Plocka bort tidigare installerade Launchers?

Diskussion i 'Frågor och support' startad av SYMONLFC, 15 nov 2018.

Taggar:
  1. SYMONLFC

    SYMONLFC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro
    Tjenare!

    Jag har på min Galaxy S9+ experimenterat med ett par-tre olika Launchers, men fallit tillbaka till Nova.
    Nu har jag under "Standard Appar" 3 olika Launchers; Samsungs Egna, Hemskärm för Pixel och Nova.

    Jag vill plocka bort "Hemskärm för Pixel" då den då och då skickar en random "Pop Up" i luren som säger "Hemskärm för Pixel har stoppats", trots att jag inte använder den - jag vill få bort den helt så jag bara har Nova och Samsungs kvar.

    Problemet är att jag inte har någon "app" i den bemärkelsen som jag kan ta bort, då jag installerade den genom en APK.fil och inte från Play Butiken.

    Hur får jag bort den så den slutar skicka meddelanden till min lur?
     
  2. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Bör hitta den under inställningar/appar/appinformation/alla appar, sen kan du avinstallera den därifrån.
     
    Kristy gillar detta.
  3. SYMONLFC

    SYMONLFC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro
    Njäe dessvärre inte, under Appar kan jag bara välja; Sortera efter storlek, Standardappar, Appbehörigheter, Visa Systemappar, Särskild åtkomst och Återställ appinställningar.

    Under Standardappar kan jag gå in och hitta vilka olika jag har installerade för "Hemskärm", precis som jag skrev i inlägget. Men där kan jag bara välja vilken jag vill ha aktiv, vilket nu är Nova. Jag kan inte avinstallera den därifrån.
     
  4. SYMONLFC

    SYMONLFC Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2017
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus 9T Pro
    Hittade det, den hette inte "Hemskärm för Pixel" under apphanteraren som den gjorde under Standardappar, utan "Översikt för Pixel" - så simpelt och nästan pinsamt. Men men, man lär sig.. :D
     
    rickards gillar detta.