Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Skulle ha lämnat in och väntat med ett inköp. Man tappar ju lusten totalt efter 3 försök . Huawei måste ju ta detta på allvar. Men Huawei har tidigare aldrig haft likande problem. På min p20 PRO är displayen perfekt
     
    TroutGuy och lulzfactor gillar detta.
  2. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    En runda med Halebops chattsupport senare så är allt dom har att erbjuda att jag skickar in telefonen till en servicepartner. Jag ska försöka se om Huawei kan ta hand om det men annars tror jag att jag får utnyttja ångerrätten på det hela.
     
  3. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Sådär. Ljusblödningstest efter ca 36h användning. Båda bilderna visar test-bilden från början av tråden, den mörkaste är med 0% ljusstyrka och den ljusare är med ca 25%.

    Hittills helt problemfri. LG panel. [​IMG][​IMG]
     
    Mr-F och polar590 gillar detta.
  4. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Kan du inte ta med den till en Teliabutik? Det tänkte jag göra och jag har också varit o kontakt med Halebops support.
     
  5. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag vet inte, hanterar dem Halebops ärenden?
     
  6. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Ja först fick jag samma svar som dig, då skrev jag och frågade om förfarandet är annorlunda om jag vill göra en DOA, och då fick jag svaret att jag även kunde gå till en Teliabutik o lämna in den.
     
  7. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Jag pratade lite med en kompis som jobbat i Telia-butik här i stan och hen sa att det inte är omöjligt att få igenom en DOA men det inte heller säkert att det går. Så jag ska försöka, och jag har mailat Huawei. Om det inte går att få en ny så tror jag att det får bli till att ångra köpet på denna ta telefonen från netonnet istället. Har ju en därifrån på köksbordet :D Där kan man iaf lämna tillbaka utan tjafs om det är nåt..
     
    TroutGuy gillar detta.
  8. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Ja jag kommer också utnyttja den rätten om jag blir nekad :-)
     
  9. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jag frågade halebop i chatten om man fick ångra sitt köp om enheten hade detta fel. Svaret blev att man kan ju inte lämna tillbaka en söndrig enhet. Fruktansvärd support. Jag svarade med att man kan ju inte sälja en söndrig enhet.. De var helt tappade.
     
    Gustav Karlsson och polar590 gillar detta.
  10. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Låter märkligt, kan du kopiera in chattloggen om du fick den skickad till dig? Du har ju alltid ångerrätt.
     
  11. batmac

    batmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    I deras villkor står det ingenting om man ens behöver skapa ett ärende innan inskick, så det är nog bara att skicka tillbaka till adressen som nämns.
     
  12. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Kör på tills du får en utan problem. För du hjälper till också få bort alla "defekta" enheter på marknaden. ;)
     
    lulzfactor gillar detta.
  13. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Jag kan inte förstå att det finns de som ens funderar på om man ska annullera sin beställning eller lämna tillbaka om man nu redan fått hem en telefon med detta problem. Det är vi konsumenter, genom våra köp, som låtit tillverkarna ta ut (i princip) vilket pris som helst för en telefon. Nu ska vi också acceptera defekta produkter där tillverkaren i sin girighet att snabbt börja käna pengar slarvat med kvalitetskontroll?? Jag har väntat på denna lur i 6 månader och verkligen sett fram emot den MEN jag vill inte ens ta i den med tång så länge jag inte hör något från Huawei Sverige och helst ser att vissa batchar återkallas. Min tid är nämligen för dyrbar för att jag ska åka fram och tillbaka för att byta telefon som jag dessutom betalat mycket pengar för. Jag är helt säker på att Huawei mycket väl känner till problemet men försöker förminska betydelsen av det och hoppas att folk ändå kommer att tycka att telefonen är good enough. Man vet också att folk är bekväma (lata) av sig och inte kommer orka åka tillbaka för återköp eller byte. Jag accepterar INTE detta! Det finns andra märken också om Huawei nu väljer att inte agera! Jag råder alla att lämna tillbaka telefonen vid (minsta) tecken på dålig skärm. Det är enda sättet att få upp ögonen för tillverkaren eftersom de existerar tack vare våra köp! Kom ihåg det!
     
  14. crf_niklas

    crf_niklas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2011
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Jag lyckas ej få fram någon störning på min LG display, osäker på hur man exakt får fram det dock
     
  15. liqwid78

    liqwid78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2018
    Inlägg:
    327
    Mottagna gillanden:
    316
    Jag lämnar min tillbaka imorgon. Jag ger huawei 2 dagar. Sen köper en Note 9 om inget nytt hörs från de.
     
    lulzfactor gillar detta.
  16. Ramboline

    Ramboline Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    2 679
    Mottagna gillanden:
    917

    MINA ENHETER

    Var någon stans går man in och kollar hvem som har gjort skärmen? Har iallafall inget grönt på min skärm
     
  17. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    2018-11-06 08:35:37
    Fast det är ju inte vi som tillverkare telefonen,.

    ==================================================
    2018-11-06 08:35:24
    Nä och man kan ju inte leverera något som är trasigt heller.

    ==================================================
    2018-11-06 08:35:01
    Ja fast man kan ju inte skicka tillbaka något som är trasigt.

    ==================================================
    2018-11-06 08:30:21
    Men om telefonen levereras till mig med detta skärm problem så är det nyskick så vad pratar du om

    ==================================================
    2018-11-06 08:29:26
    Ja att telefonen är i nyskick med andra ord, så om skärmen är trasig så kommer det inte gå igenom som en ånger.

    ==================================================
    2018-11-06 08:28:17
    Västligt skick?

    ==================================================
    2018-11-06 08:27:57
    Du har 14 dagars ångerrätt om produkten skickas tillbaka i västligt skick.

    ==================================================
    2018-11-06 08:25:30
    oavsett så har jag öppet köp enligt distansköplagen så är det fel på den så avbryter jag köpet då bara eller hur?

    ==================================================
    2018-11-06 08:24:33
    Jag har tagit det vidare och kommer återkomma så fort jag fått svar. Kan inte säga exakt när.
     
    Gustav Karlsson och kissidor gillar detta.
  18. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    upload_2018-11-6_21-30-33.jpeg Hur tänkte support-nissen där?
     
    Gustav Karlsson och Mr-F gillar detta.
  19. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 399
    Mottagna gillanden:
    3 149

    MINA ENHETER

    Alla kan ringa också och påtala problemet
     
  20. dt33

    dt33 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    1 930
    Mottagna gillanden:
    548

    MINA ENHETER

    Tror personen inte känner till deras egna villkor?
    Telefonen räknas som D.O.A och man har rätt få den utbytt.

    7. REKLAMATION OCH SÄLJARENS GARANTI/DOA (uppackningsgaranti - dead on arrival)
    Skulle du upptäcka att varan är trasig vid leverans, s.k. uppackningsfel, och att skadan inte beror på transportskada skall
    detta anmälas till oss via www.halebop.se/support inom 2 dagar från det att du erhållit varan. Ett serviceordernummer
    kommer efter anmälan att sändas ut till dig med e-post som skall bifogas med varan. Varan skickas av dig till vår
    servicepartner: Mobylife.
    Efter godkänd kontroll skickas sedan ersättningsprodukt till dig.
     
    Psicosis gillar detta.