Fråga: Söker batteriladdare som kan ladda från USB

Diskussion i 'Allmänt' startad av hatti, 8 sept 2018.

  1. hatti

    hatti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Har en telefon där jag själv kan byta batteri. Tycker det är väldigt behändigt med en laddare som kan ladda batteriet utanför telefonen. Det finns en massa s.k. "universal chargers" och även märkesspecifika laddare.

    Nu till problemet. Jag håller på med ett spel som gör att jag kan göra av med en tre batterier per dag. Nu planerar jag en längre cykeltur då jag ska bo i tält. Det vore superbehändigt att kunna ladda ett batteri från en powerbank medans jag använder ett annat batteri i telefonen.

    Ett ytterligare problem är att jag har en Moto. Batterierna är väldigt stora. Tunna, men desto större bredd och höjd. Så laddaren måste vara flexibel när det gäller måtten.

    Har sökt mig blå, men lyckas inte hitta någon laddare som kan använda en USB-strömkälla. Det är svårt att googla på. Är det någon som vet om det jag söker finns? Ännu bättre är förstås om ni har tips om en specifik laddare.:D
     
  2. Stanem

    Stanem Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2016
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    528
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 12 Pro Max
    Telefon 2:
    Iphone 8
    Telefon 3:
    Samsung S6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab 5e
    Platta 2:
    Ipad Mini Retina
    Vore enklare om du angav vilken Moto det handlar om, modellerna har ju olika batteristorlekar och en universala är inte lätt att hitta om det ens finns... varför kan du inte köra powerbanken rakt in i telefonen i stället?
     
    AV1 gillar detta.
  3. AV1

    AV1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2018
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    39
    Hej!
    Tror inte att jag riktigt förstår problemet, Är det löstagbara batterier till mobilen som du vill ladda med hjälp av en powerbank?

    Annars är de nog enklast och använda powerbanken direkt i telefonen som ovanstående skriver.
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Jag förstår nog vad ts pratar om.
    Det finns laddare man kopplar in i el uttaget och så klämmer man fast batteriet och justerar klämmorna så att de hamnar på batteripolerna.
    På så sätt kan man ladda batterier till telefoner utan att behöva ha den insatt i telefonen.
    Jag har en sådan här. Det ska finnas till digitalkameror som har ett micro usb uttag så kan du koppla in dessa till en powerbank.


    Till exempel
    Universal External Mobile Phone Battery Desktop Charger USB Port LCD Display | eBay
    Universal Mobile Phone External Battery Charger USB Port Input & Micro USB Out | eBay
    Universal Mini USB Mobile Phone Spare Extra Battery Charger Charging Dock Cradle | eBay
    Universal Spare Mini USB Smart Li ion Battery Charger Dock Travel For SAMSUNG GALAXY S5 SV i9600 For Most Smart Phone-in Mobile Phone Chargers from Cellphones & Telecommunications on Aliexpress.com | Alibaba Group
     
    AV1 gillar detta.
  5. hatti

    hatti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Precis, johnconnor. Jag vill alltså ladda batteriet utanför telefonen från en powerbank. Tack för länkarna! Hinner inte kolla alla förrän senare. Den första verkar ladda från nätet och mitt batteri får inte rum, men tvåan ser ju perfa ut! Ingen begränsande box batteriet ska passa i heller. Ska kolla resten när jag kommer hem.

    Visste faktiskt inte att man kan ladda kamerabatterier från powerbank. Trodde inte de räckte till, på nåt sätt. Vore ju fantastiskt att kunna ladda både kamera- och mobilbatterier.

    Orsaken till att jag vill ladda utanför telefonen trodde jag jag förklarat. Det tar tid att ladda 3 batterier. Ska jag cykla större delen av dagen med telefonen igång mesta tiden kommer jag att få sitta och glo i tältet i stort sett hela natten för att byta batterier i telefonen vartefter de laddar klart. Mycket bättre då om de kan ligga i väskan och ladda medan jag kör. Plus att jag vid behov kan ladda två batterier samtidigt på natten.

    Det är en Moto G5. Batteriet heter GK40 och är ungefär 74 x 64 mm. På bilden kan ni se storleken jämfört med ett Samsung S3-batteri, som jag tror är mer normalt. Men telefoner är inte långlivade så jag vill gärna ha en laddare som klarar vilka batterier som helst.

    G5-S3.jpg
     
    Last edited: 8 sept 2018
  6. hatti

    hatti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 maj 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    1
    Chefen gick så jag kunde fortsätta kolla eBay. :P

    Jag köpte nr 2. Var ett par till som såg intressanta ut men de skickas från Kina, och då vet vi vad som händer numera när staten och posten ska ha sitt. Plus att det tar tid. 2:an skickas från England. Så får vi se då! Tack för hjälpen! :-*

    Stod inget om den kan ladda kamerabatterier också. Vad är skillnaden egentligen?

    Tar gärna emot fler förslag ändå om nu någon råkar känna till superladdaren alban. Kan ju hända att denna fejlar.