Vivo Apex/Nex

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Oceanic, 27 feb 2018.

  1. Juturna

    Juturna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2016
    Inlägg:
    757
    Mottagna gillanden:
    506
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefonen finns ju att köpa på Inet tydligen. Vet folk om ifall den versionen har Google play services förinstallerat eller är det samma som vanligt, att man får sideload:a?
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Den har Google
     
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Screenshot_20181001_073850.jpg

    Nån postade på xda. Bra batteritid.

    Men tydligen så ska folk fått runt 10 timmar SOT förut med tidigare firmware.
     
    Last edited: 1 okt 2018
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tänkte jag skulle skriva en liten mini recension av min Vivo Nex S (kinesiska versionen).

    Jag kan ju börja med att säga att detta är den bästa telefonen jag någonsin ägt och varit mest nöjd med av alla telefoner, även Samsung Note 1 och Huawei Mate 8 var jag också väldigt nöjd med, men denna telefonen är ju på en annan nivå då tekniken går frammåt gällade prestanda och kamera batteri osv,

    Hårdvara/Design: Designen är iögonfallande IRL, den är riktigt elegant. Jag har visat popup kameran för vissa utan att säga något innan och jag reaktionen man fått är väl typ att dom inte fattar vad som händer, så ja de bara att inse tiden har kommit där folk inte bryr sig längre vad folk har för mobiler. De allra största nördarna lär kanske lägga märke till de. Men min vän som har en Samsung s9 tyckte min va snyggare då den hade mindre dö yta han tyckte även pop up kameran var cool.

    Prestanda: Snapdragon 845 är imponerande snabb, i vanlig ordning så har jag ställt om till 0.5x i animationshastighet och efter det flyger telefonen fram i brutalt. Här finns inget micro lagg utan de är brutalt flytt rätt igenom, Att öppna appar går mkt snabbt, och 8 GB minne gör också att man kan ha många appar i minnet. Prestandan är på aboslut topp nivå. I benchmarks ligger dom lite över de andra flaggskeppen med snapdragon 845.

    Mjukvara: Det först viktigt att påpeka att de är stor skillnad mellan den globala versionen och den kinesiska versionen som jag har, vill man ha "google upplevelsen" rekomenderar jag att köpa den globala versionen, vad jag har läst mig till är den konfigurerad med bättre regler anpassade för hur vi använder mobilen i väst, de krävs mindre manuellt arbete med vitlistningar för att få tex notiser att funka, även smart knappen är länkad till google assistent istället för jovi. Jag använder inget av dom så är inget stort problem för mig jag har disablat jovi. Jag gillar Funtouch design, som använder mkt vitt med blåa accenter som påminner om iOS även med transparanta notis fönster vilket också de ser väldigt IOS ut men samtidgt ser det också mer mordernt och tidlöst ut. I övrigt påminner mjukvaran väldigt mkt om huawei mer än någon annan. ungefär likaratade funktioner och upplägg i inställningarna. Deras stock launcher påminner väldigt mkt om EMUI, jag har bytt till Rootless Pixel launcher (vilket man måste göra via adb på den kinesiska versionen då ett vivo konto med kinineska telefoner krävs)

    Man kan störa sig på vissa detaljer , men i det stora hela har de lycksa bra med användar uppevelsen, jag gillar sms appen den är snygg och även de andra apparna som medöjer tex s capture verktyget är bra.

    Jag gillar att man öppnar control center från botten, det är mer ergonomiskt, även control center har transparent fönster vilket för mig ser mer elegant ut än androids i övriga vita rutor.

    Om man använt EMUI innan och är nöjd med det har jag väldigt svårt att se att folk inte skulle gilla mjukvaran i Vivo Nex, återigen jag rekommenderar att ni köper den globala versionen med den globala rommen, med facit i hand hade jag nog gjort de, nackdelen är at den bara finns i 128 Gb.

    Köper du den kinesiska versionen vänta dig att du kommer få spendera en del tid för att få alla pushnotiser att fungera du måste whitelista och ge permission till alla appar manuellt. Det positiva är dock att de blir mindre bakgrundsbrus, på telefonen då mer är blockat by default. Det förklarar också kanske varaför batteritiden är exceptionellt.

    Mjukvara uppdateringarna verkar komma regelbundet, och Android 9 ska släppas i Q4.

    Skärm: Skärmen upplever jag som väldigt bra, när jag har den sida vid sida med min kompis som har en Samsung s9 upplever jag ingen större skillnad. den största skillnaden är kanske att han måste snåla med ljusstyrkan för att klara en dag/kväll medans jag kan ha hög ljusstyrka hela tiden. Men ja den har de klassiska AMOLED egenskaperna, den är dock inte den mest ljusstarka men helt klart helt ok ljusstyrka.

