[Vimla] Tråden om Vimla

Diskussion i 'Telenor & Vimla' startad av Cupcakes, 21 okt 2015.

  1. emerge

    emerge Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2017
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Alla
    Telefon:
    Telepati
    Kom i och med GDPR tidigare i år.
     
    katho och bernard gillar detta.
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Ligger inne på Mitt Vimla under rubriken Samtycke
     
    bernard gillar detta.
  3. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
  4. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Vimla alltså...

    Beställde ett nytt SIM-kort i appen 15 oktober, det står att det ska skickas osv.

    En vecka senare (22 oktober) har det inte kommit så skickar ett mail på kvällen och frågar om det. På tisdag förmiddag så går jag på chatten och frågar eftersom jag antar att mailsvaret kommer dröja. Hon jag pratar med på chatten säger att hon ser min en vecka gamla beställning, ber om ursäkt att det inte är skickat och säger att hon ska se till att det skickas samma dag.

    Igår kom svaret på mailet från i måndags, får svaret att det inte ska ta så lång tid och att jag ska försöka igen... Inte som att jag inte kunnat gissa det själv vid det här laget. Någon status på min faktiska beställning (inkluderade nödvändiga uppgifter) var inte med...

    Nu idag fredag har SIM-kortet fortfarande inte kommit så går igen in på chatten... Får svaret av en kille att nu ska det skickas idag... Jag frågar om mina tidigare beställningar och då säger han att det verkat ha skickats ett SIM-kort förra veckan (vilket den tidigare personen sa att det inte var gjort)...

    Nu har bonusdottern inte kunnat använda SMS eller WhatsApp på två veckor och hon ska åka bort tidigt på måndag så blir en vecka till utan att kunna använda abonnemanget som är betalt för...

    Kommer inte SIM-kortet nu på måndag så blir det att portera numret till Hallon trots 80GB sparad surf för det verkar ju vara rena lekstugan på Vimla. Att tre abonnemang då kommer finnas på samma konto hos Hallon är inte heller en nackdel...
     
    induktion, svenix och bernard gillar detta.
  5. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    beställde ett nytt kort kom efter 3 arbetsdagar
     
  6. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    När jag beställt förut har det inte varit några problem heller, men nu verkar det svårt...
     
  7. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 245
    Mottagna gillanden:
    885
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    gissar på strul med vimlas databas eller postnord har slvarat bort ditt brev från vimla
     
  8. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Känns som det är väldigt mycket strul av liknande natur hos Vimla sedan ett halvår eller så tillbaka. Dessbättre har allt funkat fint för mig under de 2-3 år jag haft Vimla. MEN jag är rätt trött på att följa vad de håller på med och vad de INTE håller på med. Det känns som Vimla är någon sorts lekstuga/experimentverkstad och vi är deras försökskaniner. Vimla 2.0 som man ju lägger all sin energi på är ju absolut inget som användarna efterfrågat, utan helt och hållet deras egen idé. Det som användarna i flera år bett om (tvillingkort, flera abonnemang på samma konto, bort med Klarna) händer mycket lite, om ens något, med.
    Jag har så låg månadsavgift att jag kan ta detta, men jag törs inte rekommendera Vimla till annat än personer med god Internet-vana som har allmänt bra koll på läget.
    Jag har t.ex. inte själv blivit drabbad av det SMS-spammande om att byta SIM som många andra vittnat om, men vet att många jag känner skulle bli jättestressade över något sådant och genast hoppa på ett byteeftersom man känner sig tvingade till det. För att sedan kanske inte ha full funktion med automatik. Vansinne!
    Med detta sagt är jag ändå för egen del otroligt glad åt att både ha Vimla själv och att min åldriga grannfru också har det (jag sköter det åt henne). Det som ska funka (samtal, SMS, surf) funkar och detta till ett sammnlagt pris för oss båda som är oslagbart.
     
    inact_0049 och svenix gillar detta.
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Tror största problemet är nog kraftig underbemaning, förmodligen finansiella problem också tror de drunknar och de behöver större personal styrka men då blir de nog svårt att konkurrera med priserna. Tror de gick back med föregående prissättning och värvning systemet är nog en dyr historia också

    De inser.ä de kan inte höja priserna mer då kommer folk byta. De enda som håller folk från att byte idag är värvnings rabatterna vilket får ner månads kostaden.

