Problem med SD kort

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Sha11e, 12 okt 2018.

  1. Sha11e

    Sha11e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Ett problem som verkar ha börjat idag.

    Jag kan se interna och externa(sd kortet) inne i inställningarna. Hur mycket plats som är kvar osv.
    Bilderna som är på sd kortet dyker upp i gallerian. Men jag kan inte flytta bilder till mapparna som ligger på sd kortet. Det står "Flyttat"(har mobilen på spanska så står Movido) men inget händer.

    Jag kan flytta bilder från mappar på sd kortet till interna lagringen men när jag avaktiverar/aktiverar sd kortet så dyker de upp på sd kortet igen. Jag tog bort sd kortet, startade om några gånger, stängde av mobilen, la in sd kortet och satte på den. Bilderna som jag hade flyttat från sd kortet (som sedan dök upp igen) är nu borta. Jag kan fortfarande inte flytta bilder till sd kortet.
     
  2. Sha11e

    Sha11e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Kopplade mobilen till datorn och försökte kopiera en bild till sd kortet. Grejen fylldes med grönt men blev aldrig 'klar' så laddningsgrejen var full men inget hände. Avbröt efter några minuter.
     
  3. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Vad är det för märken på sd kortet, hur många GB är det och var har du köpt den?
     
  4. Sha11e

    Sha11e Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2018
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0
    Sandisk ultra 32 gb. Var några år sen i göteborg, minns inte vilken butik det var.
     
  5. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 288
    Mottagna gillanden:
    7 032
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Troligen är SD-kortet felaktigt eller utslitet. Ofta när det blir fel på kortet så låser kortets interna kontroller kortet i skrivskyddat läge för att du ska kunna rädda ut så många filer som möjligt.
    Troligen är det bara att rädda ut alla filer du kan och sedan börja om med ett nytt SD-kort.
     
    hahadaoc, Arju och Kristy gillar detta.
  6. zoodiac

    zoodiac Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10 Plus
    Telefon 2:
    LG G7 ThinQ
    Har haft problem med flera Sandisk SD kort, sedan jag bytte till Samsung så har jag inte haft några problem. Googlade runt lite och det verkar tyvärr som att Sandisk är kända för att sluta fungera som de ska efter något eller några år. Testa ett annat märke än Sandisk nästa gång.