Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. pTr

    pTr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft min i 3 dagar nu. När jag testar så är det bara lite grönt på sidorna. syns bara när det är hel mörkt i rummet. Stör mig inte på det ännu. Jag behåller min tillsvidare.
     
    Mr-F och polar590 gillar detta.
  2. Mirago

    Mirago Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Fick min i tisdag och märkte igår kväll att något inte stämde med skärmen, såg då att det var en grönt sken runt kanterna. Kolla sen på nätet och såg att fler hade samma problem.

    Kolla min touchscreen och det var en LG

    Synd, var en trevlig mobil men kan tyvärr inte accepterar detta fel eller reparation på en mobil som kostar 10 000:-.
    Så blir att ångra köpet, tänker inte chans på en ny.

    Har inte sätt något uttalande!
     
  3. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Hur troligt tror ni att de är att felet skulle vara åtgärdat om man väntar ett par veckor? Om de inte vill erkänna att det finns ett problem så känns det spontant som att man inte gjort något åt det?
     
  4. Mirago

    Mirago Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Har inget bra svar på det men det sitter i skärmen (hårdvara problem).
     
  5. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Inte återkallning kanske, men att dom har en tydlig åtgärdsplan så man slipper lita på att serviceverkstaden ska göra en bedömning för varje exemplar och att man kanske nekas reparation och dessutom åker på felsökningskostnad och massa annat.
     
    Mr-F gillar detta.
  6. waco2006

    waco2006 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2014
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    159
    Telefon:
    P20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 Pro
    Vilken färg har ni som har problem på era telefoner? Tänkte om de är nån färg som har större chans att få lg panelen?
    Ska dra och köpa en hos wenhallen idag hur är de att lämna tillbaka den vid problem? Är de öppet köp som gäller eller DOA?
     
  7. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det är exakt detta som jag kräver av Huawei. Det är det minsta de kan göra för oss kunder.
     
  8. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har skickat meddelande till Huawei Sverige på deras Facebook sida. Tänkte se hur dom svarar angående detta. Så vet jag om jag ska avboka eller inte. Kan posta bild från konversationen sen.
     
  9. Sebooo

    Sebooo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2018
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag tänkte också sticka och köpa en idag på Netonnet men är riktigt tveksam om man ska skita i det istället. Så jäkla synd bara att för vill verkligen ha denna luren.
     
  10. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Förvänta dig något sådant svar.
    [​IMG]
     
    Mr-F gillar detta.
  11. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    De ger samma svar till alla. De sticker huvudet i sanden.
     
    nexus^6 och Droid_269 gillar detta.
  12. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    ringde igen och han bad mig vänta på svar angående vad de tänker göra för att lösa problemet. han återkommer med svar att man ska byta sin telefon tills man får en fungerande, de tänker med andra ord inte göra ett skit för att lösa det. Jag kräver ett svar från Huawei när man kan köpa en telefon utan detta problem.
     
    nexus^6 och TroutGuy gillar detta.
  13. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Helt rätt, hoppas fler ligger på dem så att de förr eller senare tar tag i detta problem!
     
  14. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Bars fortsätta kontakta och be om hjälp med en ny telefon.
    Då kommer jag ringa kundtjänst och tar upp problemet, så får man se vad dom säger.


    Edit: Fick precis samma svar själv.
    Ska se vad kundtjänst säger.
     
    Droid_269 gillar detta.
  15. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Nu har jag varit i kontakt med Huaweis kundtjänst.
    Gick snabbt och komma fram och samtalet tog kortare tid än jag trott.

    Jag fick prata med en Mohammed som sa att dom känner till problemet och har haft vissa ärenden i detta redan. Fick även till svar att om jag upplever några problem med skärmen kan jag kontakta Huawei och få hjälp med antingen retur/DOA/byte eller pengarna tillbaka. Jag behövde alltså inte gå via återförsäljaren som i detta fall är Dustin Home, eller vänta på bedömning från någon service verkstad.

    Nu kan jag bara hoppas att dom håller vad dom lovar om jag får problem.

    Men kommer fortsätta med bokningen och förhoppningsvis ha telefonen i hand runt slutet av nästa vecka.
     
    TroutGuy, snej81 och Droid_269 gillar detta.
  16. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Ringde också och frågade hur dom hanterar detta om man skulle köpa en och få problem,fick till svar att dom utreder hur dom ska fixa detta,jus j nu hade dom ingen lösning men jobbar på det,jag så att dom borde säga detta till kunderna via media
     
    Mr-F gillar detta.
  17. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Har även jag upptäckt problem om än ringa jämfört med flera andra.
    Ringde supporten där han via ett manus läste upp pressreleasen som släpptes även om de påstods inte vara officiell men roligt.
    Sen fick jag besked att bara bege mig till närmsta återförsäljare och byta ut.
    Han tog imei nummer och registrera något så nog är problemet känt, verkar som att dom bemöter det genom att byta ut telefonerna vilket är ett sätt iaf i detta tidiga skede.

    Han sa även att dom bara ska ringa supporten om ÅF har några frågor och att Huawei har ringt till alla ÅF och berättat att det är ett problem.

    Så de rör på sig bakom kulisserna iaf
     
    Mr-F och snej81 gillar detta.
  18. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 400
    Mottagna gillanden:
    3 151

    MINA ENHETER

    Då kan ju inte återförsäljarna stå som frågetecken numera:)
     
  19. nickewistrom

    nickewistrom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2011
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    Ja fick som svar att dom bemöter det med att bara byta ut dom utan något krångel. Ja bytte på 15min
     
    Mr-F gillar detta.
  20. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    I butik eller vart byte du din.