Problem: Problem med s6

Diskussion i 'Galaxy S6 - Allmänt' startad av kjellperssonp3, 12 nov 2018.

  1. kjellperssonp3

    kjellperssonp3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Tanten har en s6, som håller på att gå tillbaka till hemskärmen när hon är inne i nån app eller en mapp,
    samtidigt som den går tillbaka, så vibrerar den. Håller på så nån dag, sen håller den upp med det, ett par dagar, sen
    samma visa.
    Vad ska man göra, för att fixa till det, nån som vet
     
  2. 4KUziel

    4KUziel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2014
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Låter som att det blir tjuvkontakt på hemknappen eller tillbakatouchen, kärvar hemknappen?
     
  3. kjellperssonp3

    kjellperssonp3 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0
    Nä, alla knappar fungerar som dom ska,alltså ingen som kärvar
     
  4. kallo

    kallo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Det låter som att det är den kapacitiva knappen under skärmen för tillbaka som registrerar tryck.

    Jag hade min S6:a inne tre gånger på reparation under 2015. Det gick som tur var på garantin. Bakåtknappen registrerade drygt hundra knapptryck varje dag trots att jag inte rörde skärmen. Det här problemet hade jag två gånger och löstes med byte av skärm på Samsung Service Center. Det var sannolikt ytterliga någon komponent under skärmen som byttes samtidigt. Jag vill minnas att jag fick förklarat att skärmbyte gjordes samtidigt vid sådana problem. Tredje gången jag hade telefonen inne på service glappade den fysiska hemknappen.

    Jag har haft ganska dålig erfarenhet av fysiska och kapacitiva knappar. Virtuella knappar är helt klart bättre.
     
    Last edited: 13 nov 2018