Problem: Problem med displayen på Mate 20 Pro, flertalet rapporter [Poll tillagd - delta!]

Diskussion i 'Mate 20 Pro' startad av mcmuff, 31 okt 2018.

?

Erfar du problem med med grönskiftande/ojämn AMOLED-panel? "Device Info Hw" i GPlay visar paneltyp.

  1. Ja (LG)

    73 röst(er)
    57,5%
  2. Ja (BOE)

    4 röst(er)
    3,1%
  3. Nej (LG)

    23 röst(er)
    18,1%
  4. Nej (BOE)

    33 röst(er)
    26,0%
Fler än ett alternativ får anges vid röstning.
  1. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Jag fick en Midnight Blue av Mobylife. Blir förvånad att de fortfarande delar ut defekta enheter :/
     
    bernard gillar detta.
  2. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    501

    MINA ENHETER

    Jag har ett förslag som ni som hämtar ut en ny enhet kunde testa. Det är att ni inte snabbladdar den via den medföljande laddaren utan låt telefon ladda via usb från datorn några gånger. Det går såklart långsammare men grejen är att det genererar betydligt mindre värme. För om värmen är en av orsakerna till detta så kanske det går att undvika genom usb laddning.

    Man borde iaf lättare kunna avgöra om det är det heta batteriet under snabbladdningsprocessen som är en del av orsaken eller inte genom att göra såhär.

    / Magnus
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  3. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Min förra såg ut såhär direkt ur förpackningen. Aldrig laddad, inte av mig iaf :)[​IMG]
     
    nexus^6, bernard och TroutGuy gillar detta.
  4. Maximus3D

    Maximus3D Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    501

    MINA ENHETER

    Jo jag har sett att en del enheter ser ut så direkt ur förpackningen, men många andra ser normala ut direkt från förpackningen och problemen dyker upp först efter ett tag. Det är dessa som jag skulle vilja att någon testade ladda långsammare via usb istället. Det för att se om det är ett värmerelaterat problem.

    / Magnus
     
    Droid_269 gillar detta.
  5. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Another one bites the "nothing is wrong" dust... :(

    Kan bara gratulera!

    Finner det ganska osannolikt att elgiganten fått så pass detaljerad information samtidigt som NetOnNet inte fått höra så mkt som ett ord. Jag är rädd i sådana här situationer att många slänger ur sig lite allt möjligt som kunden kanske vill höra el dyl. Det vore ju grymt konstigt att vissa leverantörer är meddelande något och andra inte?

    Jag kollade min andra efter fel direkt innan den laddats alls. Gjorde ingen skillnad och blev inte annorlunda efter laddning.

    Jag har dock noterat något ännu konstigare. Labbat runt någon timme idag med OLED Tools bland annat då det var lite lättare att jämföra där. Plötsligt inser jag att skärmen blivit märkbart bättre mot förut. Kunde knappt tro det var sant men jo då, nu är den "bara" märkbart sämre än min note 8'a i samma ljus istället för vansinnigt mycket sämre. Har ingen förklaring på hur det kan ha gått till. Varit inne en del i OLED Tools om nu det kan ha "bränt in" skärmen en aning el dyl? Skitmärkligt.

    Den misstänksamma glädjen varade inte länge. Inser kort därefter att fingeravtrycksläsaren inte tar mitt finger. Gång på gång på gång. Jag tvättar händerna (rena händer, inte för torra) och torkar av telefonen. Problemet oförändrat. Börjar en ny registrering av fingret och får då ett felmeddelande gång på gång "Make sure your finger is clean". En video finns här:
    View: https://www.youtube.com/watch?v=fOJQB-NWXXU


    Fingret var rent, inte så särskilt torrt och skärmen var helt ren. Testade ett annat finger. Det gick lite lättare men felet kom fortfarande upp många många gånger under registreringen. När jag registrerat fingrar tidigare har jag ALDRIG sett det en enda gång. När jag googlar på meddelandet verkar ingen ha skrivit en enda rad om det. Letar efter en vägg att slå huvudet i upprepade gånger... vad fan är det här? Fungerar någonting konsekvent i de här lur-jä***arna??

