Tele2/Comviq fungerar inte utomlands

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av 220volt, 4 aug 2018.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 374
    Mottagna gillanden:
    1 729

    MINA ENHETER

    Hur gammalt är SIM-kortet i fråga?
    Jag trodde att SIM-kort hade sett likadana ut (ur ett tekniskt perspektiv) i ganska många år nu, så vore intressant att höra!
     
  2. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Ärligt talat vet jag inte men kan säkert vara uppåt 8 år. Kanske mer. Vet att man någon gång uppmanats beställa ett nytt kort så viss utveckling sker säkert
     
  3. Francis

    Francis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    325
    Mottagna gillanden:
    308
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    Senaste gången man ”uppgraderade” SIM-korten märkvärt var vid övergången till 4G.
     
  4. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Jag kan bara säga vad supporten sa till mig " ditt kort är för gammalt". Det fungerar med 4G i Sverige så det borde funkat i EU/Italien. En annan anledning att byta kort - och nu ser vi längre tillbaks - var ju att de nyare kunde ha flera 100 nummer lagrade. Innan man lagrade i telefonens eget minne

    Jättebra support denna gång där hon tog hjälp av en tekniker som uppenbarligen fick "skruva" en del. Samtidigt fattar jag nu varför jag aldrig kunde surfa på Rhodos förra sommaren men EU-veckan hade precis lanserats och mina problem påminde om andras.

    Hursomhelst. Att surfa i 3 G gick kanon. Glädjen att kunna hämta väderleksprognoser, tidtabeller, översättningar etc svår att föreställa sig :)