Vi som älskar våra desire men har frågor!

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mardox, 14 apr 2010.

  1. rawimage

    rawimage Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    1 025
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Moto X4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Moto X4
    Telefon 2:
    LG G4
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    @gren29

    Du behöver inte importera dem, se bara till att visa dem i telefonboken.
    Kontakter/Menu/Visa/Google

    Bara en massa bök att köra med synkningar och importer hit och dit. Jag kör enbart Googles kontakter i Gmail numera.
     
  2. mary

    mary Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett par problem med sms appen (standard) som jag undrar om någon annan råkat ut för.

    Fokus flyttas från inmatningsfönster för sms till första meddelandet i konversationen
    Sen uppgradering till Froyo händer det ibland när jag skriver sms att fokus flyttas från inmatningsrutan till första meddelandet i konversationen. För att komma tillbaka till inmatningsrutan och fortsätta skriva behöver jag alltså scrolla ner genom hela konversationen. Detta verkar hända när jag ska byta rad, dvs rör något i nedre högra delen av tangentbordet. Men trots att det händer regelbundet har jag inte lyckats återskapa problemet när jag har testat.

    Sms skickas till fel mottagare
    Det har nu flera gånger hänt att jag råkat skicka sms till fel person. De första gångerna utgick jag från att felet var mitt eget. Men nu har det hänt en gång för mycket för att jag ska kunna skylla det på ren klantighet. Jag skriver oftast mess inifrån en befintlig konversation. När mess har skickats till fel person har jag upptäckt det direkt efter att klickat på Skicka - eftersom mitt mess helt plötsligt dyker upp sist i en helt annan konversation. Ofta en som låg bredvid den jag skickade ifrån. De senaste gångerna det hänt har jag svarat på uppgifter i ett tidigare mess i konversationen och kollat på det medan jag skrev mitt svar, så kan jag utesluta att jag råkat öppna fel konversation från första början.

    Har googlat en del för att se om någon annan råkat ut för något av ovanstående problem och hittat en del forumtrådar på engelskspråkiga forum om det sista, att mess skickas till fel mottagare, men inte ett ord om det första (som egentligen är mer irriterande än allvarligt).
     
  3. Jocce92

    Jocce92 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag laddat min desire till 100% händer det då och då att så fort jag drar ur laddare så sjunker batterinivån till runt 90%. Vad kan detta bero på?
     
  4. annesan

    annesan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1, Kan man radera de hemskärmar man inte använder?
    2. finns det alfabetisk scrollning i kontaktlistan?
    3. Kan man under samtal spara nr/lägga till kontakt samt ta anteckning?
    4. Hur är videoinspelningen i hd? laggar den? blir ljudet naturligt eller förvrängt?
    5. Kan man söka i en specifik del av mobilen t.ex musik, bilder `?
    6. Laggar mobilen vid nedladdning/installation av apps?
    7. Har den svårt för att hitta täckningen igen om den tappar den?
    8. Har den ansiks-och leeendedetektor?
    9. Kan man ta kort och filma i såväl stående som liggande läge?
    10. Hur upplever ni samtalskvaliten? hörs det tydligt i båda ändar?
     
  5. Terihan

    Terihan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    3 ja efter samtal har inte testat att ta anteckningar
    4 för mig så funkar den utmärkt
    6 går snabbt och lagfritt
    7 hittar den jättesnabbt
    8 ansikten har jag för mig
     
  6. Terihan

    Terihan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    9 ja
    10 väldigt bra samtalskvalitet
     
  7. Typ

    Typ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    1: Du kan ha dem helt tomma, men inte ta bort dem helt. Jag har iaf aldrig hittat den funktionen.
    2: Ja det finns
     
  8. EllgeH

    EllgeH Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Minneskatastrof?

    Har fram till igår varit supernöjd med min Desire, men......
    I morse tänkte jag börja använda den på allvar i jobbet. Sagt och gjort, in med ett nytt e-postkonto (nr 2), men nej då det går inte att lägga till ytterligare ett e-postkonto för att det saknas utrymme. Efter att ha följt rådet att ta bort några meddelanden (tog bort allihopa) går det fortfarande inte. Någon som har någon idé? Om jag kollar under SD och telefonminne så ska det finna 117 MB tillgängligt i telefonen. Tycker det verkar idiotiskt att ha så lite minne i en annars så bra telefon. Blir väl att skänka luren till dottern och gå tillbaka till (segare, men funkar i alla fall) SonyEricsson.
    Om det inte finns någon lösning.
    Har INTE en massa appar installerade, endast en notepad.
     
  9. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Den varningen kommer upp när det är något inloggningsfel. Fel lösen eller användarnamn eller något annat. Fråga inte varför... måste vara nåt översättningsfel eller bugg. Jag har varit ute för samma sak... kolla dina inställningar.

    Sent from my HTC Desire
     
  10. zkcaml

    zkcaml Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga om fördelen med att roota telefonen, vad är det för fördelar med att göra det? Försvinner garantin om man gör det?

