Är trådlösa gaming-möss tillräckligt bra eller är det fortfarande kablade gaming-möss som gäller?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Droid82, 30 sept 2018.

  1. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag undrar om någon har koll på om trådlösa gaming-möss är tillräckligt bra nuförtiden eller om det fortfarande är kablade gaming-möss som gäller?
     
  2. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag skulle säga att det var decennier sedan som trådlösa gaming möss inte kunde jämföra sig med kablade. Game:ar med en trådlös MX Master och är grymt nöjd.
     
    Droid82 gillar detta.
  3. Jockmokk

    Jockmokk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2016
    Inlägg:
    941
    Mottagna gillanden:
    893
    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia,Comviq
    Telefon:
    iPhone 12
    Övrigt:
    iPad Air 2019. Apple TV 4K, Apple Watch S3
    Har precis gått över till trådlös mus, Logitech g403. Fungerar precis lika bra som min trådbundna Xtrfy-mus. Spelar uteslutande FPS-spel och är helnöjd med den trådlösa musen :)

    Var själv lite skeptisk initialt men läst och gjort efterforskningar, men hittar inga pålitliga belägg för att en trådlös skulle prestera sämre än en med sladd.
     
    NoWLB, Droid82 och bernard gillar detta.
  4. Droid82

    Droid82 Guest

    Tack för alla svar. Jag måste dock erkänna att jag får skämmas då jag idag köpte en Steelseries Rival 310 på Elgiganten på rea för 399 kr, den kändes så bra i handen så jag fegade ur och köpte en till kablad, men jag har tagit till mig av er erfarenhet och ser helt klart trådlösa gaming-möss som alternativ. Denna ska prövas ut imorgon och känns den inte bra så blir det en trådlös istället.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 711
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Men det är väl skillnad på dem beroende på prisklass också, eller håller alla hög klass idag?

    Finns det någon brytpunkt man bör hålla sig till?
     
    Droid82 gillar detta.
  6. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Det är klart att det är skillnad men man får väl sätta det i jämförelse med vilken nivå man spelar på. Vad jag vet så i professionella CS:GO scenen så är det kanske 1-2 spelare jag kan nämna på rak arm som jag vet kör eller har kört med trådlös mus.
    Att du tappar paket med trådlöst kommer du aldrig ifrån! Men så länge du inte är proffs så tror jag inte dem stackars paketen du tappar kommer gör dig bättre som spelare på hobbynivå. :)

    Sen är det som @bernard@bernard skriver, det är ju mest skillnad i pris som kanske styr om man köper en trådlös gaming mus eller inte.
     
    Droid82, Fraz, Kristy och 1 annan gillar detta.
  7. KurtRune

    KurtRune Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2015
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    30
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    Iphone 6S
    Telefon 3:
    Moto G2
    Bytte från en trådad logitech g pro gaming mouse, till en logitech g305 och har inte märkt någon skillnad.
    Troligtvis är jag inte tillräckligt bra för att märka någon skillnad om det finns någon.
    Spelar bättre i alla fall, då jag slipper sladden som trasslar in sig. :)

    Sedan släppte ju logitech sin g pro wireless gaming mouse, som tydligen ska vara grym, någon fortnite lirare vann ju en turnering med den, dock kostar den 1600 riksdaler. :)

    Rocketjumpninja på youtube recenserar råttor och han verkar veta vad han pratar om, han gillade senaste logitech skapelsen.
     
    Droid82 gillar detta.
  8. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Var jättelänge sen jag hade en trådlös mus. Använder en mouse bungee, känns nästan som trådlöst :D
     
    Droid82 gillar detta.
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Vilken version är det du köpt? Jag förstår om du inte orkar men du får gärna länka då jag inte känner till någonting om muskabelhållare eller vad nu samlingsnamnet på dessa produkter är. :)
     
  10. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Mouse Bungee

    En sådan fungerar nog bra. :)
     
    Droid82 gillar detta.
  11. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jag själv kör spelar väldigt mycket CS:GO och tycker faktiskt att G602 är oförskämt bra men o andra sidan är jag ingen pro. Jag har inte märkt någon större skillnad och gick från en MX518. Var suuuper skeptiskt i början men tänkte att jag i värsta fall skulle använda den till laptopen ifall den inte höll måttet men det har bevisats för mig positivt!
     
    Droid82 gillar detta.