    Batteri: Är väldigt imponerad av batteritiden, detta är den telefonen som har klarat längst, jag har läst att folk har fått 10 timmar SOT med denna åt minstonde med tidigare mjukvara de ska gått ner något med senaste uppdateringen, men jag har 34 procent kvar efter ett arbetspass på 12 timmar och 30 minuter, jag behöver inte längre ha med mig min power bank till jobbet. Snålar jag med ljusstyrkan kan absolut få mer också.

    Snabbladdaren laddar batteriet mkt snabbt kommer upp till 80 % väldigt snabbt upplever jag har inte klockat men det räcker med att jag låtar de ladda i en kvart eller så så klarar man sig ett par timmar.

    nätverks prestanda: har inte haft några problem med nätverksprestanda, men kan säga att wifi prestandan är mkt bra. Typ dubbelt så bra hastigheter som jag fått innan med tidigare telefoner.

    Ljud: Ljudet i hörlurar är imponerande bra, även i lite dyrare lurar detaljrikedommen är väldigt hög, och då har jag en musik studio hemma med dyr utrustning så jag har det som referens när jag jämför, ljudet är helt enkelt väldigt bra i hörlurar bra mellanregister. Enligt de som testat ska den ligga nära V30 i ljudkvalite.

    Högtalaren låter rätt bra men ja dessvärre är det ingen stereo högtalare men det är åtminstonde en del botten i ljudet. Ljudet vid samtal duger gott och väl bra mycket bättre än Xiaomi Mi Mix som har liknande teknologi.

    Kamera: För mig har det blivit uppenbart efter gjort endel efterforskningar att Vivo Nex är en av de mest underskattade mobil kamerorna ute på marknaden nu, och de har mkt med att göra att VIVO inte är ett så starkt varumärke i väst världen ännu, men jag har kollat mkt tester online och den står så väldigt bra mot konkurrensen. Jag har efter min tripp i malmö jämfört bilder från min vän som har en samsung s9 och min och jag tycker min tar bättre bilder över lag, i mörker känns min helt klart bättre.

    Vivo har mkt gemensamt även här med Huawei, deras bildbehandling påminner mkt om varandra, därför föreslår jag överlag att man ska köra med AI läget deaktiverat detta är aktiverat by default,
    för nattfoton kan de vara bättre med att AI läget akktiverat, men annars tycker jag även om bilderna får en mer uppenbar HDR effekt med AI läget som lyfter fram skuggorna bättre och gör bilden mer enhetlig så tycker jag också man tappar lite av kontrasten. Och jag tycker AI läget precis som med P20 PRO överdriver färget lite mkt i AI läget i vissa scenarion. Jag hade gärna sett ett läge där jag kunde spara bilder med både AI och utan AI . Jag själv håller fortfarande på att lära mig lite mer om hur AI påverkar bilderna, som sagt i vissa lägen kan AI se lite bättre ut men i regel så känns de mer man kan lita på kameran utan AI läget faktiskt, då de känns som den funktionen främst överdriver färgarna och säönker kontrasten i bilden. Detta kan givetvis ändras med kommande uppdateringar.

    Selfie Kameran är väldigt bra den, jag gillar att man kan använde olika "studio light" effekter.
    Gillar att jag kan blockera access till selfie kameran i appar som inte behöver ha access tex snapchat.

    Jag tänkte jag lägger upp lite bilder inom några dagar så får ni själv se. Ni kan även kolla på tester på nätet så kommer ni se att kameran kan jämföras med de allra bästa på marknaden så ja, vivo har inte snålat på R&D gällande kameran det är för mig uppenbart , de har verkligen gått all in för telefonen NEX på alla punkter.

    Fingertrycksläsaren: Ja detta är kanske telefonens största fördel men ocskså nackdel.
    Alla kommer inte få samma upplevelse då vissa har helt enkelt tydligare fingertryck och lättare för sensorn att läsa av, för mindel verkar den ha svårare med höger tumme fänster tumme går alltid och pekfingrarna går alltid också. Man ska inte trycka för hårt på Fingertrycksläsaren. Periodsvis funkar den bra och snabbt, men det verkar som att det blir svårare i ljusa miljöer om de krånglar brukar ju få använda vänstra fingarna eller något av pekfingrarna som tenderar att funka bättre.

    Så ja man har en viss hatkärlek till denna, den funkar för det mesta bra, å andra sidan gillar man ju att det är en cool teknologi men är också störande att det inte funkar alltid så hade gärna sett en fingertrycksläsare på baksidan också. Tror dock detta är framtiden, nästa generation ska ju vara baserat på ultraljud istället för optisk sensor vilket jag tror blir mkt bättre. Så även om den inte är helt 100% rätt visar vivo vägen.

