Diskussion: Apple-eventet "What's next" - nya iPhone (12/9)

Diskussion i 'Apple Allmänt' startad av bernard, 12 sept 2018.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    720p är ett hån kan se hur Apple direktörerna högst upp i hirakin skrattar hela vägen in till banken samdigit som de nedlåtande skämtar glatt att idioterna inte kommer märka någon skillnad.

    Till viss del stämmer detta, Apple är ju en produkt som allt från gammla mormor har till de som har absolut noll koll möjligtvis skulle de märka skillnad om skärmen var svartvit en inte annars men prislappen är ett skämt för den skärmen med tanke på att det är väldigt svårt att hitta en mobil med så dålig upplösning idag inte ens de billigaste Kina mobilerna har detta. Skamligt är detta Men som jag sa produkten riktar sig nog mest till de som inte vet vad 720p eller upplösning är för något för dessa är de perfekt men de blir lika blåsta för det men Apple vet att en väldigt stor del av marknaden är totalt teknologi inkompetenta så denna modellen är ju riktad mot dem så enkelt är det. Finns inget försvar I världen som försvarar detta mer än att det handlar om girighet.
     
    Ara gillar detta.
  2. Droid96

    Droid96 Guest

    Det är väl okej så länge man är öppen med det?
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

    Samt en massa människor i normal ålder och med ett normalt teknikintresse som gillar de produkter som Apple gör.

    Att lyckas få vanliga människor att gilla en teknisk produkt är inget fult eller fel. Man är inte mindre värd som konsument för att man inte intresserar sig för klockfrekvenser, skärmupplösning och mAh.
     
    rince0r gillar detta.
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Apple är inte öppna med vad de stoppar in i sina telefoner. Mycket avslöjas av andra.
     
  5. Droid96

    Droid96 Guest

    iPhone XR - Technical Specs

    Här kan du läsa exakt vilken upplösning iPhone Xr har samt vilken CPU som sitter i.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Japp, men det står ingenting om hur mycket RAM den har och heller inget om vilken hastighet minnet har. Batteristorleken nämns inte heller.
     
  7. Droid96

    Droid96 Guest

    Skaffa en iPhone så kommer du förstå varför såna specar är irrelevanta.
     
    Ascii och rickard81 gillar detta.
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu diskuterade vi om Apple var öppna med vad de stoppar in och inte stoppar in i sina telefoner. Apple är inte öppna med vad de stoppar in i sina telefoner, det är fakta.

    Xr har 3GB RAM och det är patetiskt för en mobil som kostar runt 10 papp. Den klarar inte att hålla igång en lång rad appar, vilket mobiler med stort ramminne klarar.

    Jag har testat många iphone och de är i mina ögon helt ointressanta.
     
  9. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Har du testat Xr eftersom du vet hur många appar den klarar att hålla igång.
    Tur de finns andra mobiler så slipper folk lägga 10000kr för en mobil med bara 3GB ramminne. För mig finns de inget annat alternativ än iPhone XS max att uppgradera till från min iPhone X.
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har sett jämförelser med iPhones som har 3GB RAM. Inte med just Xr. Oneplus 6 klarade att hålla igång lång fler appar än vad iPhone X klarade.
     
  11. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Jo de vet jag med de har du faktiskt rätt i. Men en då så säljer Apple lurar som smör.
    Jag personligen har aldrig lidit över att min X inte hållit igång tillräckligt många appar.
    Sen köper jag Apple produkter av många fler anledningar än hur mycket ramminne dom har
     
  12. Droid96

    Droid96 Guest

    Jo, men det som inte syns på Technical specifications gills inte ;)
     
    Last edited by a moderator: 20 sept 2018
    rickard81 gillar detta.
  13. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Hehe de är sant ;)
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Var och en är sin egen lyckas smed. För mig är Apple inte ens med på kartan, de representerar allt det jag tycker är fel. Instängt, kontrollerat och med en gränslös girighet.

