MMS och mobildata? Hjälp!

Diskussion i 'G7 Thinq' startad av zoodiac, 25 sept 2018.

  1. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Har frågat om detta förut men inte fått svar. Vill spara på batteriet så mycket som det går och är van att stänga av mobildata och sätta på det bara när jag behöver det. På min gamla G6 så hade jag mobildata avstängt hela tiden men det gick ändå att ta emot och skicka MMS, mobildata sattes på av sig själv när det behövdes för MMS. Detta fungerar inte på min G7:a och jag undrar om det är fel på min telefon eller om det är Google, Qualcomm eller LG som ändrat så man måste ha mobildata på hela tiden för att kunna skicka och ta emot MMS? Någon som vet hur det ligger till?

    Jag har inaktiverat lite olika program i telefonen så jag tänkte att det kan vara det? men skulle vara intressant att veta om ni som har G7 kan testa om det fungerar för er att ta emot och skicka MMS med mobildata avstängt.
    Skulle uppskatta om ni kunde kolla detta. Tack på förhand! :D
     
  2. solgule

    solgule Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2018
    Inlägg:
    132
    Mottagna gillanden:
    88
    Telefon:
    LG G7 ThinQ

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G7 ThinQ
    Nej, det verkar inte gå att skicka mms utan att ha data på. Jag kör Textra-appen och den visar några gröna punkter bredvid bilden/mms:et. När mobildata är på så skickas mms:et.

    Edit: stavfel.
     
  3. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Ja, de verkar som funktionen att data automatiskt sätts på vid MMS är borttagen, lite konstigt då det spar både batteri och data. Nu är det som det är och bara att köra med data på hela tiden då.

    Tack för att du svarade! trodde jag skulle få fler svar men icke!