Diskussion: Samsung Gear icon x 2018 GARANTIFÖRFRÅGAN!!

Diskussion i 'Off Topic' startad av tojjetok, 12 okt 2018.

  1. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 544
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    I dessa tider då Samsung skickar med ovanstående lurar och de säljs på löpande band här tradera blocket ja you name it så tog jag tillfället i akt att kontakta Samsung support idag via deras tfn kundtjänst och fick då detta svaret.
    Är det någon här som har fått någon annan info.
    Upphovet till detta kom genom att jag fick mig en bild på följesedel som medföljer hörlurarna och uppmärksammade då den text som jag markerat.

    Enligt derassupport killesamt någon teamleadare han sprang och dubbekollade med där KRÄVS ORIGINALkvittot på mobilen tillsammans med kvittot/följesedel på hörlurarna för att garantin skall vara giltig.
    Vem vill liksom skicka med sitt originalkvitto på mobilen till service för lurarna. Då säger han att man kan ta en kopia och behålla själv. Då påtalade jag att blir de inte moment 22 då om jag skickar iväg originalkvittot med lurarna (för mobilen) samt att de försvinner via vår goa postnord då gäller inte kvittot som jag kopierat på mobilen och då failar ju garantin på terminalen...
    De menar att man skall se de som att hörlurarna medföljer garantin på mobilen även fast de var en kampanj/påköpet produkt.
    NU har jag ju läst här på flera ställen att samsung servar på imei/serienummer så denna info lät lite märklig.

    Någon annan här som kan svara för detta, är ju en intressant och relevant frågeställning rörande garanti på denna produkt då långt ifrån alla som får den på köpet ämnar behålla den själv. 4D13D455-8F3D-43B6-92AB-A37018B6C33D.jpeg
     
  2. tojjetok

    tojjetok Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    2 544
    Mottagna gillanden:
    2 650
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Iphone 15 pro max
    felpost radera gärna !!!
     
  3. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hade problem med min högra icon x så traskade bara in på en Samsung service butik i Göteborg och sa att batteriet e kasst i den ena..
    Sa att fått dom på kampanjen, inga frågor om kvitton what's so ever..

    Hade tillbaka dom senare på dagen och dom hade bytt ut hela högra enheten
     
  4. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag tror inte de kan kräva orginalkvittot.
    Hallå konsument skriver : "Det finns ingen lag som säger att du måste visa ett kvitto för att reklamera, det kan gå bra att exempelvis visa ett kontoutdrag. Du måste dock kunna visa när du har gjort köpet, hos vem och till vilket pris."
     
    bernard gillar detta.