    Slutsats: Vivo Är helt klart en frisk fläkt på markanden och de har visat vägen inför framtiden med detta Flaggskepp, jag tycker efter jag ägt denna lur att priset är helt klart motiverat, om vi jämför med en samsung s9 för liknande prislapp så mäter sig vivo väldigt väl och de i samma nivå enligt mig.
    Jag uppmanar alla som är skeptiska att prova själva. För mig känndes det lite vågat att köpa en telefon från ett märke som har i stort sett noll fäste här i EU. Men ja Vivo Nex har blivit deras första telefon som fått global spridning. Priset är ett problem då de är samma pris för många andra flaggskepp och är fortfarande bra mkt dyrare än tex Xiaomi. Men efter ha använt Vivo Nex så tycker jag Vivo känns som de mognat tillräckligt för att etablera sig utanför kina. Detta är den bästa lösningen, och jag känner mig inte alls orolig för att kamerna skulle gå sönder.

    Ja Vivo Nex har gjort smartphone telefoner spännande igen, Jag är väldigt spänd att se vad Vivo Nex 2 blir, jag hoppas att pop up kameran blir något som sprider sig nästa år. Oavsett vad så förtjänar Vivo respekt för all ny teknologi och framtidstänk i denna telefonen. Hoppas fler här på Swedroid vågar chansa och köpa denna telefonen, kan förstå att priset avskräcker många men ja, denna telefonen är unik du får en telefon ingen annan har och de känns väldigt bra att äga en telefonen vars teknologi ligger 1 år före konkurrensen. Köper ni telefonen med Globala rommen har jag väldigt svårt att se att någon skulle a några klagomål på telefonen överhuvudtaget den är perfektion förutom fingertrycksläsaren som inte alltid vill fungera ibland men oftast funkar den som den ska och tror detta kommer bli bättre med framtida mjukvara uppdateringar också.

    Bilder kommer inom kort så ni får se kameran.
     
    Last edited: 12 okt 2018
    exit, Gustav Karlsson, dalton och 8 andra gillar detta.
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ny OTA uppdatering kom idag

    Screenshot_20181015_043531.jpg
     
  6. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Går denna att få tag på någonstans i Europa? Åtminstone med Global ROM :)
     
    Oceanic gillar detta.
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Inet.se har den ju.
     
  8. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Tänker att jag kanske kan tjäna en lite hacka av att importera den :)
    Beställde du den därifrån?

    Jag läste om att, för att byta launcher behöver man kinesisk telefonnr. Stämmer det?

    Finns det några andra saker som du stör/irriterar dig på kring telefonen och dess mjukvara?
     
  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Dashio gillar detta.
  10. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Om du köper telefonen avsedd för den kinesiska markanden behöver man i dagsläget ett kinesiskt telefon nummer för att skapa ett vivo konto för att sedan kunna byta launcher. Enligt Vivo ska de dock jobbap på en lösning där det inte längre ska krävas ett kinesiskt telefon nummer. Är dock hyfsat lätt att göra det via adb.

    Ingen mjukvara är väl perfekt. Men fördelarna överväger nackdelarna, enda problemet jag haft hittils är med pushnotiser, och de verkar som senaste uppdateringen löser mkt av detta. men återigen här skiljer de mkt mellan den globala varianten då den globala varianten inte har samma mjukvaru paket för batteri besparning kallat "wisdom engine" , du kommer sannolikt få lite bättre batteritid med kinneiska versionen.
    Allt påminner mkt om Huawei, där man åtminstonde förut behövde vitlista appar, återigen detta ska inte vara konfiguerat på samma sätt på den globala versionen.

    Jag misstänker att den kinesiska versionen kommer få mer uppdateringar men har inte direkt jämfört.. men verkar som det är så nu, och så är det ju med alla kinesiska lurar jag vet att den globala romen inte får lika många uppdateringar.

    Vill man absolut ha en smartknapp som enkelt länkas till google assistenten så välja den globala versionen detta går att remappa med den kinesiska versionen också med en 3e parts app, jag personligen använder inte assistenten så mkt så jag har inte orkat lägga ner energi på det har inte behövt en sådan knappt förut så klarar mig som det är utan nu också.

    Ja man har lite vägval här, att göra, med den globala verisonen får du en rom mer anpassad till att fungera med google och de vanliga apparna utan att du behöver konfigurera eller vitlista appar på samma sätt. Push notiser ska funka direkt, Den kinesiska har lite bloat så som jovi som jag har deaktiverat, så drar inga resurser eller så...

