Pixel-ägare, kommer ni att uppgradera till Pixel 3?

Diskussion i 'Google Pixel 3 / Pixel 3 XL' startad av lebear, 8 aug 2018.

?

Ni som har en Pixel eller Pixel 2 idag, tror ni att ni kommer att uppgradera till Pixel 3?

  1. Ja, definitivt!

    19 röst(er)
    26,0%
  2. Ja, om Pixel 3 har... [ange feature i inlägg]

    3 röst(er)
    4,1%
  3. Ja, om den släpps officiellt i Sverige

    13 röst(er)
    17,8%
  4. Njae, kanske...

    20 röst(er)
    27,4%
  5. Definitivt inte, den 2:an håller gott och väl en generation till.

    18 röst(er)
    24,7%
  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Man blir inte så upphetsad av kameran med tex "bara" 30 FPS @ UHD.

    4GB RAM känns också snålt tilltaget om den nu kommer kosta runt 10 000.

    Saknar också trådlös laddning.

    Av testbilderna att döma ser dock kameran ut att återigen ha mycket fina HDR-egenskaper!
     
    Kristy gillar detta.
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 501
    Mottagna gillanden:
    1 568
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Gillar inte den svarta ramen på topen som på läkta bilderna så kommer sitta dega på Pixel XL, och min Pixel 2 XL åtminstone till nästa generation se om Google vaknar upp och fixar de problemet med skärmen.
     
    bernard gillar detta.
  4. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Svårt att veta. Byter inte lika ofta nu mer. Får se om den kan fås via företaget. Det jag har sett ännu i ryktesväg skapar inget ha begär tyvärr. Får se vad Huawei, O+ samt andra mer prisvärda har att komma med. Tycker generellt att priserna nått över vad jag är sugen på att betala för att hålla på och köpa/byta utan abonnemang.

    Kamera, batteritid och ljud ligger först på min lista. Pixels kamera kommer att vara grym, men en telefon utan möjlighet till zoom idag känns lite efter. Även om jag inte använder den ofta gör jag vågen när det är läge att använda ex. P20 Pro 3x optisk zomm. Vet inte om jag är redo att klara mig utan, semesterbilderna blir lite tråkigare utan. Även på workshops är möjligheten grym när det skall fotas whiteboards.
     
    Last edited: 23 sept 2018
    bernard gillar detta.
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag är också lite tveksam över kameran. Både zoom och ultravidvinkel är fantastiska verktyg att ha, speciellt med 3x optisk zoom eller mer. Å andra sidan så väljer nog jag en enkel kamera om den presterar bättre än allt annat på marknaden framför en som presterar sämre och som erbjuder både vidvinkel eller zoom. Majoriteten av bilderna jag tar tas fortfarande med standardvidvinkeln.

    För mig står det nog i vinter mellan Pixel 3 och Mate 20 Pro. Google kan inte leva på att de bara erbjuder "Pixel experience", de behöver också hålla jämn takt med övriga tillverkare, speciellt med tanke på prissättningen. Pixel 3 XL kommer säkert kosta 8990:- i bästa fall.

    Sedan skall man kanske inte heller glömma bort OnePlus, som är något av ett wildcard :)
     
    Last edited: 23 sept 2018
    Kristy och zztop007 gillar detta.
  6. zztop007

    zztop007 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    1 908
    Mottagna gillanden:
    1 312
    Telefon:
    Alla jag har råd med

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Alla jag har råd med
    ROM:
    Alla som jag har tid med
    Nya mate är helt klart intressant och om OnePlus kan växla upp lite gällande kameran är den nästan ett självklart köp.
    Helt är att man blivit bortskämd med P20 Plus, det enda som saknas är lite mer vanilla Android, Auto HDR och möjlighet att ändra ljudbilden över Bluetooth. Riktigt bra telefon.
     
    bernard gillar detta.
  7. Thrillofit

    Thrillofit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2018
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    19
    Nu kommer det några saker som jag tycker med + och -.

