Kommer ej in på market, följande felmedd..

Diskussion i 'U8100/U8110 & U8500' startad av Basseman, 29 aug 2010.

  1. Basseman

    Basseman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej, har prövat alla möjliga konfigurationer för min U8100.
    Har redan ett google konto som fungerar utmärkt på andra telefoner och det står att det är registrerat och det synkar mina kontakter osv..
    Har prövat med bara 3g uppkoppling, bara WIFI, och båda tillsammans men när jag klickar på android market iconen kommer följande upp:
    Web page not available
    The Web page at: https://www.google.com/intl%/locale%/mobile/android/market-tos.html might be temporarily down or it may have been moved permanently to a new webadress.

    Har testat med factory reset mellan..


    HJÄLP !!!!
     
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Förmodligen samma fel som många andra haft de senaste dagarna (finns spritt i alla märkesspecifika möten tror jag). De flesta verkar kunna lösa det genom att sätta engelska som språk (locale), logga in på market en gång för att godkänna avtalet och sedan byta tillbaks.
     
  3. Basseman

    Basseman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    TACK !!!

    Gjorde exakt så, bytte till engelska och då fungerade det utmärkt.
    Åter igen, TACK !!


     
  4. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Bra att det hjälpte.

    Det var ytterligare en påminnelse om en svårighet med Android: ibland är ett fel specifikt för en viss telefon, ibland för en viss telefonmodell och ibland är felet allmänt för Android.
     
  5. robe42

    robe42 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har smygt runt här som gäst ett tag nu sedan jag skaffade min andy-lur för en dryg månad sedan...många installationer från Market blev det och kände att nu när man lekt av sig det värsta så var en FR på plats.
    Dock har jag sökt med ljus och lykta hela gårdagen + fram tills nu eftersom jag ej kom in i Market igen, webbläsaren öppnades med licensavtalet HELA TIDEN, eller så fick jag error direkt. Har utöver det i princip lärt mig det mesta som går om Glocalnet's mobila internetinställningar och fan vet inte vad.

    Menne, ENORMT TACK buzz! Din lösning fixade det direkt, hade aldrig kunnat ana att det var på så vis! La dig som ref på registreringen, vet inte vad det ger dig...men ser iaf bra ut antar jag :)

    Åter igen, tack! :D