Istället för Locale?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Linqon, 26 aug 2010.

  1. Linqon

    Linqon Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2009
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Locale har gått och blivit betalapp... Finns det någon likvärdig ersättare?

    Det jag rent konkret främst vill göra är att automatiskt kunna stänga av wlan vid vissa tidpunkter, och helst baserat på position.
     
  2. bezk

    bezk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Setting Profiles

    Hej!
    Jag använder mig av Setting Profiles, är dock också ett betalapp men finns en lite-version. Använder mig dock inte av WLAN inställingarna (har inget wlan) men låter appen ändra profil efter min kalender så jag alltid har enbart vibratorn på när jag jobbar.

    Läs mer på: http://www.probeez.com/
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

  4. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag använder också Setting profiles och det funkar skitbra. Har inte märkt någon försämring av batteritiden heller trots att jag använder positioneringen. (visserligen bara via mobilmastidentifiering)
    Vet inte riktigt vad som saknas i Lite versionen men fullversionen rekommenderas.
     
  5. wajkin

    wajkin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  6. Sleepwalker

    Sleepwalker Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tänkte att jag tar och dedikerar mitt första inlägg på detta forumet till denna tråden.

    Jag rekommenderar verkligen Tasker, efter att ha testat den fulla versionen utav Setting Profiles och sedan Tasker så kan jag säga att Tasker är mycket bättre.

    Går lätt att köpa via deras hemsida, så det var inga problem. Ni kan se vad som komma skall här.
     
  7. ztargazer

    ztargazer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Instämmer, Tasker är bättre än locale enligt mig.
     
  8. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Instämmer i kören. Tasker är ett riktigt bra program för att automatisera telefonen.
    Inställningsmöjligheterna är oändliga. Det tar ett tag att bli vän med konfigurationen.
    Jag har inte noterat någon försämring i batteriprestanda och programmet hindrar inte telefonen att gå i viloläge.

    Det bästa är att sätta sig i bilen och bara plugga in 3,5 mm kontakten. Då startar spotify, skärmen aktiveras och ringsignalen dämpas. Allt för en trevlig bilfärd. :)
     
    Last edited: 27 aug 2010
  9. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har problem med at ljudnivån i bilradion inte fungerar så bra. Jag behöver höja volymen till max för att höra musiken i mobilen. Har du samma ptoblem? Ska dessutom genas kolla Tasker.
     
  10. Geggan

    Geggan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    159

    MINA ENHETER

    Har du maxvolym på telefonen? Det är nästan ett måste för att få ut full dynamik och bra tryck ur stereon.
     
  11. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Lite osäker sååå troligen inte. Testar idag det blir säkert en runda till affären.
     
  12. FOO

    FOO Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Kan man ändra så att trackballen inte blinkar på natten i tasker, hittade inte info om det på deras hemsida.
     
  13. Vipan

    Vipan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Det här låter som en app för mig. Eftersom du oxå har en X10 ska den ju funka utan problem. (Jag har Rootat). Ska testa liight versionen först. Har du märkt någon ändring vad gäller batteritid? Jag söker förbättringar förstås. Vilken kalender har du? Jag har använt Jorte förut men har ingen just nu. Det kanske inte spelar någon roll.
     
  14. Omitron

    Omitron Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Blåser lite liv i den här tråden igen då inget av ovanstående alternativ klarar vad jag vill ha.

    1. När jag är inom ett känt WiFi område så vill jag att WiFi aktiveras och ansluter till det lagrade WiFi där. 3G mobildata skall då avaktiveras.

    2. När jag inte är ansluten till WiFi så vill jag att WiFi avaktiveras och 3G mobildata aktiveras.

    Låter enkelt men inget av de ovanstående alternativen klarade det när jag testade dem så nu undrar jag om någon vet en app som klarar av mina krav?
     
  15. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Fick du inte det att funka i Setting Profiles?
    Jag har ställt in min telefon att bara aktivera wifi när jag är på ställen där jag vet att jag har tillgång till WLAN. Ex. hemma och på jobbet.
    När den väl aktiverat wifi ansluter ju telefonen automatiskt och när den är ansluten använder den ju inte 3G så du behöver ju inte bry dig om att avaktivera mobildata.

    Eftersom du kör orginal rom får du ju nöja dig med lite-versionen men det borde räcka. Enda begränsningen är ju att du bara kan ha en regel aktiv åt gången.
     
  16. Omitron

    Omitron Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jo jag fick det att fungera på det sättet men mobildata är ju inte avstängt och då ligger den ju ändå där i bakgrunden och drar ström?
     
  17. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Tror inte det går att spara ström genom att avaktivera mobildata. Det är ju själva radiodelen i telefonen som sköter det och kunde man stänga av den skulle det ju inte gå att ringa heller.
    När inte 3G, GPRS eller H symbolen syns har inte telefonen någon datauppkoppling mot mobilnätet och bättre än så blir det inte utan att gå in i flygplansläge.
     
  18. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Det kommer inte göra någon skillnad för batteriförbrukningen om mobildata är aktiverat eller inte när du använder WiFi. 3G kretsen kommer ändå hållas vid liv för att kunna ta emot samtal och den stora strömförbrukningen för 3G sker när du skickar och tar emot data.

    Det räcker alltså med en app som slår på och av WiFi beroende på var du är
     
  19. Omitron

    Omitron Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Dock kan man ju stänga av mobildata manuellt så då kan man undra vad det fyller för funktion om man inte sparar ström?
     
  20. osmium

    osmium Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    När man t.ex. inte har fast pris på mobildata eller om man är utomlands. Kan bli väldigt dyr då. ;)