Intryck och omdömen - OnePlus 6T

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av dimaZ, 29 okt 2018.

  1. Gustav Karlsson

    Gustav Karlsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2016
    Inlägg:
    1 233
    Mottagna gillanden:
    916
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Info:
    Magisk & Kirisakura Kernel
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    ROM:
    iOS 15.1.1
    Info:
    Dopamine Jailbreak
    Telefon 3:
    OnePlus 9 Pro
    ROM:
    OxygenOS 11.2.10.10
    Info:
    Magisk & Arter97 kernel
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Jag tror du förstår vad jag menar...
     
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Bara lägg ner diskussion iOS vs Android!

    Tack på förhand!
     
    biffenl, Najtprowler, dannejanne och 8 andra gillar detta.
  3. Kalven

    Kalven Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    1 682
    Mottagna gillanden:
    572
    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    iPhone 12 Pro Max
    Edit: Lägger ner diskussionen efter uppmaningen från föregående postare.
     
  4. Filikun

    Filikun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2016
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min OP6T! Vet man om de cuts som gjorts för att hålla ner priset kan man inte bli besviken. Kameran är över förväntan, körde Samsung S7 innan och jag tycker OP6T än så länge visar att den kan hålla sig på minst samma nivå som S7an.

    Det som jag är mest besviken på är egentligen vibratorn. Men är det en deal breaker? Inte för mig. Mer än nice to have sak.

    Skärm, byggkvalitet, snabbhet, batteritid, laddningstid, OS är riktigt bra! En sak jag blev förvånad över är ljuden, inte högtalaren utan typ ringsignaler och notification ljud, faktiskt riktigt bra!

    Man betalar runt 6K... Du får inte samma kvalité och genomförande som en iPhone Xs Max eller Pixel 3 XL. Men en Pixel 3 XL och kanske framförallt iPhone XS Max känns klart overpriced. För inte är en iPhone XS Max som kostar mer än dubbelt så mycket i närheten på att vara dubbelt så bra som det OP levererar här.

    Bäst valuta för pengarna, men det visste vi ju redan att OnePlus levererade
     
    Kalven, Najtprowler, LFCFredda och 1 annan gillar detta.
  5. Fille84

    Fille84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    972
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jag förstår ungefär vad du menar, även om överdriften är total i det du säger.
     
  6. shogunr

    shogunr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Vad tycker ni om skärmen?

    Reagerade på detta från Surfa "PenTile-struktur" på skärmen. Är det på alla AMOLED-skärmar eller bara Oneplus?

    Vad tycker ni om skärmen jämfört med andra nya i topp-modeller.
     
  7. idx4

    idx4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Hur har ni gjort som köpt när det kommer till skärmskydd? Verkar inte finnas något thermal glass till 6T ännu.

    Har suttit och övervägt köpa en 6T idag eller om jag ska nöja mig med en 6. Har en Samsung S6 för nuvarande och den är lite sliten. Har hör mest positivt men även del negativt som t.ex. den nya fingerprint-mekanismen. Vad tycker ni som har den om storleken/tyngden jämfört med vanliga 6?
     
  8. Filikun

    Filikun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2016
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6T
    Jag tycker skärmen är riktigt bra. Nu kan jag inte jämföra med annat än min gamla Samsung S7 edge och tjejens iPhone 7, men den håller måttet. Vad gällande pentile kan jag inte se någon suddighet i varesig text eller bild .allt känns som de har bra kontrast och färgåtergivning.

    Jag har inte tagit av det skydd som kom med, den duger tills vidare.

    Vad gällande storleken så är ju OP 6 och 6T betydligt större än S6an. Jag som sagt kom ju från S7 edge och upplever OP6T betydligt skönare att hålla, edge vart riktigt otympligt. Jag kan tänka mig att för dig blir detta bara en större variant av S6an (antar att du har den lilla utan edge.)

    Fingerprinten tycker jag fungerar bra. Nu använder jag face unlock till det mesta men dom gånger jag använder fingerprinten så känns den stabil. Man märker att tekniken ibland inte är lika rapp som en vanlig, men det är så marginellt att det inte är något jag stört mig på.
     
  9. mange76

    mange76 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2011
    Inlägg:
    4 847
    Mottagna gillanden:
    2 321
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Platta:
    iPad Pro 2020
    Om man inte har ngt emot edge skärm och bloat kanske en s9+ är ett bättre köp?

    Finns kampanjer ibland där s9+ har ungefär samma pris som en op6t. I mitt fall är kameran så pass viktig så en s9 kanske blir bättre för mig?

    Fast en stor fördel med op6t är ju ”stock android” och vanlig skärm, har liiite svårt för edge.
     