    Själv äger jag en Pixel 2 XL och är supernöjd med den. Har dock såklart några nackdelar där jag märker den börjar bli små laggig då och då. Batteri tiderna varierar ibland men hamnar runt 4-5h per dag då jag använder mesta dels snapchat, twitch vilket är förståeligt. Generellt älskar jag telefonen, jag brukar alltid chocka mina vänner och nya "vänner" med kameran trots att dem själva har iPhone X och One plus och man ser verkligen skillnaden! Självklart är Pixel den bättre ;)

    Vad jag önskar mig och hoppas det kommer på Pixel 3 XL:

    Främst vad jag har ogillat på Pixel 3 är brightness, vad jag menar med det är två saker.
    1. När man väl sänker brightness ganska lågt så blir allting som är mörk färgat totalt svart vilket jag har för mig inte görs så på en iPhone. Tycker det bör kanske gå och fixa såvida det har inget med OLED (Tror jag en Pixel 2 har) göra.

    2. Jag ogillar verkligen auto-brightness hur den hoppar på brightness. På en iPhone var det väldigt smooth hur den jobbade sig t.ex. uppåt i brightness och inte blev riktig chock. Här kommer det som en panik och även är väldigt känslig skulle jag säga! Något jag verkligen inte gillar....

    3. Detta är nog design grej men inget som kommer ändras. AVSKYR hur mycket smuts som kommer runt kanterna (edge) på telefonen. Blir så snabbt smutsigt eller dammigt speciellt om man har ett skal. Ouchhhhh...

    4. Nu när vi har kommit så här långt hoppas jag att dem hade kunnat uppgradera med 60 FPS med video recording hoppas jag... Skulle självklart vara finare med det.

    Nu kommer jag inte på något mera men det är vad jag har mest stört mig på Pixel 2 XL faktiskt.

    Enligt review så har jag sett att det kommer ganska fina saker så som Wireless laddning som kan vara väldigt bra på natten för mig som är lat att koppla in när man håller på att slockna :scared:

    Nu har jag faktiskt tappat bort mig vad jag ville mer berätta men... Vad tycker ni? Är dem sakerna jag nämnde något ni har stört er på? Och vad tycker ni borde läggas till?
     
    bjsu562 och Kristy gillar detta.
  8. Michko

    Michko Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Den är ju så jäkla stor.
    Och den lilla så jäkla ful
     
  9. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Är i Australien och har varit i butik och jämfört min 2a mot nya Pixel 3. Skärmen är mycket bättre och 3an känns mer premium och fint med större skärm i smidigt format. Skulle jag uppgradera så skulle jag välja xl pga det större batteriet då jag lever powerbank livet med pixel 2. Stödladdar på lunchen då jag lyssnar mycket poddar på jobbet. Angående notchen så är den i hög grad verklig. Ser konstigt ut men skulle antagligen kunna leva med den.
     
    bernard gillar detta.
  10. Kubikmannen

    Kubikmannen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2018
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    8
    Känns inte som att uppgraderingen är så värt det, detta könns mer som en mostsvaranm s uppdatering som apple gör. Allt är lite bättre, men inte tillräckligt stora om man som jag har en pixel 2 xl.
     
    bernard gillar detta.
  11. Nordlunderik

    Nordlunderik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2017
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    48
    Rätt analys
     
  12. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, har du en Pixel 2/2XL kan man gott stå över denna generation och dröja ett år till. Det kommer nog vara betydligt större skillnad när Pixel 4 kommer ut. Det vill säga om man orkar dröja så länge.

    En del av funktionerna i Pixel 3 är ju dessutom redan på väg att "backportas" till Pixel 2.

    Pixel 3/3XL känns mer premium överlag, men funktionsmässigt är uppgraderingen blygsam samtidigt som prislappen omotiverat stigit. Kommer också stå över 3:an och vänta in 4:an.

    chart.png

    Egentligen borde respektive modell kosta åtminstone 1000 kr mindre än vad de gör i dagsläget med tanke på specifikationerna i relation till andra modeller på marknaden. Priserna i Sverige borde ligga på samma nivå vad telefonerna kostar i USA.

    En 3XL 128GB/4GB kostar 10 817:- i skrivande medan OnePlus 6T 128GB/8GB kostar 6295:-. Det är en skillnad i pris på 4 522 kronor. Nu har OP6T en lägre upplöst skärm och saknar trådlös laddning samt IP68-klassningen, men prisskillnaden är ändå brutal.
     
    Last edited: 7 nov 2018
    bjsu562 och Kristy gillar detta.