Diskussion: Xiaomi Pocophone F1

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av flipp, 22 aug 2018.

  1. qaef

    qaef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Vilket fraktalternativ valde du?

    Jag funderar på att beställa en på Black friday, nån som vet hur de ser ut från gearbest med moms?
     
  2. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    En del säger att det blir tull momsfritt om man väljer EU priority line från gearbest, men vet inte.
    Har själv en på väg därifrån, så det visar sig väl vad som gäller.
     
    bernard gillar detta.
  3. combatman

    combatman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag valde Priority Direct Mail för en hundring. Men jag vet inte om det gjorde någon skillnad mot den billigare metoden. Båda ska ju gå med PostNL.
     
  4. qaef

    qaef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ok tack. Länge sedan jag beställde från dom så de kanske är dags igen
     
  5. f1mpen

    f1mpen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    2
    Beställde min Pocophone 128gb från Aliexpress, Xiaomi MC store dom hade ett europalager så beställde från Frankrike.
    Kostade 3300kr, beställde på söndag fick den till Solna på tisdag levererad av DHL.

    Jag är en livslång användare av iPhone men måste säga att jag gillar denna telefon, prestandan är grym samt batteriet.
    Fingersensorn som sitter på baksidan funkar för ånasvärt bra.
    Däremot funkar notifikationer inte som jag vill, vilket är väldigt störande, visa appar för även ifrån sig ljud än fast mobilen ska vara i "tyst läge" ex kamera ljud i Snapchat appen.

    Vibrationer går ej att ställa in om man vill ha hårda eller mjuka, förinställda känns knappt.

    Touchen känns lite efter och buggar ibland när jag ska skriva i vissa appar så som att den stänger ner tangentbordet helt plötsligt.

    För priset är det en mycket bra telefon men skulle säga att hårdvaran är bättre än mjukvaran.
    Kamera, processor, batteri och den genresösa lagringen är outstanding för priset .
     
    bernard och moparlinke gillar detta.
  6. dbones

    dbones Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2018
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1 128GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1 128GB
    ROM:
    MIUI 10
    När jag köpte mina xiaomi ANC (active noise cancelling) 3.5 mm in ears från gearbest så tog jag deras PostNL frakt som kostade 3kr. Paketet fastnade hos Postnord och det blev avgift + moms, på fraktsedeln stod det att paketet kom från kina. Med Sverige så tror jag inte det räcker att bara använda sig av PostNL, Postnord tar allt de kan! man måste nog välja deras dyrare alternativ som sätter en ny fraktsedel på paketet och täcker över att det står KINA på "country of origin".
     
    qaef gillar detta.
  7. FutureWorld

    FutureWorld Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2013
    Inlägg:
    477
    Mottagna gillanden:
    154

    MINA ENHETER

    Köpt mycket från Gearbest.com. Dock har det blivit mindre sen postnord införde avgift.
    Knappt köpt något alls sen postnord kom med sin avgift om man jämför med när man fick hem paket flera gånger i veckan
    Förr så skickades nästan allt genom postnl när jag beställde från gearbest.
    Men när jag beställt saker sista tiden så skickas det med Belgium Post.
    Står klart o tydligt att det är från kina, men sedan är tracking nr från belgium post.
    Inte fastnat hos postnord.
    Ett par gånger gick det i brevlådan.
    Ett annat paket fick jag hämta hos ombud men inga avgifter.
     
    svenix gillar detta.
  8. Federer

    Federer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10
    Vill varna för denna säljaren på AE, han har höga betyg, det var det som fick mig att köpa där ifrån.
    Det har nu gått 9 dagar sen min beställning och telefonen är inte ens skickad från Italien, och det är där skon klämmer, det finns inget lager i Italien som dom anger på AE, dom har det bara som ett transit land. så allt verkar skickas från Kina ändå.
    krävde mina pengar tillbaka men säljaren vägrar att betala, nu står man här med byxorna nere, AE är rätt hopplösa att ha med att göra, tar säljaren i försvar, så vill ni inte ha problem ,undvik denna säljaren!!!!

    Aliexpress.com : Buy Global Version Xiaomi POCOPHONE F1 POCO F1 6GB 128GB Snapdragon 845 Mobile Phone 6.18'' Full Screen Dual AI Camera LiquidCool CE from Reliable Mobile Phones suppliers on Mi Zealer Store
     
  9. Делија

    Делија Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2018
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    6
    Mycket nöjd med denna flagshipkiller, den förtjänar att kallas det. Skärmen, prestandan, kameran (toppenbilder förutom i mörker)batteritiden, känslan att hålla i den, har snyggt bra skyddsfodral som är ett måste för en sådan här topptelefon. Haft den i en dag, men tror knappast jag ändrar mig framöver.
     
  10. Frisell

    Frisell Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    596
    Mottagna gillanden:
    243

    MINA ENHETER

    Betalade du via Paypal? Där kan man ju få hjälp.
     
  11. ojva

    ojva Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Köpte en från Inet för 2990kr ink frakt. Förvisso endast 64GB men det räcker nog åt mig iaf.
    Blir intressant att se hur den är jämfört med min Oneplus 3 när den dyker upp inom kort.
     
    flipp gillar detta.
  12. mackan10

    mackan10 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2017
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop.
    Telefon:
    Iphone 7
    Ja, fick se black friday dealen på Inet, medans man satt och tänkte så sjönk lagersstatus från 5 till 1st i lager, så var väl så illa tvungen att köpa en, skall bli intressant!
     
    LDRLR gillar detta.
  13. ojva

    ojva Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Lite samma för mig. Skulle den eller någon annan telefon dyka upp till en bättre deal, så är det bara att lämna tillbaka den :)
     
  14. LDRLR

    LDRLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

     
  15. LDRLR

    LDRLR Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2013
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Snodde mig på också och hann beställa en för 2990
     
    mackan10 gillar detta.
  16. Federer

    Federer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10
    Nej, går det ens att betala med paypal på AE?

    Det brukar lösa sig till slut, dom skall bara trilskas lite innan, men jag har gett säljaren denna vecka ut att fixa hem min telefon.
     
    Frisell gillar detta.
  17. Federer

    Federer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10
    Hm, såg ingen Pocophone på deras för rea. var det bara 64GB, eller fanns 128:an också. vad kostade den i så fall?
     
  18. ojva

    ojva Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    De hade 25st på deal för Sweclockers medlemmar. De hade bara 64GB för 2990kr ink frakt
     
    Federer gillar detta.
  19. Federer

    Federer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10
    Jag är medlem på Sweclockers men vill förbli anonym där ,så jag hade inte köpt telefonen av den anledningen, men ett ok pris.
     
  20. Federer

    Federer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2018
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10
    Med facit i hand skulle man ju ha avvaktad köpet av telefonen till efter BF, men jag tänkte att Pocophonen inte skulle komma på rean ,och om den skulle räknade jag med en ytters liten rabatt,ni kan vara säkra på att det kommer ett fantastiskt bra pris på den, det brukar vara min melodi liksom, alltid ett steg framåt och sedan två steg bakåt.