Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Om det är bilderna du la upp förut så nej du inbillade dig inte något.
    Webhallen gör nog ett enklare test och missade detta själva. Vilket kan hända när Huawei själva inte går ut till återförsäljarna och pratar om det här(fast jag vet inte om någon gör så).

    Lämna tillbaka den skulle vara mitt tips.
     
    Kristy gillar detta.
  2. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Det är EXAKT DET HÄR som jag är rädd för. Om du sätter mobilen i händerna på någon som inte är varken kunnig eller petig så kommer den bara slå igång den, titta på några bilder, kanske dra ned slärmljuset men så kvar i ett halvljust rum och konstatera: inget fel på den här. Spelar ingen roll om en annan mobil som är jämförbar inte har problemet, många ser det nog inte som ett problem. Det är för specifikt, även om vi stör oss utav helvete.
     
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Varje gång du går in genom entrén springer dom och hämtar en ny Mate 20 Pro [emoji23][emoji2957]
     
    Kristy och nexus^6 gillar detta.
  4. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Kanske ska göra det lätt för mig, ta ett lån och köpa 20 st på öppet köp. Sen åker jag hem och kollar dem, en efter en tills någon är okej och lämnar tillbaka resten.

    ASG
     
    Kristy, MHSD, Droid_269 och 1 annan gillar detta.
  5. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Får nästan göra det! Sedan överväga om jag ska ta ut en ny.
    Surt då jag verkligen vill ha den trådlösa laddaren, väntar fortfarande på något bevis på att den är på väg :cool:
    Svarade på Webhallens mail (avsändaren var [email protected]) och frågade hur dem testar för felet. Vore kul att se om dem kan svara på det. Var noga med att påpeka att det är ett ganska välkänt fel vid det här laget.

    Sjukt tråkigt. Känns väldigt konstigt att Huawei inte kommunicerar med återförsäljarna om frågan. Dem hade ju bara behövt skicka ut till sin kontakt på Webhallen eller Netonnet och bett dem vidarebefordra.
     
    Kristy gillar detta.
  6. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Det handlar om strategi. Om de erkänner något så kommer alla att börja luppgranska sina skärmar och en våg av returer uppstår. Många kanske inte ens märker det här och det är billigare för dem att reta upp några power users (som är en förhållandevis liten grupp) än att erkänna något öppet.

    Du ska se att det kommer gå ett tag, sedan kommer någon blaska pressa dem på ett riktigt svar och då heter det att "a select few of our buyers have had issues that have been dealt with" och sen är det klart.
     
    nexus^6 gillar detta.
  7. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Men så snart Huawei gör ett utlåtande ligger problemet på dem, vilket bör frångå affärerna att behöva stå till svars för returkostnader. Jag avskyr konspirationsteorier då jag ofta tycker att det går för långt, men jag hoppas inte att Huawei är tysta i hopp om att majoriteten inte märker något.
    Många "vanliga" tror ju fortfarande att Huawei gör budget-lurar, vilket bör betyda att "vi" är primärkunden för tillfället.
    Jag gjorde ju misstaget att faktiskt erkänna att man blir lite paranoid när jag lämnade in den, men å andra sidan benämnde Webhallen det som att jag upplevde Screen Bleeding ser jag nu på kvittot.
     
    Kristy gillar detta.
  8. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Hon på NetOnNet pratade om en annan incident med S7'orna där batterierna plötsligt började svälla efter en tid. De skickade tillbaka drivor med telefoner till Samsung som alla fixades i tystnad men någonting officiellt gick aldrig ut om problemet. Det enda officiella har väl varit de exploderande batterierna på Note 7'orna. Var nog inte så lätt att tiga ihjäl den saken ;)

    Man blir ju lätt misstänksam men känns även som att man har skäl att bli det. Webbhallen o dyl tittar nog inte så noga. Net On Net ville inte titta alls, de bara ryckte på axlarna och skickade upp en ny telefon på disken. Mobiler är dussinvaror idag, trots att de kostar som en månadslön (nästan).
     
  9. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Webhallen hanterar saker.
     
  10. lulzfactor

    lulzfactor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    551

    MINA ENHETER

    Mitt nya nöje med när den svarta kommer i lager i min butik haha!
     
    Droid_269 gillar detta.
  11. Phjodor

    Phjodor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Fått ny telefon från Mobylife idag. BOE skärm! Såg direkt när jag startade den att det inte var någon grönt skär i skärmen, ser fantastiskt ut.
     
    nexus^6, Mr-F, Droid_269 och 1 annan gillar detta.
  12. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Ojdå då får ja hålla tummarna att jag inte ångrar mig :P
    Nåja nu blev ju beslutet lättare om jag ska behålla denna eller köpa en Note 9 ;)
     
  13. jonwid

    jonwid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har idag varit på Elgiganten och enligt en av säljarna där så har Huawei lämnat tillbaka alla LG skärmar till LG! Nu vet jag inte om det är sant men jag skulle inte bli förvånad om LG får betala en slant för denna miss!
    Själv så har jag en rutten LG skärm men kommer få en ny med BOE..
     
    Kristy, Mr-F och polar590 gillar detta.
  14. jonwid

    jonwid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Det stämmer säkert men å andra sidan så har jag hört att Huawei har skickat ut tydliga instruktioner för försäljarna. Fast bäst hade ju varit om Huawei inte skickat ut några lurar alls med LG skärmar..
     
  15. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Tyvärr fungerade inte det för mej. Dom hänvisade till återförsäljaren.
    Som i sin tur ville jag skulle skicka in telefonen. Så nu har jag skickat in telefonen och väntar på besked om jag kan hämta ut en ny eller om jag ska få pengarna tillbaka och få köpa en ny.

    Det roliga var att supporten på Huawei sa en sak medans jag väntade på leverans, och en annan när jag fått telefonen och upplevt problem.
     
    Last edited: 19 nov 2018
    Droid_269 gillar detta.
  16. Barret

    Barret Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    90
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    Angående batcher: jag förbokade 17 okt på den lokala mobilhandlaren stjärnafyrkant och har fortfarande inte fått min... Först skulle jag få den 9 nov och nu är det sagt 23 nov. Vet dock inte vart dom får den ifrån !
     
  17. snej81

    snej81 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    1 171
    Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Fold 4
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 Pro
    Telefon 3:
    Samsung S7 Edge
  18. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Känns mer som en säljare som försöker sälja.
    Hur skulle han veta :P

    Osäker egentligen om felet ligger hos LG eller Huawei. Ingen annan tillverkare har ju haft pricken med LG skärmar
     
    sydeu gillar detta.
  19. Stålmannen

    Stålmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har köpt totalt 5 st lurar med samma problem på alla och alla lurar har haft LG-skärmar. Var även och bytte en lur hos Mobylife som var hjälpsamma och trevliga men tyvärr hade även ersättningsluren samma problem och även den LG-skärm, se bilden på luren bredvid min LG G6 som är helt svart i samma ljus. Vilken färg har ni valt som fått en BOE-skärm när ni bytt luren hos Mobylife? Min var twilight och var som sagt LG. Vet nu att Netonnet har helt slut på alla svarta lurar i alla butiker och på deras centrallager och inväntar ny leverans från Kina. Ska ev vänta och köpa en svart när de kommer och OM det även skulle vara problem med den så får man väl byta den med hos Mobylife..
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 19 nov 2018
  20. EddyMe

    EddyMe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    47

    MINA ENHETER

    Hur var det nu... Skulle ni på swedroid.se skriva något om detta?
     
    b9mobile gillar detta.