  10. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag tog bort mitt skärmskydd det första jag gjorde. Jag ogillar starkt känslan - och jag har aldrig haft några "synliga" repor på min skärm på någon av mina telefoner. Dessutom vet jag inte om det kan påverka fingeravtryckssensorn.

    Fingeravtryckssensorn har fungerat mycket bättre och snabbare än vad jag trodde. Helt klart över förväntan. Jag registrerade dock min tumme tre gånger. Det är också viktigt att man lägger fingret rätt över sensorn och inte hamnar lite snett - som kanske hade godkänts av en vanlig sensor.

    Jag tror att en OP6 är ett precis lika bra val. För mig handlar det om 3,5mm jack vs mer batteritid. Individuellt vad man tycker är viktigare. Jag kan inte jämföra vikten på dom, men 6T är en rätt tung telefon.

    Jag är väldigt, väldigt nöjd med min 6T. Jag tror du skulle bli supernöjd med både 6:an och 6T.
     
  11. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Om du gillar stock och kamera så kanske Pixel 2 är ett alternativ? 3:an är ju svindyr men det borde gå att få tag på 2:an med ok pris. Och den tar mycket bättre bilder än S9.
     
  12. razorx

    razorx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2011
    Inlägg:
    228
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    Mobilen känns kvick... Fingeravtrycksensorn fungerar helt okej. Men stör mig på att det inte finns led notifiering?

    Märker att jag använt mig av det mer än jag trodde... Störande.
     
    181wolf gillar detta.
  13. 181wolf

    181wolf Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Tycker också den är kvick. Har inte ont av att led notifiering saknas. Men förstår dom som har det, jag retar mig på skyddsfilmen som var monterad på, vågar man ta bort den utan fula märken ? Aldrig haft sådant innan
     
  14. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Saknar inte heller LED-knappen, den var mest stressande :)

    Skyddsfilmen funderar jag också på att ta bort för det känns ju bäst utan men jag VET att jag kommer tappa telefonen så den spricker om jag skulle göra det så väntar lite innan jag vågar :) Märken ska man inte få av att ta bort den.
     
    jabbeboy och 181wolf gillar detta.
  15. Pacman5

    Pacman5 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2012
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Jag rev av min direkt. Jag gillar inte alls känslan och den skyddar inte nämnvärt mot sprickor (mer mot repor). Den är mjuk och blir ju i sig lätt repig och smutsig vilket inte är så kul att dra runt på. De repor som dyker upp på plasten är inte repor som hade dykt upp på skärmen iom att den är så mycket mjukare och känsligare än glaset.

    Har man lätt för samla på sig synliga repor så förstår jag att man vill ha ett skydd (och i så fall föreslagsvis i glas) men jag tror att de flesta inte har det.
     
    181wolf gillar detta.
  16. Jesper U

    Jesper U Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Blev förvånad hur dålig skärmen var. Men då insåg jag inte att det satt en skyddsfilm på, så efter jag tog bort den blev det bättre, och det är en ok skärm. Tycker den har en del problem framförallt med lägre bakgrundsbelysning, jag behöver mer ljus än vad jag vill ha för att det ska bli tydlig läsbarhet. Börjar kanske bli gubbe men den Huawei P20 Pro jag hade innanhar helt klart betydligt bättre skärm med avseende på skärpa. På nåt sätt har jag ändå vant mej nu efter helgen och tycker skärmen funkar. I övrigt trevlig telefon även om den förväntade wow-känslan inte direkt infinner sig.
     
    Last edited: 12 nov 2018
  17. Dashio

    Dashio Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2018
    Inlägg:
    1 712
    Mottagna gillanden:
    608
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Platta:
    Surface Pro 4
    Jag har skummat igenom tråden men hittade ingenting om vibrationerna= Är det någonting de har löst? Den var väldigt dålig på OP6 vad jag förstår :)
     
    Filikun gillar detta.
  18. Ozzalbatrozz

    Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    2 141
    Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    In och läs på Huawei mate 20 pro forum. De har rejäla problem med sina skärmar med inbränningar och grönt ljus.. OP6T skärmen är den klart bästa jag sett hittills. Sedan är det ju "bara" full-HD så den är inte lika skarp som de med QHD, men batteritiden är bättre å andra sidan.
     
  19. Jesper U

    Jesper U Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja nu har jag ju inte en Mate. Och jag har ju inte läst, utan HAR en P20 PRO och en 6T. Så för mej är det ju så oavsett vad du läser dej till.
    Jag säger inte att telefonen är dålig för det. Jag säger bara att det var min första reaktion.
     
  20. Jesper U

    Jesper U Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2018
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    2
    frassedylan gillar detta.