Problem: Irriterande popup om samsung account, hur stänga av?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av aka_the_barf, 9 sept 2018.

  1. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hej!

    Köpte mig en samsung s7 för ett par år sedan och nu på senare tid har jag börjat få en konstig popup på telefonen. där det står: tryck här om du vill använda samsung account. men jag vill inte det.

    först plingade det en gång när popupen kom, precis som en vanlig notifikation men på senare tid så har den börjat plinga 2 gånger. den kommer upp ett par gånger om dagen och är extremt störande.

    har kollat runt i telefonen och på nätet efter lösningar men hittar inget vettigt.

    då kom jag på att jag faktiskt är medlem här och om inte ni kan hjälpa mig så kan ingen det.

    MVH: en irriterad samsung användare.
     
  2. Manicken

    Manicken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    28
    Har samma problem
     
  3. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Verkar inte finnas någon enkel lösning heller? plingar din också 2 ggr? fanns någon lösning förut som togs bort i nyaste uppdateringen, iallafall en som var relativt enkel. gick in på konton och inaktiverade notiser från samsung kontot men det kommer numer inte upp längre.
    nästa lur blir nog något annat, jävla bloat telefon, kan jag oftast köpa eftersom man kan inaktivera skiten så man inte störs men inte den här skiten.
    värst är det på natten när den får för sig att "påminna" en. brukar därför lämna notisen orörd innan läggdags.
     
  4. Manicken

    Manicken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2016
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    28
    Jag upplever det som att det ploppar upp 7,8ggr dagligen
    Ja vart sugen på en Note 9 men väntar en månad och köper nya pixeln
     
  5. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur fan står du ut? Måste ju finnas en lösning? Blir annan telefon nästa gång
     
  6. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Tror jag kan ha löst problemet, det får tiden utvisa. jag gick in på aviseringar -->avancerat-->visa system appar. blockade i princip allt jag såg med samsung i texten tills jag snubblade över "system appen" samsung account och blockade den på alla sätt det gick. det måste vara den. funkar inte detta så så slänger jag nog telefon jäveln i väggen.
    testa ni med samma problem, om jag har fel kanske ni snubblar över rätt app att blocka(om det ens går)?
     
  7. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Verkar fungera, inte fått ett enda irriterande popup från samsung account. Riktigt skönt.

    Ville ha hjälp men hjälpte mig själv

    Hoppas detta hjälper någon annan.