    Vimla är fortfarande billigast men de kan inte höja mer nu och att ta bort mellan abbonemanget är bara ett bevis på att de desperat behöver mer pengar i kassan. Som tur är kan man fylla potten och den följer med när man nedgraderar abbonemanget de är vimlar styrka idag jämfört mot andra operatörer..
     
    Asawi gillar detta.
  10. SwedishBadger

    SwedishBadger Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    365
    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Nu tröttade jag på deras "spam" om simkort byte, valde snarast på grabbens telefon och så sent som möjligt på min egna. :) Nu blir det nog tyst om det iallafall. Förhoppningsvis så har man fyllt på roamingländerna ytterliga innan så sent som möjligt, Tyskland saknas fortfarande..
     
  11. Slimey

    Slimey Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2016
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    622
    Jag tröttnade också så jag har tystat ner sms (och dolt aviseringar) från Vimla via en inställning i Android Messenger.
    Slipper plingandet om sim-kortsbyte varannan dag, men man får ändå vara vaksam så de inte skickar något viktigt sms som drunknar i deras "spam".
     
  12. induktion

    induktion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2017
    Inlägg:
    854
    Mottagna gillanden:
    1 012
    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon,Tele2LV,MagentaDE
    Telefon:
    Google Pixel 8
    Telefon 2:
    Google Pixel 7a
    Telefon 3:
    Google Pixel 6a
    Som skrivits tidigare, så verkar tipsrabatterna vara Vimlas enda fördel numera. Flera års fördröjningar av kundernas önskemål och ständigt strul med allt möjligt (se Asawi ovan) gör Vimla till marknadens sämsta abonnemang t.o.m. Lycamobile verkar fungera bättre, och det säger inte lite!
     
    svenix gillar detta.
  13. niclasc

    niclasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    453
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Telefon 2:
    iPhone SE 2020 64GB (Jobb)
    Platta:
    iPad 2018 32GB
    @mobilapan@mobilapan Lycka till att flytta ditt abonnemang som du inte fått simkort till. Lär ta flera veckor. Råkade ut för nåt liknande i somras. Vimla är sämst på support. Dom har ingen koll på vad dom gör eller hur dom ska lösa problem
     
    induktion gillar detta.
  14. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Allmän fråga. Har inte Samsung s8 s9 mvno I apn inställningar. Vimla verkar vilja ha det i sina inställningar.
     
  15. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Fick SIM-kortet igår så tredje gången gillt...
     
  16. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Gah när öppnar Vimlas chatt, deras skitsida går inte att logga in på och surfen har blivit sänkt till långsam fart fast det skall vara 19 GB kvar. Dotterns surf tog slut förra veckan, så höjde till 25 GB för att få lagt till 19 GB surf och sänkte sen till 6 GB för att det skulle ändras till månadsskiftet. Det fungerade och surfen gick snabbt igen, men nu idag kom det mail och sms om att surfen är slut och att hastigheten är sänkt igen fast det är 19 GB surf kvar.
     
  17. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Nu (snart) klockan 9 tror jag.
     
  18. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Verkar som uppdateringen av hur mycket surf man har kvar har hängt sig för vissa sedan någon vecka sedan. Så kan mycket väl vara så att den är slut men att Mitt Vimla visar att det finns kvar då den inte uppdaterats på ett tag.

    Hur som helst så får du nog ta det via chatten ja.
     
  19. fremar

    fremar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    1 796
    Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Näe kollade mobilen och det var använt under 1 GB sen 27 när jag uppgraderade från 6 till 25 och då skall ju 19 GB läggas på direkt.
     
  20. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 545
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Ok, ja då är det något annat knas troligen.