Cloud inte tillgängligt?

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av TigerSoul, 17 nov 2018.

  1. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Jag väljer alltid engelska amerikansk som språk på mobilen när jag installerar den. Det verkar vara ett problem med huawei. Jag kan inte används cloud funktionen Får felmeddelande att tjänsten ej är tillgänglig i min region (på engelska) när jag försöker gå in i den på inställningar - första alternativet - cloud. Kommer ni andra in som kanske valt svenska? Byta språk nu hjälper ej.

    Kunde inte komma in i themes eller app gallery heller först men lyckades där byta region inom app gallery varpå de två åtminstone hoppade igång men cloud vägrar.

    Vet inte om jag har fel region inställt på mitt huawei id men hittar inget sätt att ändra det

    Förslag? Kommer ni in i huawei cloud?
     
  2. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 174
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
    Molnet fungerar fint för mig iaf. Använder det för säkerhetskopiering.
     
  3. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Genomförde en del testning och insåg detta som kan vara till nytta för efterkommande:

    Om du väljer engelska som språk under installationen av mobilen och skapandet av ditt huwaei id (vilket ofta då blir amerikansk engelska) så kommer du inte att få tillgång till en rad tjänster. Det fungerar inte ens bra att byta region. Har inte hittat något sätt att ändra på varken webbsida el i mobilen. Det enda som fungerade var att radera kontot helt och skapa om det med SVENSKA valt som språk. Inte helt straight forward kan man ju känna men nu fungerar det.

    Mao: välj aldrig engelska som installationsspråk på Huwaei mobiler, åtminstone inte amerikansk engelska.
     
    bernard och snej81 gillar detta.