Fråga: Cast anslutning

Diskussion i 'Frågor och support' startad av tobbep90, 7 okt 2018.

  1. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    När man är inne i Youtube, och klickar på cast symbolen, då kan man ju se olika Chromecast man kan ansluta till. Och även andra enheter som Xbox och liknande. Min fråga är, om man ansluter till en Xbox därifrån, kan det vara nåt skadligt för telefonen? Alltså kan det överföras något från xboxen till telefonen, typ om det finns virus eller liknande på xboxen? Eller annat skit.
     
  2. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Jag vet inte riktigt om jag fattar vad du menar. Men jag tror att du menar att du skulle få virus i telefonen för att du castar youtube till ditt xbox eller?
    Har du nån gång fått virus i en dator för att du använt YouTube?

    Jag skulle nog säga att risken är obefintlig.
    Dessutom så skickas ju inte materialet från din telefon till xboxet, telefonen skickar ju i princip bara en länk till materialet.

    Finns det ens något virus till Xbox?
     
    hahadaoc gillar detta.
  3. tobbep90

    tobbep90 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2018
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag vet inte hur det funkar med kopplingen riktigt. Det jag mest tänkte va att det kanske kan komma över nån skit ifrån xboxen, med tanke på koppling mellan enheter. Inte just från Youtube i sig, utan om det ligger nån annan skit på xboxen. Jag kanske låter jättetöntig och nojig nu. Men som sagt så är jag inte så insatt på hur kopplingen ser ut och om något ens kan förflyttas så genom en sån luftburen koppling haha
     
  4. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Vad skulle det finnas för skit på xboxet?
    Som dessutom skulle gå att "läsa" i din telefon?

    Sluta nojja skulle jag säga.
    Annars e det nog bättre att du går helt offline.
     
    hahadaoc gillar detta.