Diskussion: Xiaomi Pocophone F1

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av flipp, 22 aug 2018.

  1. Mockasin

    Mockasin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    6
    Konstig bugg isåfall med skärmen eller batteriet. Jag är nöjd med min angående batteritid. Jag har inte laddat min på 3 dagar snart, 45% visar det.
     
  2. borstarmicke

    borstarmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    38
    Enl unboxing videos så medföljer siliconskal, stämmer det?
     
  3. Traktor 12

    Traktor 12 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2018
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    27
    Ja. Men rekommenderar att köpa något rejälare.
     
  4. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Stämmer fint. Använder det just nu.
     
  5. borstarmicke

    borstarmicke Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2017
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    38
    Ja, men ingen känslig glasbaksida som behöver skydd iaf... :)

    Synd att honorbuy får så kass kritik, de har ju oxå F1:an via eu, där kostar full cover tempered glass $2.
     
  6. CreativeMind

    CreativeMind Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    "Your parcel has arrived at a sort facility." är det nära för mig nu? :P
     
    bernard gillar detta.
  7. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Xiaomi.eu har släppt en weekly MIUI 10 till pocophone idag. Nu är det bara till att vänta 3 dagar på unlock...
     
    Gustav Karlsson och bernard gillar detta.
  8. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    "Let the game begins"! ;)
     
    bernard gillar detta.
  9. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Aldrig handlat där förr. Inga konstigheter?
    *begin :P

    Hur som, hade en kort mail utväxling med eGC igår om min blåa F1 som aldrig tog sig förbi processing steget.

    Det blev en cancel order på den beställning, inga problem.

    La ny order på en röd 6/128 imorse och redan inom 20ish minuter gick den från processing till Packing & Delivering soon.

    Väntan börjar om! :ehm:
     
    Gustav Karlsson och Textas gillar detta.
  10. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Testade kameran hastigt på väg till ett möte.
    Bakre är ok. Frontkameran är mycket bättre än vad jag förväntat mig. Tyvärr en sak jag märkte är att jag är rätt så solbränd och pannan blev rätt så vit. Oavsett vilka ljusförhållanden jag använde mig utav.
     
    bernard gillar detta.
  11. dennansson

    dennansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    20
    har haft min telefon i typ 3 dagar nu och är sjukt nöjd, får ungefär 8-10 timmar skärmtid på den. Uppdaterade till ny global rom igår 8.9.13 beta, verkar stabilt och fint. Jag är ingen superduper poweranvändare (haft honor 8 i 2-3 år innan) utan relativt normal/vanlig användning och jag har inte hittat något allvarligare att anmärka på. Dock märkte jag att vissa appar försvann från appstore, står att enheten/appen inte är kompatibel etc, så asphalt 8 och 9 kan jag inte tanka hem, kanske bara något tillfälligt. Uppdaterat google play store och play tjänster utan större framgång.

    Skärmen kan ibland bli lite icke-responsiv när jag scrollar snabbt, men det kan även vara tempered glaset som inte hänger med som jag satte på från första sekund. Notifikationer kan behöva pillas på lite, men eftersom jag inte använder notifikationer särskilt mycket mer än sms och mail så lider jag inte av det. Notchen är lite onödigt stor och tar notisplats men samma där, inget som påverkar mig personligen.
    Dem rundade kanterna nertill är däremot väldigt fula och "hakan" är onödigt tjock. Ljudet med hörlurar är lite lågt, finns en del inställningar man kan pilla med för att få upp det något. Eu romen lovar högre ljud med hörlurar får se hur det ser ut när den kommer

    (Spel)prestandan och batteriet är anledningen att jag köpte den och där levererar den super. Ser redan fram mot POCO F2 och framtiden :)
     
  12. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Har du lust att berätta steg för steg för hur du uppdaterade systemversionen?
     
