Fråga: Skärmen olika känslig vid touch!?

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av BGA, 15 sept 2018.

  1. BGA

    BGA Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2012
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Lyckades krossa skärmen på min S6. Köpte beg s7. Lät omgående KjelloCo montera deras:
    Linocell Elite Extreme Curved skärmskydd för Galaxy S7
    • Härdat glas
    • 0,43 mm tunt

    Högra sidan är mkt okänslig= måste trycka väldigt hårt.
    Pga handikap använder jag mig oftast av pekpenna, alltid när jag skriver på tangentbordet. Utmed högra kanten måste jag trycka så hårt så nästan hela "gummitutten" trycks ihop! Kollade tyvärr inte innan glaset monterades. Var det fel att montera glaset?
    S6 an var perfekt över hela ytan! Saknar den. Var nästan för känslig. Jag fick ibland känslan av att jag inte ens nuddade skärmen när telefonen reagerade. Kan man ställa in känsligheten?
    Köper aldrig en beg. telefon mer!
     
  2. pirum

    pirum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2013
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    197
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Det är väldigt svårt att få skärmskydd av glas att sitta bra på en telefon med rundade kanter som Galaxy S7 (för att inte tala om Edge-varianten).

    Jag lyckades få till ett skydd rätt ok, efter att ha provat med ett annat tidigare, men det ramlade av när jag tappade mobilen i golvet - mobilen höll men jag kör numera med "plastfilm"-skydd, som säkert inte skyddar lika bra men som gör att telefonen är mycket mer lättanvänd.

    Vissa skärmskydd är så mjuka att pekpennor kanske kan ge märken i plasten, jag vet inte. Jag har ett Invisible Shield HD som funkar prima, men skyddet är så mjukt att det lätt får "tryckmärken" om man lägger telefonen mot, tja, bilnycklarna i fickan. Fast pekpennor är ju inte lika hårda som nycklar såklart.

    Så, jag rekommenderar att du provar ett skärmskydd som inte är gjort av glas.

    Även jag köpte min Galaxy S7 begagnad (fast i stort sett oanvänd) och är kanonnöjd, jag tycker inte om mobiler där skärmen täcker hela framsidan och det inte ens finns en "hemknapp" att trycka på.
     
    Kristy gillar detta.