    Hade även problem med att denna lur kände igen "knuckle gesture" istället för mitt finger. Antog det var pga torra fingrar som någon tipsade om, men kanske är det inte hela sanningen.

    Vill bara ta mobilen och sula den i väggen vid det här laget.
     
    nexus^6 gillar detta.
  6. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Min första som var lg blev sämre och den laddade jag bara trådlöst med 15 watt.
     
  7. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som har stora problem med ansiktigenkänningen på denna mobil. Har haft 2 st och det är lika illa med båda. Känner inte igen mig mer än kanske 75 procent av gångerna. Jag har inget hår, undrar om det kan påverka så mycket
     
  8. Appelquist

    Appelquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    39
    Finns det någon i detta vackra land som lyckats få en helt felfri telefon?? :ehm:
     
  9. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Jag har hört rykten om en man i fjärran väst, men inte fått det bekräftat.
    Säker en hörsägen som berättas runt lägerelden.
     
    Kristy och Droid_269 gillar detta.
  10. Bakken

    Bakken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    1 004
    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre(3)
    Telefon:
    iPhone 12
    Av det lilla jag hann testa min så fungerade både fingeravtrycksläsaren och ansiktsigenkänningen utan problem. Ska til Webhallen idag och se om jag kan förklara att det inte är Screen Bleeding det handlar om. Annars kanske jag ska ta emot den och se om det blir värre så jag kan bevisa det igen :')
     
  11. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Moi :)
     
    polar590, Appelquist och Mr-F gillar detta.
  12. Mr-F

    Mr-F Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    414
    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq/Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 4
    Någon som vet när nya batches kan tänkas komma in till butiker och lager.

    Har nu fått pengarna tillbaka och väntar på att göra ny beställning så fort jag vet vilka som fått in nya batcher I lager.
     
    polar590 gillar detta.
  13. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Jag har enl. ovan meddelande massiva problem med FPS på min 2:a, den 1:a var perfekt. Ansiktsigenkänning har varit perfekt på båda.

    Kanske inte bara är kvaliteten på skärmen som varierar.
     
  14. Barret

    Barret Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    90
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
    För att späda på delimat :-)

    Är väl 2 st här som tyckt att bild kvaliteten på skärmen varit bättre på BOE, medans dom på XDA verkar vara överens om LG ger bäst bild.

    Om man tittar på denna på bild så vill man nog ha en Lg i alla fall :-)

    BOE till vänster
    Nyare LG i mitten
    Äldre LG till höger
     

    Bifogade filer:

    • LG.jpg
      LG.jpg
      Filstorlek:
      83,9 KB
      Visningar:
      261
  15. Menks13

    Menks13 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2015
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Så ser verkligen inte min BOE skärm ut
     
  16. inflames666

    inflames666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2018
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    77
    Japp, fick en BOE skärm och inga problem att rapportera om än. Lider med alla som fått lurar med defekter då det är en underbar lur.
     
    Appelquist gillar detta.
  17. LennartssonAlex

    LennartssonAlex Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2018
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    9
    Har haft min andra telefon(LG skärm) i 4 dagar nu och den ser ut precis som när jag hämtade den. Lite grönt på 5% bilden men det är mer en svag ton över hela skärmen, så pass lite att den inte går att fånga på bild ens.(vet inte om det är normalt?)
    På oled tools ser jag dock absolut inga fel men jag kanske gör testen fel? (Drar igång uniformity test och testar lite olika färger på 1-6 i brightness)

    Såg att ganska många skrev om värmen från snabbladdaren och denna telefonen är aldrig laddad med snabbladdare. Tänkte dock börja med det idag så bara att vänta och se ifall det uppstår problem om några dagar med snabbladdaren.
     
    Kristy och bernard gillar detta.
  18. TroutGuy

    TroutGuy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2018
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    45
    Skulle det vara samma ljusstyrka?
     
  19. Barret

    Barret Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2015
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    90
    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 20 Pro
  20. Appelquist

    Appelquist Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2017
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    39
    Ångest, så sugen på en lur men så velig om jag ska köpa eller inte. Verkar vara 80% felande enheter så det gäller att ha tur.