Fråga: Vad innebär det egentligen att ett par hörlurar "stöder" Google Assistent?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av söder, 9 okt 2018.

  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Dels har jag kollat in Sonys senaste NC-hörlurare, och nu även med Googles Pixel 3-event, så pratas det om att hörlurarna stöder Google Assistant.

    Är det något annat än att det finns en knapp för att starta det? För mig veterligen så har det fungerat med de flesta headset jag har testat, både med kabel och blåtand, så länge det funnits en svaraknapp.

    Eller innebär detta något annat?

    /Söder
     
  2. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Jag har ett par Bose QC 35 II med inbyggt stöd för Google Assistant. På dessa finns en knapp som man kan trycka in och sedan prata direkt med assistenten. Man måste alltså inte vänta på ett "bing" innan man pratar. Upplever även att svaret kommer snabbare än på andra hörlurar jag haft tidigare.
    Dessutom kan jag prata med assistenten när jag är ansluten till min Ipad.
    Det går även att få meddelanden och e-post upplästa med hjälp av Google Assistant-knappen.
     
  3. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Tack. Har de senaste dagarna faktiskt sett lite mer förklaringar av vad det innebär, och precis som du säger så beskrivs det som "utökat stöd". Framför allt att man kan få ljud i hörlurarna direkt vid notifikation och få den uppläst utan att ta upp telefonen.

    Tack.

    /Söder
     
    Dimman.jr gillar detta.
  4. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Hmm, jag köpte nyligen ett par Sudio Nivå. Press 2s ger tillgång till Assistent.

    Ringde precis ett samtal när min telefon var i ljudlöst. Då lästes numret som ringde upp i mina öron. Dock hörlurarnas egna röst, inte telefonens Assistentröst.

    Är det samma sak på Bose? En egen röst? Är mina Sudio Nivå Assistent förbereda då tro?

    /Söder