  13. dennansson

    dennansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    20
    den globala betan som finns var officiell så man behövde inte hålla på med någon twrp eller bootloader osv. Man laddar ner filen från MIUI ROM for POCO F1 - MIUI Downloads - Xiaomi MIUI Official Forum och följer flashing guide. Du ska i princip bara koppla luren med datorn via usb, slänga över filen till rätt mapp och sen gå in i uppdateraren på telefonen och välja "välj uppdateringspaket" och sen kommer allt raderas och flashas med ny mjukvara, se till å göra en backup innan, finns en egen backupvariant i miui:n, jag gjorde en lokal backup som jag förde över till datorn, och sen tillbaka efter flashningen.

    Imorgon så går min 72 timmar bootloader tidsfrist ut och då ska jag testa den andra xiaomi EU romen men där måste man låsa upp och använda lite mer avancerade program som jag förstått det
     
    kirkx10 gillar detta.
  14. Chopaan

    Chopaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Måste fråga dig. Jag sitter idag med en Honor 8 och står i valet att uppgradera till Poco F1. Poco är förstås mycket snabbare förstår jag men vad märker du för skillnader i övrigt? Är framförallt mån om att kameran ska vara ett steg upp från Honor 8, hur upplever du den?
     
  15. dennansson

    dennansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2018
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    20
    jag tar i princip aldrig bilder mer än tillfälligt när jag ska komma ihåg hur något såg ut, frugan har p20 pro så hon står för klickandet. Men jag är nöjd med poco:ns kamera kvalite för mina ändamål, bilder man tar för tillfället och sen slänger, ska man spara och framkalla så kan jag inte svara på. Den är nog likvärdig med honor 8, kanske något bättre, finns 4k filminspelning ex så det är alltid nåt. Selfie kameran ska vara okej om jag förstått det rätt, aldrig testat dock
    Jag gillade honor 8s storlek passade mig perfekt i handen, den här är såklart lite större och jag når inte överallt med en hand, men å andra sidan 6,2 tum skärm är riktigt najs utan att bli en phablet, jag gillar mer när telefonen är lång snarare än bred.
    Sen så hade jag typ 2 timmar skärmtid på min honor 8, började bli lite kasst, den här tar typ aldrig slut

    Honor 8 är helt klart en riktigt fin telefon, finns oreo på firmware finder, men vill man uppdatera så är poco ett bra alternativ. HAr sagt till mig själv att aldrig mer köpa en dyr märkes telefon, inga ihpones eller topoftheline samsung, detta var perfekt, 3500 för en telefon med prestanda för det dubbla
     
    Chopaan och flat7 gillar detta.
  16. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    En återställning i recovery (fanns inte delete cache, bara återställning och wipe av data och allt) gjorde susen. Tryckt ut 3+h och batteriet har minskat med 20% bara. Det som låg högst upp på användning ligger inte högst upp längre. Så nu är jag SUPERNÖJD över batteritiden.
     
    Arju och flat7 gillar detta.
  17. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Recensionen av mobil.se Test: Xiaomi Pocophone F1 – toppmodellen för bara 4000 kronor tycker jag är ett riktigt hafsverk, ytlig och helt oinspirerad. Den har ansiktsupplåsning men det har de missat...har de ens sett den infraröda sensorn på framsidan? Telefonen är snabb, snabbare än Zenfone 5z. Om de fått ett trasigt ex som missar touch i kanten av skrämen så borde de inte skrivit recensionen alls...Det är märkligt att de inte väljer att rekommendera årets stora mobilskräll sett till priset endast. Undrar om det blir annat ljud i skällan när Apples nya iPhone modeller recenseras?
     
    Last edited: 14 sept 2018
  18. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 657
    Mottagna gillanden:
    4 297

    MINA ENHETER

    Du begär nog för mycket av mobil.se, finns det ens någon som läser det som skrivs där. :D
     
  19. Textas

    Textas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2018
    Inlägg:
    317
    Mottagna gillanden:
    190
    Innan en återställning så föll diagramet som en pil rätt ner när det gäller batteriet. Nu flatline'ar det under natten. Måste varit återställningen som gjorde susen. Skulle fler ha problem med batteriet så är det data-wipe i recovery som gäller för att få rätsida på problemet så ni vet.
     
    Ms Sally och Arju gillar detta.
  20. Wolle

    Wolle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej! Funderat på att beställa en Pocophone F1 från eglobalcentral och undrar om den kommer att funka med Hallon (Abonnemang)?