Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Mitt tips är att skicka in den till Mobylife, sannolikheten att få en fungerande display där är väldigt stor. De utför inte någon reparation utan byter ut den mot en helt ny. Betydligt smidigare än att springa runt i butiker och hålla tummarna :)
     
  2. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Fast folk har fått defekta telefoner från Mobylife
     
  3. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Kan man skicka in dem där vart man än har köpt mobilen? Och i så fall hur gör man?
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Ring Huawei supporten så öppnar dom ett ärende och mailar dig en fraktsedel så skickar du in telefonen.
     
    Kristy och yxza gillar detta.
  5. donuts

    donuts Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    480
    Mottagna gillanden:
    234

    MINA ENHETER

    Du kanske inte kan tänka dig att köra en Huawei p20 pro. De har likvärdiga kameror, Inga display problem . Det är främst processorn och displayen upplösning som man tappar på.
     
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Glöm inte vidvinkelkameran... Guld värd [emoji16][emoji2957]
     
  7. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Japp läste att en fått en LG skärm, men för majoriteten har det funkat bra (fått en BOE)
    Jag får pudla och erkänna att jag var för snabb med att påstå att min skärm va kass. Det är bara i oled tools jag märker att nederdelen är aningen ljusare i ett läge, men med alla andra tester så ser det kanon ut! Antar att alla problem har gjort en extremt nojig.
     
    Mr-F gillar detta.
  8. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Dubhar ingen bild på det?
     
  9. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Det går inte ens fånga på bild, syns bara i totalt mörker och knappt då. Har testat o ta en bild med min Samsung S7 men det gick ju sådär :)
     
  10. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Vill inte riskera att ej få lämna tillbaka den på öppet köp och stå där med en pissig mobil. Om detta inte ordnar sig: vilket det inte verkar göra, så lutar det nog åt att jag skiter i det.

    Den mobilen jag fick nu istället har ett nytt problem jag aldrig såg på den förra: då o då misstolkar mobilen det som att jag använder en knoge och aktiverar screen shot verktyget / split screen triggern. Hände inte en enda gång med exemplar nr 1. Börjar kännas som att det är noll jävla kvalitetskontroll.

    Svar nej. För slö processor och en massa annat godis jag inte tänker sakna: face unlock, vidvinkel linsen med mera.
    Så du har turen att i princip inte kunna se något konstigt på skärmen i ett mörkt rum? Har du provat den där 5% grå bilden som cirkulerar här uppe? Oled tools har jag inte provat ännu. För mig räcker det att jag tar en bild tagen i mörker så att det finns gott om mörkgråa toner. Gå in i ett mörkt rum och ta da, ganska tydlig grön "ram" runt hela bilden.
     
  11. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Kunde inte heller få med det på bild med Nexus-6p. Har ljussläpp längst ner och lite på kanterna vid 0% ljusstyrka. Frågan är vad man ska acceptera
     
  12. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Det här är mitt stora aber också. Å ena sidan så är min äldre note 8 BETYDLIGT bättre med nästan perfekt funktion på 0% brightness (så liten defekt att det ej går att avbilda på foto). När man då köper en nyare mobil för dyra pengar så blir man förbannad när skärmen beter sig så här.

    Å andra sidan, handen på hjärtat: hur ser bilder, wallpaper etc ut på 0% brightness? Var ärlig: det ser ut som skit. Det är urtvättade färger och ingen skulle drömma om att redigera bilder på det läget. När man tar upp ljusstyrkan nog för att bilderna ska nå redigeringsbar nivå och full kvalitet, ja då är förmodligen även problemet med gröna toner borta. Så har det en verklig betydelse i praktiken? Nej förmodligen inte, men man blir förbannad och känner att mobilen skulle kosta 2-3000 kr mindre, minst.

    Sen fick jag som ovan nämnt ett nytt problem på mitt senaste exemplar med att mobilen börjat anta att jag använde knogen då och då trots att jag inte gör det (blir annan funktion, screenshot/split screen). Så var inte min förra.
     
    Kristy och nexus^6 gillar detta.
  13. rince0r

    rince0r Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2013
    Inlägg:
    546
    Mottagna gillanden:
    774
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Jag är sjukt imponerad av alla er som fortfarande orkar hålla på med den här soppan.
     
    EddyMe, MHSD, DrT och 2 andra gillar detta.
  14. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Ja den bilden som finns på sida 1 ser perfekt ut, vad menar du jag ska göra med kameran? Ta en bild med min Mate 20 Pro i mörkt rum?
     
  15. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    https://photos.app.goo.gl/3HnJBqD38HNV67gQ8

    Den bilden är det, antar det är samma? Smäll på den på mobilen, zooma in den så att den täcker hela skärmen, tryck till så att ev. gränssnitt försvinner från bildvisaren. Dra ned ljus till 0 och ta en bild, i ett mörkt rum. Det är väl så vi andra gjort antar jag?

    Är det någon som har försökt kontakta Huwaei Sverige? Det enda jag gjort är att gå tillbaka till NetOnNet o de visste ungefär lika mycket om saken som min 8åring: öh vadå? Nä vi vet inget.

    Läser på de senare sidorna på XDA om ämnet att Huwaei nu börjar erkänna felet för de som ringer, att det var ett problem med den första batchen och att det nu ska vara löst i den som följer. Okänd sanningshalt.
     
    Kristy gillar detta.
  16. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Ja den ser bra ut, inget grönt!

    Jag har, många gånger! Ring inte till deras support, det är lönlöst! Fick tipset att skriva till dem på Facebook via meddelande. Blev uppringd av en trevlig kille som sa att Mobylife skulle hjälpa mig. Åkte till deras verkstad och kunde hämta ut en ny lur.
     
    nexus^6 och Mr-F gillar detta.
  17. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER


    Det ska jag testa istället då. Var det svenska Huawei du skrev till eller?

    Fan va gött att du har en okej lur.
     
  18. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Japp det stämmer! Lycka till!
     
  19. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Jag ska ge det ett försök iaf! Innan jag ger upp totalt och väntar på S10'an istället. Men jag vill ju åt kameran... tror inte samsung kommer leva upp till denna kamera ens i S10'an tyvärr.
     
  20. Hamosh84

    Hamosh84 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2016
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    8
    Min hoppar till mellan 5-8% endast.