Ang inkomna samtal

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av TurboDanne, 17 sept 2018.

  1. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Hej

    Har märkt den senaste veckan att i stort sätt alla samtal som kommer in har +46 framför. Så va det inte innan. Till och med kontakter som man har i kontakt listan har +46 framför under namnet när dom ringer men går man sen in och kollar kontakt listan så är det som det ska med 070XXXXXXX.

    Detta är fenomen kommer endast vid inkommande vilket är ganska störande.
    Har kollat lite inställningar med inte lyckas hitta nåt.

    Nån som har märkt samma sak?
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag kan inte säga att jag upplevt detta, eller rättare sagt har jag inte tänkt på det. Men så har jag inte en S7 heller...
    Däremot tycker jag personligen inte att det "ska" vara utan +46 i kontaktlistan. Mycket bätre att ha med +46 så att det funkar att ringa även när man är utomlands.
    Vad som visas vad gäller nummer vid inkommande nummer tror jag ligger i operatörens inställningar, men det är bara en gissning.
     
    hahadaoc gillar detta.
  3. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Är aldrig utomlands med den här telefonen så det spelar ingen roll. Tycker bara att det är jobbigt nu när det alltid står +46 då man får tänka till en extra gång så det verkligen är svenskt nr som ringer och inye nåt konstigt utlands nummer. Man reagerar liksom till när det står +

    Detta är störande då jag har mellan 20-40 inkommande samtal om dagen och då blir det jobbigt med + hela tiden och att man måste kolla en extra gång på numret.

    Får se om någon har lösning på det. :)
     
  4. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Har varit i kontakt med Tele2 nu ang detta och dom har inte gjort nån uppdatering eller hört talas om fenomenet. Verkar inte ligga hos dom.
     
  5. TurboDanne

    TurboDanne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2015
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    21
    Nu jävlar är ilandsproblemet löst till kostnad av VoLTE och HD samtal.
    Stängde av LTE samtal och då är det tillbaka som det va innan. Verkar som att när man kör LTE samtal på så visar den +46 på alla samtal. Sen om det beror på operatören eller inte kan jag inte svara på.
     
    jogge gillar detta.