    Man äger ju inte en Appleprodukt, man lånar den av Apple.
     
    inact_0036 och Oceanic gillar detta.
  15. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Självklart är allting okej ifall man inte ljuger.
    Min poäng var snarare att för det priset så skulle den förtjäna kritik ifall den hade förra årets SoC.

    720p panel förtjänar kritik - oavsett om "den vanlige konsumenten" inte märker av det i första hand.
     
    inact_0036 och Ara gillar detta.
  16. rickard81

    rickard81 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    131

    MINA ENHETER

    Okej ja alla har rätt och tycka tänka vad dom vill.

    Tillbaka till ämnet, jag hade gärna sett nya AirPods och de gick ju även rykten om att de skulle komma fodral till AirPods som stödde trådlös laddning
     
    R3b0rn gillar detta.
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Jo. Jag kan också tycka att den är lågupplöst. Men jag är helt säker på att iPhone Xr är en bra produkt som helhet och att hela sanningen bakom valet av panel inte är att Apple är giriga.

    Sen att vissa i denna tråden går så långt att de kallar de som köper en telefon med 3GB RAM och 750p-skärm för dumma i huvudet är enbart osmakligt.

    Vissa prioriterar tekniska specar, andra användarupplevelsen och produkten som helhet. Sen finns det alla gråskalor däremellan. Och inga är idioter eller dumma i huvudet.
     
    tswfootball, Kristy, dannejanne och 3 andra gillar detta.
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det finns ingen anledning att kalla någon för dum, kom med sakliga argument istället. Vi är helt överens på den punkten.
     
  19. Rockson

    Rockson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2013
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    249

    MINA ENHETER

    Helvete så dryg du är. Det du faktiskt säger är att alla som använder Apple-produkter är antingen gamla eller halvidioter. Nog för att jag är van att du tror att du är lite mer kompetent än andra men den där kommentaren är så förbannat onödig och tillför absolut ingenting.

    Och ja, jag tycker också att upplösningen i iPhone 8 (samma pixeldensitet som i XR) är något för låg när det kommer till att visa mindre text tillräckligt skarp. Glöm dock inte att iPad Pro har betydligt lägre PPI än så och dessa skärmar är ju inte direkt oanvändbara.
     
    tpalsson och Ascii gillar detta.
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Iphone är ju den vanligaste telefonen det är ju så mainstream det kan bli den lämpar sig också till "mormor" då Iphone är bra mkt mer enkelt än android.

    Jag har inte sagt att de som kör iphone är idioter eller halvidioter. Men jag tror inte man kan älska teknik om man köper något med 720p skärm. Det går inte komma ifrån att detta är pinsamt, iphone 4 hade 720p så detta är helt och hållet oacceptabelt i min värld, spelar ingen roll hur fina filosofiska resonemang ni har kring detta men detta är ren bluff och båg där man utnyttjar en viss grupps totala okunskap gällade tekniken på insidan. Skulle jag stå i en apple butik och en säljare försäkte sälja mig denna för 7500 så skulle jag uppleva det som han kränker min intelligens och jag hade blivit förbannad, jag hade gärna gått in i diskussioner med säljaren varför i hela friden jag ska betala premium för en skitskärm ? skärmen är ju det man stirrar på hela tiden så är det något man INTE ska snåla på är det skärmen, hade varit bättre med en en bionic 11 isåfall om man nu vill snåla.

    Nej så lägg ner diskussionen det finns inget försvar att finna här utan det är som jag sa, det vet om att de finns en stor grupp som som är "idioter" när det kommer till teknik dessa kan de lura på 720 skärm även 2018, även 2025 också. 720P har funnits på smartphone skärmar sedan 2012, varav Apple hoppade på det tåget 2 år efter. Jag har inte något mer att tillägga gällande detta iallafall, försök till att övertyga mig att 720p är okej 2018 och i denna prisklass är överflödigt.
     
    Last edited: 21 sept 2018
    Ara gillar detta.
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.