Det verkar vara lite jävligt just med adressen att returnera telefonen till, då svenska supporten inte tillhandahåller någon sådan.
Försökte mig på konststycket att reklamera en Pixel 2 XL jag köpt via
Amazon.de (trasig högtalare här också) via svenska Google-support, vilket var svårt
. Det är ju hjälpsamma som fasen, men enligt dom behöver du en kontaktperson i Tyskland som du skickar telefonen till, som i sin tur reklamerar telefonen, får en "ny" tillbaka och sedan returnerar den till dig. Med andra ord är det ganska svårt att reklamera en telefon direkt via Google om du inte befinner dig i Tyskland.
Deras rekommendation var att ta det via
Amazon.de som sedan fick skicka en ersättningstelefon och funkade inte det skulle jag höra av mig igen så skulle "dom lösa det"... Nu slutade det med att Amazon skötte reklamationen, annars vetifan om jag inte bara hade gett upp.
Hur eller hur kan du ju prova att ringa dom och kolla vad de tycker om din idé... kanske fick jag prata med två sommarjobbare på raken i mina försök till reklamation. Kan ju hoppas du har större tur
Summa summarum: den här grejen med att alla Pixel 2-säljare på forumet säger att Google är jättebra på att sköta garantiärenden via IMEI-nummer är en sanning med rejäl modifikation... Det funkar bra så länge du befinner dig i Tyskland, alternativt har en tysk polare som kan sköta hela reklamationen åt dig eller helt enkelt köpt via tysk nätbutik som går med på att sköta reklamationsprocessen... annars blir det väldigt krångligt.
Click to expand...