Var ska man köpa Pixel 3?

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av kingbuzz, 9 okt 2018.

  1. virtq

    virtq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ni som beställer från USA; hur gör ni med laddare? köra med adapter eller går det att få tag på en EU-variant på ett smidigt sätt? Har nämligen en vän i staterna som man skulle kunna nyttja för detta, tänker att det kanske går att få loss billigare om man lyckas ducka tull+moms.
     
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Tror inte du kan ducka momsen. Det är ingen tull på elektronisk. Kom också ihåg att garantilängden är kortare och att du förlorar reklamationsrätten
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. SimonR

    SimonR Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    XL 128 GB i Clearly White. Sitter och väntar på Amazon De ska få in den. :-)
     
    livinl0ud gillar detta.
  4. Vespera

    Vespera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Cancelled due to suspicious activity igen...
    Jag har mailat Google och bett dem förklara. Vi får se om jag får något svar.
     
  5. VictorWut

    VictorWut Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Jag lyckades hitta deras chatt igår efter att ha väntat en vecka på svar på mail. De sa att de skulle eskalera ärendet och att jag kommer få ett mail inom 24 timmar. Skulle rekommendera dig att göra samma sak för snabbare svar.
     
    Vespera gillar detta.
  6. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Kan det inte vara för att du använder vpn som spökar till det? Eller det var någon annan som gjorde det.

    Man behöver inte köra med vpn längre.
    Kan kanske vara som en annan skrev om mailboxde att Google inte skickar till sådana adresser längre.
     
  7. Vespera

    Vespera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Nej, jag använder inte VPN. Det verkar inte heller vara krångel med betalningen, så då återstår bara adressen.
     
  8. virtq

    virtq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tanken var då att han skulle köpa den och sedan skicka som "gift" till mig här. Då kan de väl inte lägga på moms, skulle lika gärna kunna vara en socka. Hur mycket kortare är garantitiden?

    Lutar ändå mot, precis som många andra här säger, att man tar en tripp till tyskland och passar på att handla dryck.
     
  9. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 807
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jo, tullen skiter oftast om den är markerad som gift, för övrigt så ska man betala moms även på gift:
    "Gåva värd 7 001 kronor eller mer
    Om värdet på gåvan är 7 001 kronor eller mer ska du betala tull för gåvan. Tullsatsen beror på vad för slags vara gåvan är och kan vara mellan 0 och 20 procent av gåvans värde. Du ska även betala moms. Du betalar tull och moms till det företag som fraktar din gåva." Källa: Allmänt om att skicka eller ta emot en gåva - Tullverket
    Är 2 års garanti från Google inom EU, och sedan, beroende på vart i EU så har man också reklamationsrätt i X antal år, skiljer sig mellan länder
     
    Kristy gillar detta.
  10. wector

    wector Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Nu har min reservation tagits bort och pengarna är "tillbaka" på kontot. Dock inget mejl från Google om detta. Måste vara Nordea som spökar...
     
  11. Vespera

    Vespera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vart hittade du chatten? Och funkar det med engelska? Min tyska är minst sagt ringrostig...
     
  12. Vespera

    Vespera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har för mig att pengarna bara kan reserveras i max 1 vecka.
     
    jnsson gillar detta.
  13. VictorWut

    VictorWut Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Använd Chrome och översätt sidan direkt i webbläsaren.
    store.google.com/de längst ned på sidan till höger om frågetecknet (Hilfe), längst ned i sökrutan så står det livechat.
    Kan tillägga att det de bad mig göra var att ta bort och lägga till betalningsmedel igen. Väntar på att se om min nya order avbryts.
     
    Last edited: 24 okt 2018
  14. Vespera

    Vespera Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Berätta gärna hur det går med din senaste order.
     
  15. Danne...

    Danne... Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Fick en Pixel 1 skickat som julklapp av min dotter som jobbar i USA...tull och moms var det hur som helst till att betala, runt 1500 spänn om jag minns rätt.
    Värdet på paketet var givetvis korrekt angivet, lite dyr grej skicka med nedskrivet värde på ifall det drälls bort på vägen.
     
  16. Esbenneander

    Esbenneander Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej svenske kompisar!

    Jeg har stalket jeres tråd lidt eftersom jeg selv har haft problemer med at bestille en 3XL fra Tyskland / Google Store.

    Jeg har som flere af jer prøvet med mail forwarding services som Mailboxde og Mygermany, men Google afviser ordren efter exakt 24 timer hver gang (har forsøgt 5 gange i alt med 2 forskellige Google-konti - Kreditkort virker selvfølgelig).

    Jeg har snakket med Google Store support via chat og mail og de oplyser at Google ikke sender til PO boxes & mail forwarding services. Mærkeligt nok så fungerede det fint med Mailboxde, da jeg bestilte en 2XL i Dec 2017 og en Home mini i April 2018.

    I forstår sikkert ikke et ord alligevel, men tænkte jeg ville dele info med jer. Kamelåså.
     
    l2obban, svenix, Kristy och 2 andra gillar detta.
  17. Nitroxx

    Nitroxx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Stort tack för info!

    Då verkar det ju helt hopplöst att beställa via Google Store numera (kan ju vara förändringar som gjorts sedan folk beställde 2XL). Enda utvägen isf är ju att köpa på plats i UK/DE/etc. eller via andra sajter (Amazon, Clove, m.fl.), ifall man inte har lyxen att ha bekanta i länder där den säljs som kan vidarebefordra...

    Bara att vänta på att P3 dyker upp på Amazon.de:(
     
  18. VictorWut

    VictorWut Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Blev avbrutet igen så har mailat den kontakt jag fick från chatten med en screenshot vilket ombads av mig.

    Tusen tack för info! Verkar ju dock ha gått för vissa i den här tråden så avvaktar svar på mitt senaste mail innan jag plockar en på clove UK istället.
    Riktigt trist då jag egentligen bara beställer direkt från Google för att jag vill köpa textilskalet också. :(
     
  19. marka971

    marka971 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Skillnaden mellan Clove och Telefonshoppen är ca 300 kr (ex moms). Billigare frakt med TS, och rätt sladdar antar jag? Så varför Clove? Snabbare leverans?
     
  20. VictorWut

    VictorWut Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    3
    Trodde att den var billigare på Clove, men verkar vara så som du säger. Kanske blir TS då.