    Så länge mina appar fungerar så föredrar jag den kinesiska verionens mer aggresivva sätt att hantera backgrunds data, google är mästare på insamling av bakgrunds data, detta påverkar batteritiden positivt, men detta kan dock leda till lite problem med appar som stänger ner sig är tex ett problem när man chromecastar, men för mig så tar jag hellre detta får att få lite bättre batteritid, De flesta kommer nog föredra den globala romen, jag hade nog förmodligen valt den också om det inte vore för att den kinesiska romen verkar få mer uppdateringar åtminstonde som det ser ut nu, den kinesiska versionen kommer sannolikt få Android Pie snababre återstår att se hur stort glapp det blir mellan dom.

    Vill också påpeka att med ADB och utan root kan man deaktivera allt de som laggts till i den kinesiska romen detta inkluderar wisdom engine, och jovi osv..jag har inte gjort det ännu har inte riktigt funnit behovet av de men möjlighten finns.

    Denna telefonen har lärt mig två saker om android, en telefon utan googles appar installerade får extremt mkt bättre batteritid, googles appar är allt utom energi effektiva utan det är bloat på dess högsta nivå.

    Vill man köpa en telefon och slippa google måste ju dessa kinesiska lurar vara det bästa valet.
    Jag personligen skulle nästan klara mig utan google som det ser ut nu.
    Google photos känns ju viktigt för mig som det är nu för backup av foton, gillar ju av syncning av kontaktbok när man byter telefon. Jag använder inte chrome jag använder bromite (chromium).
    Google feed skulle jag klara mig utan igentligen man har ändå google appen installerad.

    Finns idag inget vettigt alternativ till google play, så vitt jag vet, så ja google play är man nog mest beroende av i dags läget. Jag bara säger om man skulle hitta en lösning att slippa bli beroende av google play hade man nog inte behövt ha några google appar eller tjänster installerade och de hade haft stor påverkan på batteritid på dagens telefoner.

    Det andra jag lärt mig är att push notiser så som det funkar i android i dagsläget är en enorm energibov, de måste fixa någon lösning runt detta, som tex inte kräver att appar ligger i bakgrunden, för som sagt den kinesiska versionen kommer med push notiser för alla appar deaktiverade och blir helt klart skillnad i batteritid när man måste ge alla appar med push notiser access att ligga i bakgrunden, ja så detta är en svaghet i android som jag ser det.
     
    Last edited: 16 okt 2018
    Ilter och Dashio gillar detta.
  12. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Bra sida det där, det var ungefär vad jag gav för min beganad av en på forumet här.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Här kommer lite bilder. Den senaste firmwaren ska förbättra kameran.. Jag har inte använt 24M läget tror standard läget använder pixel binding. 24 läget kanske ger skarpare bilder på bekostnad av ljusinsläpp. Jag har inte provat 24M läget borde utforskas..


    www.imgur.com/a/cVVzF6J?grid
     
    Last edited: 16 okt 2018
    exit gillar detta.
  14. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jag uppskattar väldigt mycket för en utförlig och ett informativt svar! Tack!
    *hatten och och bockar*

    Jag håller med om att Google är mästare på att samla in data för att anpassa till brukaren. Dock har jag aldrig ens tänkt på att det är energiboven, kanske någonting att se över i framtiden. Men hur gör du då i dagsläget med bilder? Jag använder google maps och photos nästan dagligen och har nog svårt att hitta alternativa lösningar. Min tanke är att reservera mig till hur OP 6T-eventet för att därefter bestämma mig då prismässigt är de väldigt snarlika :)
     
    Oceanic gillar detta.
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    nu idag har jag läst på xda att någon har lyckas öppna upp bootloadern på vivo nex det ska öppna upp möjligheten för att flasha om till global rom. spännade, får återkomma när de blir mer klart hur bra det funkar eller inte men jag vet att jag ska förmodligen gå över till den globala romen.
     
    Dashio gillar detta.
  16. exit

    exit Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Blackstar: Har du fått några uppdateringar till Vivo Nex s?
    Läste på Xda att fingertrycksläsaren blev snabbare och att kameran blev bättre..
    Funderar starkt på att köpa en Vivo Nex s har kollat runt ett tag på nätet.
    Vill ha notch fri men en stor skärm med en bra ljuddac som LG v30 och en bra kamra.
     
    Oceanic gillar detta.
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Verka komma en i månaden, sesate 2 har varit i 3 veckors intervaller. De testar Pie nu så lär väl dykta upp snart också..
     
  18. iPoro

    iPoro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2017
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    11
    Har ni några tips på var man kan köpa den ifrån? Har kollat på tradingshenzhen och xda verkar rekommendera grossoshop men vet inte riktigt något om någon av dem. Gearbest känns lite för osäkert för jag gissar att att man åker på tull/moms då. Begagnat verkar inte heller möjligt att hitta men det är ju inte så konstigt.
     
  19. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 711
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Hur är det med Widevine L1? Har den det? :)
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Vad är det nu igen är det nått med bluetooth att göra ?