Gamla repfria skärmskydd

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av FYL, 31 okt 2018.

  1. FYL

    FYL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dom bästa skärmskydden enligt mig var dem som var repfria, typ geleaktiga. Dessa verkar inte finnas längre och det är väl för att de aldrig behövde bytas.

    Dagens glasskydd är visserligen bra och skyddar säkert bättre mot sprickor. Men, har man ett glasskydd och ett skal och man ofta har sönder glasskydden så letar sig smått glassplitter bakom skalet och börjar skava och orsaka repor.

    Jag är alltså ute efter dessa skydd som fanns när dem flesta använde s3an. Om någon vet var man fortfarande kan köpa dessa, så vore jag väldigt tacksam :cool:
     
  2. big_swede70

    big_swede70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2013
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    56
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 11
    Info:
    Oneplus Watch2, Oneplus earbuds3
    Last edited: 31 okt 2018
  3. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
  4. FYL

    FYL Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Oj är det sant??
    Jag köpte liknande deal fast glas till min iPhone 7 när den kom och då kunde jag gå till tele2 och få det utbytt så fort jag fått spricka i skyddet.
    Frågade i somras i nån annan butik om liknande med den garantin men de trodde jag hittade på och sa att sånt inte fanns, för då skulle inte tillverkarna tjäna nåt på det o_O

    Men mitt skydd gick ju sönder varannan vecka o va alltid där o bytte. Gällde dock bara 6mån och sen behövde man reklamera via deras hemsida istället.

    Men hur är det med plast/gummi skyddet då, lär ju inte behöva bytas så ofta?
     
  5. Kipor

    Kipor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Stämmer. Zagg ersätter ditt skärmskydd om det går sönder eller slits ut under mobilens livslängd. Man betalar endast portot. Läs mer här:
    ZAGG EU - InvisibleShield Replacements SV

    Jag har ett glas-skärmskydd från Zagg/InvisibleShields som ger grym känsla, precis som orginalglaset på min mobil. Men visst, tappar man mobilen i marken så går ibland glaset sönder. Men bättre det än att orginalglaset går sönder. Det kan bli ganska kostsamt. Har man en Apple-mobil så vägrar Apple att byta ut glaset utan man får köpa samma mobil (de har de flesta på lager trots att de är ganska gamla).

    Plast/gummi ger inte samma känsla tycker jag. Men visst, kanske är lite mer hållbart. Zagg kallar denna produkt "HD/HD Dry/HD Ultra":
    InvisibleShield HD Ultra for the Samsung Galaxy Note9 | Samsung Galaxy Note9 | InvisibleShield
     
    bernard gillar detta.
  6. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Håller med, men jag vet också att vissa föredrar den lite strävare känslan. Jag tycker också att den oleofobiska ytbehandlingen fungerar sämre.

    En annan aspekt jag tycker är lite störig, men det gäller främst de i hårdare plast, är att de drar till sig smuts och dammpartiklar.
     
  7. Kipor

    Kipor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp. Om man vill ha hårt material så är glas bäst. "InvisibleShield glass+" är dessutom smutsavvisande vilket kanske inte alltid orginalglaset är. Däremot funderar jag på att sätta ett strävt plastskydd på baksidan av min telefon så den blir mindre hal samtidigt som det skyddar :)

    Smudge Resistant and Easy to Clean
    Staying in touch means touching our screens—a lot. So we designed a long-lasting, oil-resistant technology to keep your screen resilient against smudges and fingerprints. Effortless and easy to clean.