Fråga: Skärmskydd ?

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av jeensa, 26 okt 2018.

  1. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Liten undran över skärmskydd på mate 10 pro, är det nödvändigt? Mitt orginalmonterade blev skadat så jag köpte ett nytt av den lite hårdare modellen(Panzer heter det). Gillar det inte alls, skärmen blev väldigt okänslig, svårt skriva osv, blir massa "feltryck" då skärmen inte verkar känna var man trycker. Vågar man slita bort det och köra utan?
     
  2. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Jag har kört utan från dag 1. Men lite hairlines har kommit här och var. Kör dock med ett tunnare gummiskydd runt för att undvika sprickor vid tapp.
     
  3. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Har ett mjukt skal som skydd ifall jag tappar luren men funderade ifall skärmen är väldigt lättrepad
     
  4. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    Ja relativt isf, har alltid telefonen ensam i ena fickan. Använder min sjukt mycket dock men den har fått en hel del hairlines. Dvs inga jack eller repor man ser normalt sett. Man får vinkla i lite ljus osv. Jag stör mig inte på det och säljer inte minalurar vidare så drabbas inte.
     
    jeensa gillar detta.
  5. danwhistler

    danwhistler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    70

    MINA ENHETER

    För mig är nackdelen med skärmskydd mycket större. Hatar den onaturliga känslan osv.
     
    Cocacolisten och jeensa gillar detta.
  6. pobin

    pobin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    836
    Mottagna gillanden:
    322
    Telefon:
    Honor Magic5 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor Magic5 Pro
    Körde mitt orignalskydd tills det blev för repigt. Testade sen 4 olika modeller men med störningsmoment på alla så nu har jag kört utan skärmskydd i kanske 10 månader. Skönaste känslan! Och displayen är fortfarande fin utan aktsamt användande. Finns någon liten repa om man spelar den i ljus.
     
    jeensa gillar detta.