Intryck och omdömen - OnePlus 6T

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av dimaZ, 29 okt 2018.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Om jag struntade i hörlursuttag så skulle jag köpa OnePlus 6T framför OnePlus 6. Absolut. Men det gör jag inte.

    Så det är ju upp till var och en att välja vad som känns viktigast.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hmm.. förutom att jag hatar dongels då.. :mad:
     
  3. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Klart du gör :) haha
     
    Ara gillar detta.
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Slarvar alltid bort donglar så det är en styggelse för oss slarvers. Synd förresten att OP inte fixade en bättre högtalare på OP6T. Hade hoppats på en bra stereosetup eller en rejälare monohögtalare. Utifrån GSMarena verkar högtalaren inte vara någon förbättring mot OP6:

    "Looking at the individual scores, we can see that the new phone ranks lower than the OnePlus 6 in the Music and Voice loudness tests, but scores a lot higher in the high-pitched Old phone ringing test."
    OnePlus 6T review
     
    bernard och Ara gillar detta.
  5. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Att vara beroende av en enda lösning har jag väldigt svårt att se som "framtidståget", det bästa måste vara att vara öppen för alternativ och frihet att själv få välja.
     
    dannejanne och bernard gillar detta.
  6. infamy

    infamy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2011
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    KristianL och Ara gillar detta.
  7. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

    Last edited: 30 okt 2018
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Han som du länkar till gillade kamerorna på OnePlus väldigt mycket. Det är lite märkligt att du skriver att OnePlus 6/6T har dålig kamera samtidigt som du länkar till någon som säger hur bra han tycker de är.
     
  9. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Har kollat lite videos på op6t nu och slås av hur långsam och oprecis fingertrycksläsaren är. Påminner mycket om hur billiga kinamobiler funkade för 2-3år sedan. Känns som att tekniken behöver förfinas och är i beta stadiet nu. Kanske nästa år så är läsaren i nivå med hur en traditionell läsare fungerar idag?

    Vidare så har telefonen blivit ännu längre vilket gör det svårare att sätta sig med mobilen i framfickan och hörlursporten är borta och priset lite högre. En nedgradering på det stora hela i min bok!
     
  10. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag håller helt med dig. Fingeravtrycksläsaren under skärmen tillför ingenting, det blir bara sämre. Det är en cool teknik, men i praktiken är det inte särskilt bra.
     
  11. SilverDogg

    SilverDogg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    625
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11
    stör mig inget att dom tagit bort 3,5mm, jag har trådlösa lurar på jobbet oftast, och dom få ggr jag behöver ladda i 10 minuter så kan jag köra med donglen. så den kan hänga i lurarna bara.

    fingeravtrycksläsaren trodde jag skulle vara ännu långsammare, så blev positivt överraskad över att den ändå var hyfsat snabb. sen hur precis den är får man väl se om en vecka.

    storleken är jag lite sne på, men jag tror jag överlever. inte mycket större än min 1+ 5.

    nu hoppas jag ju på att webhallen slänger med 256gb versionen, men jag har ju 128gb på min nuvarande och det räcker väldigt länge det med, men för det priset så bör det vara 256gb.
     
    kay gillar detta.
  12. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Jag som missade Ultimate edition (pga strulet) fick mail om att få köpa en 8/256 för 6795 så då kan du nog vara ganska säker på att du får en likadan plus en massa goodies för det högre priset ;)
     
  13. SilverDogg

    SilverDogg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    625
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11
    ja det bör ju vara en 256gb :). får se på fredag vad som slängs med, här är väl några som ska hämta i stockholm :D
     
  14. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag gissar också på 256, men skulle det mot förmodan vara 128 är jag helt ok med det. Tror det blir lite skal också, vilket jag vill ha (sandstone och nylon iaf) och usb-c bullets (kanske wireless, men gissar usb-c). Nya ryggsäcken hade inte varit fel heller. Och så kanske man kan hoppas på att Webhallen lägger ner något också. Eller så hoppas jag på för mycket :P Jag hoppas ni som hämtar era paket på fredag berättar vad som är i ;)
     
  15. FrozenWithin

    FrozenWithin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2012
    Inlägg:
    556
    Mottagna gillanden:
    167

    MINA ENHETER

    Är sugen på den, men det enda jag verkligen saknade var stereohögtalare då jag har stora problem med tinnitus och aldrig kör med lurar de gånger jag kollar/lyssnar på nåt i mobilen. Trodde de skulle ha det på denna då billigare mobiler till och med har det numera.
     
  16. tcntad

    tcntad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2012
    Inlägg:
    1 842
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 3T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A6
    ROM:
    Stock Nougat
    Vi ses där runt 17:D
     
  17. SilverDogg

    SilverDogg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    625
    Mottagna gillanden:
    259
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    OnePlus 11
    Ska inte dit tyvärr. Jobbar, och bor för långt bort ;)
     
  18. kay

    kay Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Info:
    Nova Launcher Pro
    Mitt intryck efter att ha sett lanseringseventet live samt några unboxing-videos:

    -Kan inte bry mig mindre att 3,5 mm jacket är borta, kör alltid med BT. Dongeln få sitta på lurarnas tillhörande sladd om jag någon gång skulle glömma att ladda dem :teeth:
    -Bryr mig heller inte om den sk "dåliga" högtalaren. Kan inte ens minnas sist jag använde högtalarna i luren, "bra" högtalare i mobiltelefoner är ju inte direkt "bra" heller beroende på vad man jämför med.
    -Grymt med större batteri, förmodligen största anledningen att det inte blev en s9:a eller en OT6, som har sämre batteri än min nuvarande s7.
    -Första telefonen med över 6" skärm för min del, spännande. Huvudsaken att jag fortfarande kan hantera den med en hand!
    -Föredrar fingeravtrycksläsaren på framsidan än baksidan!
    -USB-C laddare. "Kan jag låna laddare av dig? Nej just fan, du har ju fortfarande vanlig mini usb.." -Mina polare/kollegor/familjen :P:D
    -Struntar även i att det inte finns trådlös laddning, hellre snabbladdning med tråd!
    -Kameran räcker gott och väl för mig
    -Estetiskt en jävligt snygg lur! Och har ingen äcklig Bixby-knapp som s9 som bara är i vägen (och vad tusan sysslar Samsung med där? Jäkla Apple-fasoner att aktivt försöka förhindra att man ska kunna programmera om den knappen till något man faktiskt använder)
    -Enda jag kanske kommer att sakna är mina edge-kanter, tycker det både är snyggt och gör att luren ligger bra i handen.

    Förbeställt en 8+256 Midnight Black :cool:
     
    Puttesson, Najtprowler, Twicefire och 2 andra gillar detta.
  19. Yaxerboy

    Yaxerboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Kunde inte ha sagt det bättre! Däremot så beställer jag på OnePlus egna hemsida :)
     
    kay gillar detta.
  20. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag är lite osäker på den punkten. Kommer jag verkligen kunna hantera den med en hand? Kanske blir värsta enhands-jonglerandet :P