Fråga: Fråga om glase/seqr

Diskussion i 'Betaltjänster och fintech' startad av CartelZ, 17 okt 2018.

  1. CartelZ

    CartelZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2018
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    20
    Vad jag förstått så använder sig glase tidigare seqr av NFC för betalningar, min fråga är då om appen funkar på alla butiker som använder sig av NFC terminaler eller bara butikerna på deras karta? Någon som har testat på tex Ica? Ica har ju inget direkt sammarbete med glase.
     
  2. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Glase funkar på ICA och alla andra ställen som man kan "blippa".

    Jag rekommenderar dock inte Glase i dagsläget då de varit oärliga och inte betalar ut återbäring som utlovat. Samt att de genomför förändringar av återbäringsprogrammet retroaktivt utan info.
     
  3. CartelZ

    CartelZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2018
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    20
    Hej! tack för svar jag har letat runt mycket och har inte hittat något annat alternativ för mobilbetalning med nfc förutom apple pay eller samsung pay men har inte någon av deras telefoner vet du något alternativ? eller ska jag köra glase ändå? tack för infon föresten med var appen funka
     
  4. svenix

    svenix Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    4 285
    Mottagna gillanden:
    7 025
    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello Trippelsurf 54GB
    Telefon:
    Oneplus 8T
    Som du säger finns tyvärr inget annat alternativ för att göra NFC-betalningar med mobilen som inte är bundet till en viss tillverkare.

    Jag har haft SEQR/Glase sedan hösten 2016 och det har fungerat alldeles utmärkt tekniskt. Återbäringen fungerade också klockrent fram till i våras. Under 2018 och efter namnbytet till Glase har dock återbäringen uteblivit och bolaget har fabricerat div. bortförklaringar för att till sist avveckla återbäringsprogrammet retroaktivt.

    Det finns mer info om Glase i denna tråden:
    Glase (tidigare SEQR) - Betala med din smartphone
     
  5. CartelZ

    CartelZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2018
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    20
    Förstår verkligen inte namnbytet i sig häller eftersom deras sidor redan var rörigt innan är det 100 gånger rörigare nu när hälften är glase märkt med glase länkar och andra hälften är seqr märkt med seqr länkar på tex hur appen funkar hjälpcenter med webbadresse, plus att folk som kanske har hört om seqr kommer bli förvirrade när det står glase istället men men/ Tack för all info! Jättemycket till hjälp mer hjälp än deras support som vägrar svara efter dom svarat 1 av mina medelanden
     
  6. Stefan

    Stefan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Antar det står reglerat i avtalet att man ska få återbäring, att ändra det retroaktivt känns svårt.
    Även att sacka efter utbetalning känns inte smart, om jag får tid över drar jag ett ärende till Konsumentverket, rekommenderar fler att göra samma.
     
  7. CartelZ

    CartelZ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2018
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    20

    Aa du har nog rätt!
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Ditt ämne är flyttat till forumet för betaltjänster.