% ljusstyrka, dvs ingenting på samt bra mottagning. Trots det så har batteriet aldrig klarat över 20 timmar. Jag har även testat med diverse knep från tex "HTC" och annat för att försöka att få till en bättre batteritid men det har inte hjälpt nämnvärt.
    Är det nån som har något bra förslag innan den åker i soptunnan.... Nej det gör den väl inte, men jag är extremt besviken på batterikapaciteten och en del annat, men det "andra" får jag väl leva med, dock inte med ett så uselt batteri, då är luren värdelös för mig. Jag får väl plocka fram min gamla P1'a igen som trots sin ålder (tyvärr) dels känns som en betydligt mer färdig telefon och dels har en batterikapacitet värd namnet.
     
  19. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Det är inte så att du har ett gammalt sim kort ? Det kan vara en batteritjuv.
    Har själv en Pro och hade innan en P1i, min pro är mycket bättre batteritid på.
    Detta trots att jag använder mailen,surfar en del och pratar ca 1-1,5 tim per dag. Brukar ligga på ca 50-65 % batteri kvar när jag kommer hem på eftermiddagen. Köpte en bordsladdare och ett extra batteri då jag räknade med att batteriet inte skulle klara en hel arbetsdag men har ännu inte behövt byta batteri under dagen.

    Om du läser igenom trådarna här på forumet kommer du även hitta att många löst dålig batteritid genom att avinstallera vissa program, tex verkar taskkiller vara en batteritjuv. Vissa batteri Widgets drar för mycket ström, data räknar widgets likaså.

    Testa att köra om mjukvaran via SEUS = blåsa telefonen till original.
    Installera sen ingenting utan kör den ren för att jämföra.

    Hade själv en dataräknare (3G Watchdog) som tjuvade ström
     
  20. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Min x10 mini pro drog 10% på 9 timmar, då var det 30min samtal och 30min facebook och annat surf.