    Hade en HTC touch diamond innan som jag laddade ner något program till så att jag kunde byta rom osv, men sen så slutade powerknappen att fungera. Jag lämnade in den till på lagning och fick då svaret från anovo att garantin inte längre gällde pga att jag hade installerat den mjukvaran. Detta trotts att det var hårdvaran det var fel på.
     
  11. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ja, garantin försvinner så länge du är rootad...... men det går att återställa den så du kan lämna in den och använda garantin.

    Fördelen som jag ser det är att du kan greja mer med din Desire. Du kan intstallera roms som är snabbare, snyggare m.m. Du kan modifiera mer med olika mods, typ super circle battery (en batteri ikon som visar procent istället för den som du har nu) osv osv... det finns massor av olika saker man kan göra om man har root och bara sätter sig in i det.

    Den viktigaste anledningen för mig när jag rootade var dock att kunna installera apps på SDkortet. Då menar jag inte froyos inbyggda utan genom att använda en ext3. En annan stor fördel är att du kan köpa apps på Market om du använder ett program som heter Market Access eller Market Enabler.
     
  12. Boota

    Boota Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    jag har varit med om att man behöver logga in med sitt "pre-windows 2003 login name" när man kör mail for exchange mot en exchange 2003-server. (det här är inget desirespecifikt, utan snarare på grund av att man loggar på webmailservern när man konfigurerar mail for exchange) andra fel kan vara att man inte har behörighet att köra webmail, har skrivit fel serveradress... så som sagt... kolla alla inställningar och ta hjälp av en systemadministratör på ditt jobb om du behöver hjälp att konfigurera jobbmailen.
     
  13. zkcaml

    zkcaml Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok, tack för svaret. Ungefär som jag trodde då. Går det att roota om man köpt mobilen med ett 3 abonnemang?
     
  14. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Ja, det spelar ingen roll eftersom alla Desires köpta i Sverige är olåsta...

    Sent from my HTC Desire
     
  15. annesan

    annesan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för alla svaren jag fick på mina tidigare frågor :)

    Nu har jag kommit på några till:

    1. Går det att zooma under videoinspelning?
    2. Tar det lång tid för den att starta från viloläge ir låst läge?
    3. Går det att avinstallera apps direkt i menyn?
    4. Medföljer det någon anteckningsapp med mobilen? Kommer inte ihåg att jag har sett den någonstans iasåfall.
    5. Finns det någon form av amineringar eller ljudeffekter i musikspelaren?
    6. På tangentbordet, finns det någon form av handwriting recognition dvs att att man skriver på skärmen och den tolkar ens handstil?

    :):) En desire hade inte suttit fel nu :P
     
  16. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    1. Nej
    2. Nej
    3. Nej, eller jao... I Inställningar -> Program går det ju... Annars tanka en enkel app bara "Apps uninstaller"..
    4. Quickoffice följer med, PDF-Viewer finns.
    5. Nope , enda animeringen till den som följer med är CD-Omslag.
    6. Inte med det inbyggda, kanske att det finns en app för det.
     
  17. annesan

    annesan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för svaren!! :) tror du missförstod mig lite när det gällde anteckningsapps dock, menade inget wordprogram utan någon notesapp. Medföljer det verkligen ingen sådan, känns som en ganska basic funktion. o_O

    Sen läste jag här att man inte verkar kunna lägga till epostadresser på nya kontakter utan måste göra det i Google kontakter med webbläsaren. Känns onekligen omständigt. Någon som vill verifiera om det är så?
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=666332

    Om det kommer upp mer än en kalender händelse påminnelse kan du bara dissmiss eller snooze alla, inte hantera händelserna seperat, stämmer detta? Väldigt dumt isåfall tycker jag. Det står också i länken ovan.

    Skulle vara tacksam för svar om detta.
     
  18. Hubbe

    Hubbe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag kör Desires inbyggda e-post app/widget mot Exchange för att hålla kolla på inkommande e-post. Problemet är att jag tycker att Desire inte tillräckligt tydligt visar om ett nytt meddelande inkommit. Vet ni någon bra widget för att tydligare visa detta? Jag har förvisso slagit på både meddelandeljud, vibration osv men det är inte alltid som man märker av det iaf. Det absolut bästa vore om skärmen på blinka eller ge ifrån sig en signal. Förslag på hur detta kan lösas?
     
  19. Sevenstate

    Sevenstate Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hittade en app idag som löste mitt problem. No lock heter den och finns gratis på market. Funkar klockrent!
     
  20. soderlund91

    soderlund91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu fått hem min desire. Grymt bra telefon. Satan vad nöjd jag är! Problemet är bara att fram tills nu har jag kört på wi-fi, men nu ska jag resa iväg. Tele2 har ännu inte kopplat in mitt fria surf, därför vill jag ju inte vara uppkopplad när jag inte behöver. Vet hur man kan stänga av allt. Men då måste jag ju slå på allt igen bara för att kolla mail. Finns det möjlighet att bara slå på gmail appen och inget annat?

    Tack på förhand!